کمپانی دیزنی رکورد‌ دار باکس آفیس امسال شد

5 January 2017 - 19:00

اگرچه سال گذشته برای بسیاری سال چندان شکوفایی نبود، با این وجود امسال برای استودیوی دیزنی یک سال مملو از موفقیت‌های مالی تلقی می‌شود. این کمپانی عظیم که شرکت مادر استودیو مارول، لوکاس‌فیلم، پیکسار و استودیو انیمیشن والت-دیزنی محسوب می‌شود، در معروف‌ترین عنوان های منتشر‌شده امسال سهم‌ داشت. برخی از این عناوین شامل Finding Dory «در جستجوی دوری»، Rogue One: A Star Wars Story « روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» و Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» و همچنین انیمیشن‌های تازه مثل Moana «موانا» و Zootopia «زوتوپیا» می‌شوند.

با وجود درآمد کمتر این کمپانی در ۲۰۱۵ نسبت به امسال و پیشرفت قابل توجه و همچنین در نظر گرفتن رکورد‌های جهانی و باکس‌آفیس سال گذشته به نظر موفق‌ترین سال برای دیزنی تا کنون است. هنگامی که در حال رکورد‌شکنی های امسالش که شامل برترین فیلم‌های مخاطب هفده سال به بالا و رکورد‌های باکس آفیس می‌شدند همزمان شاهد یک جهش بزرگ دیگر از این کمپانی بودیم.

درست در آخرین روز‌های سال دیزنی رکورد تازه‌ی رشد سه میلیارد دلاری در تاریخ باکس‌ آفیس ثبت‌ کرد. با توجه به آمار‌های اعلام شده توسط مجله خبری The Wrap استودیو دیزنی رکورد ۳٫۰۰۱ میلیارد دلاری خود را در طول سال ۲۰۱۶ ثبت کرده‌است. این رکورد شامل تمامی بازار‌های باکس آفیس از جمله بخش داخلی و جهانی آن می‌شود.

 این موفقیت ویژه شامل تک‌ تک عناوین منتشر‌ شده می‌شوند، از جمله عنوان Star Wars: The Force Awakens که اگرچه در پایان سال ۲۰۱۵ به طور رسمی منتشر‌ شد، اما سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما محسوب می‌شود. همچنین فیلم Rogue One: A Star Wars Story در رتبه سوم پرفروش‌ترین‌های سال قرار‌ گرفت.

در‌طی دو سال اخیر دیزنی مجموعه‌ای را تشکیل‌‌داده که تنها زیر‌مجموعه‌های خودش با‌هم در رقابت هستند! برای مثال تنها عنوانی که از نظر فروش در رقابت با فیلم Rogue One قرار گرفت Finding Dory و Captain America: Civil War بودند.

قطعا بسیاری از آثار دیزنی در ۲۰۱۶ تحسین بسیاری را نصیب خود کردند و تعدادی راهی مراسم اسکار شدند، این آمار و اطلاعات خبر از قدرت دیزنی در صنعت فیلم، مخصوصا در آمریکا می‌دهد. مسلماً این موضوع طرفداران را خوشحال خواهد‌کرد اما طبعا مخالفانی نیز دارد. برای مثال عنوان‌های دنباله‌دار و چندبخشی در حال تصاحب روزبه‌روز سینما هستند و این وضعیت پایان ناپذیر، موقعیت تولد عناوین جدید را به خطر انداخته‌ و روند فیلم‌سازی خلاقانه را کند‌ کرده است، بسیاری از منتقدان بر این عقیده‌اند که فعالیت دیزنی به کلیشه‌ای شدن میل می‌کند و روند فرمولی به خود گرفته‌ است.

به هر‌حال دیزنی بدون شک به یکی از ارکان اساسی بازار سینمای آمریکا بدل شده‌ و این مسئله هرچند مثبت، بار مسئولیتی سنگینی بر دوش این کمپانی تحمیل‌ خواهدکرد.  اما گسترش روز‌افزون این کمپانی قطعا توانایی و موفقیت این مجموعه‌ را  تضمین ‌خواهدکرد.

منبع: Screenrant.com

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.