کارگردان‌ها علاقه بیشتری به همکاری با Sony Pictures دارند

24 December 2020 - 14:00
Sony Pictures

مدیرعامل کمپانی Sony Pictures، تونی وینچی کوئرا (Tony Vinciquerra) گفته است که پس از تصمیم بحث‌برانگیز کمپانی Warner Bros مبنی بر انتشار فیلم‌ها و سریال‌هایشان به صورت هم‌زمان هم در شبکه اینترنتی HBO Max و هم در سینماها، کارگردان‌ها برای کار کردن با کمپانی سونی به علت اولویت قرار دادن انتشار فیلم‌ها در سینماها روی آورده‌اند. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

با این تصمیم کمپانی برادران وارنر، تمامی فیلم‌هایی که آن‌ها برای انتشار در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده‌اند، به صورت هم‌زمان در روز اکران، هم در سینماها و هم در شبکه اینترنتی HBO Max پخش خواهند شد. همه‌گیری ویروس کرونا باعث تحریک صنعت سینما شده که پیش از این نیز شبکه‌های استریمی عضوی بسیار مؤثر و مهمی برای این صنعت بوده‌اند. کمپانی‌های زیادی از جمله دیزنی، استریمینگ را آینده این صنعت می‌دانند و بدین منظور آن‌ها تولید محتواهای اورجینال برای شبکه‌های استریمی خود را افزایش داده‌اند تا تعداد مشترکان سرویس استریمی خود را نیز افزایش دهند.

تصمیم کمپانی برادران وارنر در این باره، صنعت سینما را غافلگیر کرده چرا که تنها یک ساعت پیش از اعلام رسمی این خبر، آن‌ها تصمیمشان را به بازیگران برجسته و کارگردان‌های فیلم‌های خود اطلاع داده بودند. کارگردان‌هایی مانند جاد اپتاو (Judd Apatow) که در کارنامه خود وظیفه کارگردانی فیلم The King of Staten Island را بر عهده داشته و همچنین کارگردان فیلم Wonder Woman 1984 پتی جنکینز (Patty Jenkins) تصمیم این کمپانی در این باره را محکوم کرده‌اند و نگران هستند که با این تصمیم آن‌ها، نحوه تماشای فیلم‌ها توسط مخاطبین در آینده به طرز جبران‌ناپذیری تغییر کند.

بسیاری در صنعت سینما نگران هستند که کمپانی برادران وارنر که زمانی محلی برای شکوفایی استعدادها بوده، اکنون جدیدترین مهره‌ای است که درگیر جنگ بین سرویس‌های استریمی شده در حالی که کمپانی Sony Pictures هنوز نسبت به تصمیم خود مبنی بر انتشار فیلم‌ها در سینماها سر خم نکرده است.

در طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی CNBC، تونی وینچی کوئرا گفته است که کارگردان‌ها برای همکاری با این کمپانی با او صحبت کرده‌اند چرا که آن‌ها ترجیح می‌دهند فیلم‌هایشان در سینماها اکران شود. علاوه بر این کوئرا گفته که چندین تماس برای همکاری کردن با این کمپانی با او گرفته شده ولی این مدیرعامل از فاش کردن نام کسانی که با او در این باره تماس گرفته‌اند خودداری کرده است. با این وجود، او گفته که این تماس‌ها نتیجه‌ای مستقیم از تصمیم کمپانی برادران وارنر می‌باشد. همچنین کوئرا در بین صحبت‌های خود گفت که این حرکت کمپانی برادران وارنر باعث شده که آن‌ها برنامه‌ریزی آسان‌تری جهت تنظیم تاریخ انتشار فیلم‌هایشان در سال بعد داشته باشند.

او در این مصاحبه گفت:

پس از اعلامیه کمپانی برادران وارنر، کار ما کمی رونق گرفته چرا که مشخص کردن تاریخ اکران فیلم‌ها برای انتشار در سال بعد تا حدودی آسان‌تر شده ولی سود واقعی که ما از ماجرا برده‌ایم تماس‌هایی است که از طرف بازیگران، کارگردان‌ها و سازندگان جهت همکاری با ما گرفته شده و کارگردان‌ها به ما گفته‌اند که: «ما می‌خواهیم با شما همکاری کنیم چون که از مدل انتشار فیلم‌ها در کمپانی‌تان آگاه هستیم»

تصمیم کمپانی برادران وارنر در این‌ باره برای ما منفعت زیادی داشته است.

صحبت‌های تونی وینچی کوئرا در این باره نشان می‌دهد که کمپانی برادران وارنر پیش از این با عواقب این تصمیمشان مواجه شده‌اند. قبلاً نیز برخی این اتفاقات را پیش‌بینی کرده‌اند از جمله کریستوفر نولان (Christopher Nolan) و پتی جنکینز که نولان پیش از این کمپانی برادران وارنر را برای اولویت قرار دادن سرویس استریمی‌شان به جای بازیگران و کارگردان‌هایی که برای آن‌ها کار می‌کنند به باد انتقاد گرفته و گفته است که کارگردان‌ها از کار کردن با کمپانی که نظر سازندگان را در اولویت قرار نمی‌دهد جدا خواهند شد.

با توجه به اینکه که کمپانی سونی وظیفه سنگین داشتن سرویس استریمی را بر عهده ندارد، آن‌ها می‌توانند تمام تمرکزشان را بر روی انتشار فیلم‌های سینمایی در سینماها بگذارند. کمپانی‌هایی مانند دیزنی، برادران وارنر و یونیورسال از این مزیت بی‌بهره هستند بنابراین آن‌ها باید هم برای به دست آوردن سود فیلم‌ها در باکس آفیس و هم برای افزایش تعداد کاربران شبکه استریمی خود تلاش کنند.

قابل‌توجه است که کمپانی سونی قبلاً برخی از فیلم‌های تولیدشان را به شبکه‌های استریمی فروخته‌اند از جمله فیلم Greyhound با نقش‌آفرینی تام هنکس (Tom Hanks) ولی با این حال این تصمیم آخرین گزینه در دسترس آن‌ها بوده است. کمپانی Sony Pictures متعهد به هیچ سرویس استریمی نیست و همان‌طور که پیش از این نیز پتی جنکینز گفته فیلم‌سازهای بزرگ به کمپانی‌هایی خواهند رفت که انتشار فیلم‌هایشان در سینماها را اولویت قرار دهند. اکنون به نظر می‌رسد که آن‌ها در حال انجام این کار هستند.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.