کوین فایگی سرویس‌های استریمینگ را آینده صنعت سینما می‌داند

23 December 2020 - 13:30
Kevin Feige

کوین فایگی (Kevin Feige) رئیس استودیوهای مارول اخیراً نظر خود درباره استریمینگ و تأثیر آن در آینده دنیای سینمایی مارول را بیان کرده است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

دنیای سینمایی مارول سال جاری را به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها طوری تجربه کرده که هیچ دنیای سینمایی دیگری به مانند آن تحت تأثیر قرار نگرفته است. پس از منتشر کردن محتواهای مختلف به صورت منظم در دهه پیش، سال ۲۰۲۰ اولین سالی است که هیچ پروژه بزرگی از استودیوهای مارول پخش نشده است. آخرین فیلمی که مارول منتشر کرده، فیلم Spider-Man: Far From Home می‌باشد که در ژوئیه ۲۰۱۹ (تیر ماه ۱۳۹۹) در سینماها اکران شد و سپس فیلم بعدی آن‌ها Black Widow نام دارد که قرار است در تاریخ مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) اکران شود. خوشبختانه سریال‌های جدید دنیای سینمایی مارول در شبکه دیزنی پلاس می‌تواند شکاف زمانی بین تاریخ اکران فیلم‌های آن‌ها را پر کند.

اولین سریال مارول در شبکه اینترنتی دیزنی پلاس، WandaVision نام دارد که قرار است از ماه بعد روند پخش آن آغاز شود و بدین ترتیب شروع پروژه‌های استریمی دنیای سینمایی مارول را رقم بزند. پیش از این نیز آن‌ها در بخش تلویزیون تلاش‌هایی را انجام داده‌اند که می‌توان به عنوان مثال سریال‌های مانند سریال Agents of S.H.I.E.L.D و سریال Defenders شبکه نتفلیکس را نام برد. با این حال، این پروژه‌های تلویزیونی تنها به صورت غیرمستقیم با دنیای سینمایی مارول ارتباط داشته‌اند، طوری که کاراکترهای موجود در فیلم‌های سینمایی مارول به ندرت در این‌گونه سریال‌ها ظاهر می‌شدند. متقابلاً، سریال‌های مارولی آینده شبکه دیزنی پلاس توسط استودیوهای مارول ساخته شده و اتفاقاتی که در آن‌ها رخ خواهد داد نقش بزرگی را در آینده فیلم‌های سینمایی مارول ایفا خواهد کرد.

کوین فایگی اخیراً با مجله Emmy در رابطه با سریال WandaVision و احساسی که او نسبت به استریمینگ دارد از جمله اینکه سریال‌های آن‌ها چگونه با دنیای سینمایی مارول مرتبط خواهند بود صحبت‌هایی را انجام داده است.

او در این مصاحبه گفت:

صد در صد آینده متعلق به استریمینگ و جایی‌ که بینندگان قصد تماشای محتواهای مربوط به آن را دارند خواهد بود و ما امیدواریم که آن‌ها قصد تماشای سریال‌های داستانی ما را داشته باشند. تجربه‌ای مانند تماشای سریال WandaVision چیزی است که شما نمی‌تواند آن را در دیدن فیلم‌های سینمایی پیدا کنید. شما برای تماشای فیلم‌ها به سینماها می‌روید به این علت که آن‌ها را در شبکه‌های استریمی پیدا نخواهید کرد و متقابلاً نیز به شبکه‌های استریمی می‌روید تا محتواهایی که در سینماها پیدا نمی‌شود را در این شبکه‌ها تماشا کنید و البته که درنهایت نیز همه‌چیز در سینماها به شبکه‌های استریمی منتقل می‌شود.

نگرش مثبت کوین فایگی نسبت به استریمینگ جای تعجبی ندارد چرا که استودیوهای مارول چندین پروژه در شبکه دیزنی پلاس را در برنامه‌های کاری خود دارند. علاوه بر این، شبکه‌های استریمی در سال جاری تبدیل به بخش بسیار مهمی برای کمپانی مادر مارول یعنی دیزنی شده است. همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده که در کل صنعت سرگرمی تمرکز خود را بر روی استریمینگ به روشی که قبلاً هرگز آن را انجام نداده بوده‌اند بگذارد، بنابراین منطقی می‌باشد که کوین فایگی و مارول نیز دنباله‌ رو این روند باشد.

همچنین او نکته عالی را درباره پروژه‌هایی مانند سریال WandaVision که به شبکه‌های استریمی تعلق دارند گوشزد کرده است چرا که هر قسمت این سریال در دهه‌ای مختلف روایت خواهد شد. مشکل خواهد بود تا این نوع ساختار را در فیلم‌های سینمایی اجرا کرد. در نهایت سریال‌های شبکه دیزنی پلاس به دنیای سینمایی مارول اجازه تعریف کردن نوع جدیدی از قصه‌گویی که باعث اضافه شدن لایه‌های جدیدی به این فرنچایز می‌شود را خواهد داد. خطاب کردن استریمینگ به عنوان آینده قطعی صنعت سینما امکان دارد که پیش‌بینی جسورانه‌ای به نظر برسد ولی با توجه به تغییرات صورت گرفته در این صنعت در سال جاری و پروژه‌های ابتکاری و جدید دنیای سینمایی مارول، صحبت کوین فایگی در این باره منطقی به نظر می‌رسد.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.