توضیحات زک اسنایدر درباره تفاوت فیلم‌های مارول و DC

26 December 2020 - 12:00
زک اسنایدر

شاید تفاوتی میان افرادی که فیلم‌های مارول و DC را می‌سازند وجود نداشته باشد، اما این دو، در سبک رشد خود تفاوت‌هایی دارند. در ادامه با سینما فارس همراه باشید.

کمپانی‌های برادران وارنر و دی‌سی از همان اوایل، رویکردی مستقل‌تر نسبت به فیلم‌هایشان داشته‌اند و قبل از این که بخواهند همه چیز را به جهانی گسترده‌تر متصل کنند، از سبک‌ها و داستان‌های هر فیلم‌سازی استقبال می‌کردند. از طرف دیگر، در دنیای سینمایی مارول، در کل همه چیز در مورد بافت داستان‌های متصل است. سبک‌های مختلفی وجود دارد که در پروژه‌های مختلف یافت می‌شود، اما هدف از هر عنوانی، خدمت به روایتی بزرگ‌تر است.

هیچ‌کدام از این دو روش اشتباه یا بهتر از روش دیگر نیست و کارگردانی فیلم Justice League یعنی زک اسنایدر (Zack Snyder) معتقد است که ادامه ساخت محصولات مختلف برای کمپانی‌ها مهم است. زک اسنایدر در مصاحبه با کانال یوتیوبی TheFilmJunkee توضیح داد که چرا ادامه دادن مسیر خود برای فیلم‌های کمپانی دی‌سی مهم است.

اسنایدر چنین شروع کرد:

رک و پوست کنده، من از این که آن‌ها تصمیم گرفتند از شخصیت (منحصر به فردی) خود استقبال کنند، خوشم آمد. من فکر می‌کنم که همیشه این نوع انتقادات و یا مرحله میانی وجود داشته است. مرحله میانی چیست؟ بله می‌دانید، تلاش برای شباهت داشتن با مارول؟ تلاش برای انجام کار‌های خود؟ چه کاری را قرار است انجام دهید؟ ولی من حالا فکر می‌کنم، این شبیه به نوعی قفل شدگی در این مسیر تراژیک و خاص است؛ فکر می‌کنم و امیدوارم؛ ایده کلی این است که فیلم‌ساز در قدم اول، که اساسا همان چیزی است که جهان چندگانه اجازه آن را می‌دهد، پرداختن به یک کاراکتر و سپس آوردن آن کاراکتر به جمع کاراکتر‌های دیگر است.

اسنایدر گفت:

حتی زمانی که من در حال ساخت فیلم‌های Man of Steel، Batman v Superman و Justice League بودم، انیمیشن‌های دی‌سی‌ای بودند که هیچ ربطی به به کاری که ما در حال انجامش بودیم نداشت و یا سریال‌هایی از دی‌سی بودند که هیچ ارتباطی با کار ما نداشت. هیچ راهی وجود نداشت که طرفداران آن‌ها را با گفتن “فیلم شما اصلا به حساب نمی‌آید” یا “انیمیشن شما چیزی را اثبات نمی‌کند” نسبت به این چیز‌ها بیگانه کرد.

کارگردان فیلم Justice League چنین ادامه داد:

دنیای سینمایی مارول برای تاسیس خود وقت صرف کرد و این کار به این دلیل انجام شد که هیچ سریال یا فیلمی با همان کاراکتر‌ها وجود نداشت تا مردم به آن‌ها ارجاع کنند. دی‌سی مجبور بود که چیز‌ها را به صورت متفاوت از هم پیش ببرد.

من درباره مارول چنین فکر می‌کنم که آن‌ها جهان خود را برای مدت زمان طولانی‌ای ساخته‌اند، بنابراین تا زمانی که به فیلم‌های بعدی خود برسند، همه چیز به گونه‌ای قفل شده بود و همه به نوعی در همان جهت حرکت می‌کردند.

اسنایدر اظهار داشت:

این اتفاق هرگز نمی‌افتاد (با دی‌سی) چرا که سریال‌ها و انیمیشن‌های کمپانی دی‌سی بسیار مجبوب بودند. منظور من موفقیت آن‌ها است.

و فیلم‌های کریستوفر نولان، گویی دنیای و بافت دیگری دارند. بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که همه چیز خوب باشد. ما می‌گوییم آن چیز‌های اکنون وجود ندارند و همین. و من فکر می‌کنم مدتی این تفکر وجود داشت، اما خوش‌حالم که به نوعی به کسب روش بسیار متنوع‌تری منجر شد.

به دنبال انتشار فیلم Wonder Woman 1984، انتظار می‌رود که پروژه بعدی کمپانی دی‌سی فیلم Justice League 2 از زک اسنایدر باشد که سال ۲۰۲۱ در استریمر HBO Max منتشر خواهد شد.

منبع: Comicbook

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.