نظر منتقدین در مورد فیلم Monster Hunter چیست؟

26 December 2020 - 20:31
میلا یوویچ در فیلم شکارچی هیولا

نقدهای فیلم Monster Hunter «شکارچی هیولا» که به تازگی اکران شده منتشر شده‌اند که خیلی هم مثبت نیستند. در ادامه مطلب با سینما فارس همراه باشید.

پال دبلیو.اس. اندرسون (Paul W.S. Anderson) کارگردانی این فیلم با بازی میلا یوویچ (Milla Jovovich) در نقش آرتمیس، تونی جا (Tony Jaa) در نقش شکارچی، ران پرلمن (Ron Perlman) در نقش ادمیرال، و تی.آی. (T.I.) در نقش لینک را برعهده دارد. یوویچ و اندرسون که زن و شوهر هستند، قبلا در سری فیلم‌های Resident Evil «رزیدنت ایول» با یکدیگر همکاری کرده بودند. در خلاصه داستان فیلم Monster Hunter آمده است:

علاوه بر دنیای ما یک دنیای دیگر وجود دارد: دنیایی پر از هیولاهای خطرناک و قدرتمند که بر آن دنیا حکومت می‌کنند. وقتی یک طوفان شن کاپیتان آرتمیس (یوویچ) و یگانش را به این دنیای جدید وارد می‌کند، سربازان از کشف اینکه این دنیا محل زندگی موجودات و هیولاهای عجیب و غریبی است شگفت‌زده می‌شوند. این یگان سپس با شکارچی (جا) آشنا می‌شوند، که مهارت‌های خاصش باعث می‌شوند همیشه یک قدم جلوتر از هیولاها باشد. در همین حین که آرتمیس و شکارچی با یکدیگر متحد می‌شوند و به یکدیگر اعتماد می‌کنند، آرتمیس می‌فهمد شکارچی عضو تیمی به رهبری ادمیرال (پرلمن) است. این دو جنگجوی شجاع برای نجات دنیا، مهارت‌های خاص خود را با هم به اشتراک می‌گذارند تا از ورود هیولاها به دنیای ما جلوگیری کنند.

این فیلم ۹۹ دقیقه‌ای که رده بندی سنی PG-13  را دریافت کرده است، در تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۹۹ (۱۸ دسامبر ۲۰۲۰) در سینماها و به صورت دیجیتالی منتشر شده است. بودجه‌ی فیلم به طور تقریبی ۶۰ میلیون دلار گزارش شده است و این فیلم تاکنون فروش جهانی ۷.۵ میلیون دلاری داشته است.

درنهایت فیلم Monster Hunter توانسته است از مجموع ۱۶ نقدی که تاکنون در سایت متاکریتیک منتشر شده است، نمره‌ی متوسط ۴۵ را دریافت کند. لازم به ذکر است که از ۱۶ نقد منتشر شده تاکنون، ۵تای آن‌ها مثبت، ۵تای آن‌ها متوسط و ۶تای آن‌ها منفی بوده است. همچنین این فیلم در سایت راتن تومیتوز توانسته امتیاز ۵۰ را از مجموع ۵۵ نقد منتشر شده دریافت کند. در ادامه نگاهی به خلاصه‌ای از نقدها خواهیم انداخت.

فیلم شکارچی هیولا Monster Hunter

«۸۱/۱۰۰ Paste Magazine   |  منتقد: مری بث مک‌اندروز»

هیولاها، انفجارها و ران پرلمن با موهای جذابش. این فیلم پر از چشم‌اندازهای زیباست. البته نباید خیلی به جزئیات داستان توجه کنید: فقط باید بدانید این فیلم درباره بُعد دیگری پر از هیولاهای خطرناک است.

«۷۰/۱۰۰ Vulture   |  منتقد: بیلج ابیری»

جذابیت خاص و قابل توجهی در نحوه داستان‌سرایی ناب و زیبای این فیلم وجود دارد که در کمتر جایی شاهد آن هستیم.

«۶۷/۱۰۰ Original-Cin   |  منتقد: ثوم ارنست»

اگر سیاره ما به یک دنیای پسا-آخرالزمانی هیولایی تبدیل شود، اصلا نگران نیستیم چون میلا یوویچ هوای ما را دارد.

«۶۰/۱۰۰ Variety   |  منتقد: پیتر دبروژ»

نکات کمی درباره این فیلم با منطق جور درمی‌آیند، اما از نظر بصری جذاب است و برای تماشا کردن در خانه و سرگرمی خوب است.

«۵۰/۱۰۰ Slant Magazine   |  منتقد: پت براون»

پال دبلیو اس اندرسون نمادگرایی فرنچایز بازی ویدئویی محبوب کپکام را گرفته و آن را با لحظات جذاب سینمایی ترکیب کرده است.

«۴۰/۱۰۰ Hollywood Reporter   |  منتقد: جان دفور»

لحظات کمی از ارتباط بین دو بازیگر اصلی، تمام جذابیت انسانی این فیلم اکشن علمی-تخیلی را تشکیل داده است، اما نبردهای هیولایی قطعا طرفداران این فرنچایز را راضی خواهند کرد.

«۳۰/۱۰۰ IGN   |  منتقد: زکی حسن»

این فیلم فقط ۱ ساعت و نیم طول می‌کشد، اما خیلی طولانی و خسته‌کننده به نظر می‌رسد. دلیل اصلی این امر داستانی بدون هسته مرکزی یا یک دنیاسازی معنادار است.

«۲۰/۱۰۰ Screen Rant   |  منتقد: دبوپریا دوتا»

عدم وجود مسیر داستانی مناسب و ریتم بد، باعث شده این فیلم یک اقتباس بی‌روح از روی بازی‌های ویدئویی باشد که در بی‌کفایتی خودش غرق شده است.

منبع: Metacritic

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.