استیون سودربرگ در آستانه کارگردانی یک فیلم جیمز باند بود

24 December 2020 - 20:30
فرنچایز جیمز باند

شایعاتی مبنی بر این که استیون سودربرگ (Steven Soderbergh) قرار است یکی از فیلم‌های فرنچایز James Bond «جیمز باند» را کارگردانی کند، وجود داشت. در ادامه با سینما فارس همراه باشید.

در میان تمام اتفاقات جالب در تاریخ هالیوود، فقط دانستن این که ما در آستانه داشتن یک فیلم از سری فیلم‌های (James Bond) جیمز باند به کارگردانی استیون سودربرگ بودیم، بدون شک بسیار بحث‌برانگیز است. سودربرگ به طور کلی تا به حال کارهایی با بودجه سنگین و شلوغ نداشته است. شاید بتوان گفت که سه‌گانه Ocean او تا به امروز بهترین باشد، اما حتی آن سه فیلم در مقایسه با گستره دنیای سینمایی جیمز باند نسبتا کوچک به شمار می‌آید. با این وجود، با بیش از ۳۰ سال سابقه کارگردانی، هیچ تعجبی نخواهد داشت که او در جایی در حال مذاکره با مسئول مشترک کمپانی Eon Productions و ناظر فرنچایز ۰۰۷، باربارا بروکلی (Barbara Broccoli) درباره کارگردانی فیلم جیمز باند باشد.

موضوع احتمال کارگردانی فیلم جیمز باند توسط سودربرگ زمانی مطرح شد که جاش هوروویتس (Josh Horowitz) در قسمت اخیر پادکست Happy Sad Confused (به نمایندگی از سایت The Playlist) با کارگردان فیلم Let Them All Talk «بگذار همه آن‌ها صحبت کنند» مصاحبه کرد. سودربرگ درباره موضوعات مختلفی از جمله این که آیا این شایعه که او به عنوان کارگردان یک فیلم Fantastic Four در نظر گرفته شده است یا این که آیا در زمان اختصاص نقش‌های کیسی افلک (Casey Affleck) و اسکات کان (Scott Caan) در یکی از فیلم‌های Ocean، به یاد جوئل و ایتن کوئن (Joel and Ethan Coen) بود، صحبت کرد. او در مورد اول گفت که علاقه‌ای به این فرنچایز ندارد و در مورد دوم پاسخ داد «خیر، ولی این ایده بسیار بدی به نظر نمی‌رسد».

وقتی دوباره از او درباره صحبت‌های بروکلی پرسیده شد که آیا او یک فیلم جیمز باند را کارگردانی می‌کند یا خیر؛ او به هوروویتس گفت: قطعا؛ من دنیای این فیلم را دوست دارم. ما با هم در چیزهایی در تضاد بودیم که مهم بود. ما مکالماتی بسیار عالی داشتیم. فکر کردن راجع به آن جالب بود ولی ما فقط نتوانستیم… ده یارد (واحد طول) آخر بود و ما فقط نتوانستیم انجامش دهیم، ما نتوانستیم دلیل آن را بفهمیم.
ولی به قول معروف: وقتی دری بسته شود، پنجره‌ای گشوده می‌شود. اگرچه سودربرگ هیچ‌وقت شانس ساختن یک فیلم جیمز باند را بدست نیاورد، چند تا از ایده‌های مربوط به فیلم جیمز باند را در فیلم‌های خودش گنجاند، مخصوصا فیلمی که در سال ۲۰۱۱ با نام Haywire ساخت. همان‌طور که او به هوروویتس گفت: جنبه‌های این فیلم در جاهای دیگر نشان داده شده است. من می‌گویم، از نظر برخورد با کاراکتر، چیز‌هایی در فیلم Haywire وجود دارد. این فیلم بزرگی نیست ولی فعالیت کمی در آن وجود دارد. آن اشاره‌ای به نوع نگرشی است که من به دنبالش بودم.

به نظر می‌رسد سودربرگ هیچ احساس سنگینی درباره این که چگونه اوضاع پیش می‌رود نداشته باشد. همان‌طور که او به هوروویتس گفت، «امیدوارم که آن‌ها بتوانند اکران فیلم جدید را رقم بزنند»، به نظر می‌رسد که او منتظر فیلم بعدی جیمز باند به نام No Time to Die می‌باشد.

فیلم No Time to Die در حال حاضر قرار است ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) در سینما‌ها اکران شود. فیلم جدید سودربرگ به نام Let Them All Talk، هم‌اکنون در استریمر HBO Max در دسترس است.

استیون سودربرگ جیمز باند

منبع: Collider

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.