ام نایت شیامالان ممکن است روزی یک فیلم کمیک بوکی بسازد

22 December 2020 - 21:00

ام نایت شیامالان (M. Night Shymalan)، ممکن است روزی یک فیلم سینمایی کمیک بوکی را به سبک خودش، که ما نیز با آن آشناییم، بسازد. این کارگردان پیش‌تر رویای ابرقهرمانی خود را در قالب سه‌گانه‌ی شکست‌ناپذیر، شامل فیلم‌های Unbreakable، Split و Glass، برآورده کرده و همگان را شگفت‌زده ساخته بود. در ادامه‌ی این خبر با سینما فارس همراه باشید.

شیامالان که فصل دوم سریالش، Servant، به زودی از شبکه‌ی Apple TV+ پخش می‌شود، در مصاحبه‌ای با سایت ComicBook، در پاسخ به سوال “آیا با استودیوهای مارول و دی‌سی راجع به ایده‌هایش برای فیلم ابرقهرمانی صحبت کرده است؟”، پاسخ “بله” داده است.

او گفت:

من در طول سال‌ها، مکالمات زیادی در مورد بسیاری از ابرقهرمانان با استودیوهای صاحب آنها و اینکه چگونه می‌خواهم به آن‌ها نزدیک شوم، داشته‌ام. اگر موقعیتی برای ساخت چنین فیلم‌هایی به وجود بیاید، آن‌ها را به سبک خودم خواهم ساخت. ساختن این فیلم‌ها یک مبحث و امکان ساخت‌شان با رویکرد مینیمالیستی و یا عدم استفاده از CGI، مبحث دیگری است.  هروقت در گذشته چنین صحبت‌هایی با استودیوها پیش می‌آمد، این کاراکتر و فرنچایز “آن‌ها” بود و این دست صحبت‌ها که: “ما نمی‌خواهیم تو این فیلم را آنقدر کوچک، ساکت و خویشتن‌دارانه بسازی”، همیشه مرا عصبی کرده‌اند.

از آنجا که فیلم‌های کمیک بوکی در طی سال‌های اخیر در عناوینی مانند Logan و Joker حاوی ساختارشکنی و تمرکز عمیق روی یک شخصیت بوده‌اند، شاید شیامالان هم در آینده بتواند فیلم خودش را در این ژانر بسازد.

البته به نظر می‌رسد که شیامالان به دلایل قانع‌ کننده‌ی بیشتری برای رسیدن به فرنچایز شخصی خود نیاز داشته باشد؛ مخصوصا اگر قرار باشد این فرنچایز را در قالب یک عنوان دنباله‌دار تهیه کند.

او در این‌باره می‌گوید:

من هرگز نمی‌گویم که قرار است یک عنوان دنباله‌دار بسازم، ولی فیلمنامه‌ی Unbreakable اجبارا به سه فیلم تبدیل شد. هنگامی که برای اولین بار آن را تعریف کردم، به نظر می‌رسید که تمامش به صورت پیوسته است و بعدا فهمیدم که غیرممکن است بتوانم همه‌ی قصه را در دو ساعت تعریف کنم؛ بنابراین من شخصیت Kevin Wendell Crumb را از فیلمنامه‌ی Unbreakable خارج کردم و با خود گفتم که در اولین اقدام، داستان Unbreakable را می‌سازم. من قصد داشتم که Split را بلافاصله بعد از آن بسازم که البته این امر محقق نشد.

فعلا طرفداران شیامالان منتظر مشاهده‌ی تلاش‌های او در فصل دوم سریال Servant هستند که نمایش خود را از تاریخ ۱۲ ژانویه در شبکه‌ی Apple TV+ آغاز می‌کند.

منبع: سایت ComicBook

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.