نیمی از مشترکین سرویس HBO Max در روز کریسمس فیلم WW1984 را تماشا کرده‌اند

28 December 2020 - 22:50
Wonder Woman 1984

فیلم Wonder Woman 1984 «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» برای شبکه HBO Max موفقیت بزرگی بوده است، به‌صورتی که نیمی از مشترکین این سرویس این فیلم را در روز کریسمس تماشا کرده‌اند؛ در ادامه با سینما فارس همراه باشید.

با کاهش فروش فیلم‌ها در گیشه به ‌علت همه‌گیری ویروس کرونا، صنعت فیلم در سال ۲۰۲۰ بیشتر از قبل مجبور به روی آوردن به فروش نسخه دیجیتالی و سرویس‌های استریم بوده است که به پروسه کمتر شدن فروش سینماها سرعت بخشیده است و باعث به وجود آمدن گزینه‌ای جذاب برای طرفداران فیلم‌های بزرگ شده است.

این موضوع به سرعت پس از شروع همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق افتاد، هنگامی که استودیوهای فیلم‌سازی پخش فیلم‌های بزرگ خود را به تاخیر انداختند، آن هم به این امید که بعد از گذشت همه‌گیری دوباره فیلم‌ها را در سینماها اکران کنند. اولین استودیوی بزرگی که به این موضوع روی آورد دیزنی بود، که تصمیم گرفت فیلم مهمش Mulan را در سرویس دیزنی پلاس منتشر کند. بعداً در نیمه دوم سال، کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که تسلیم محدودیت‌هایی که با همه‌گیری ویروس کرونا بوجود آمده شده است و فیلم Wonder Woman 1984 را همزمان با اکران در سینماها در سرویس HBO Max پخش خواهد کرد. بعد از آن کمپانی برادران وارنر در خبری مهم‌تر اعلام کرد که همین اتفاق برای فیلم‌های مهم کمپانی مانند The Suicide Squad، The Matrix و Dune نیز خواهد افتاد. این خبر با پس زدن فیلم‌سازانی مانند کریستوفر نولان، جیمز گان و دنی ویلنوو روبه‌رو شد که باور داشتند این حرکت توهینی به کارگردان و عوامل فیلم خواهد بود.

هنوز مشخص نشده که برنامه کمپانی برادران وارنر برای پخش همزمان فیلم‌ها در سینما و سرویس استریم مورد قبول خواهد بود یا خیر، اما به‌نظر می‌رسد که یکی از موانع سر راه برداشته شده است، با توجه به این ‌که بینندگان خانگی از این موقعیت برای تماشای فیلم Wonder Woman 1984 در خانه استفاده کرده‌اند. طبق گزارش THR تقریبا نیمی از مشترکین سرویس HBO Max این فیلم را در روز پخش آن یعنی روز کریسمس تماشا کرده‌اند.

رئیس WarnerMedia، اندی فورسل درباره عملکرد اولین فیلم بزرگ DC در سرویس HBO Max طبق برنامه ریزی جدید گفت:

فیلم Wonder Woman 1984 همه رکوردها را شکست و از چیزی که در ۲۴ ساعت اولیه انتظار داشته‌ایم عملکرد خیلی بهتری روی HBO Max داشته است. بنابراین، احتمالاً این موضوع بعد از تعطیلات نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

عملکرد فیلم در سینما طبق پیش‌بینی به هیچ‌وجه مشابه پخش در سال عادی در سینماها نبوده است، اما این فیلم بزرگ‌ترین افتتاحیه را در دوره ویروس کرونا با حدود ۱۶٫۷ میلیون دلار در طول سه روز آخر هفته داشته است. نمی‌توان حدس زد بدون گزینه HBO Max این رقم چقدر تغییر می‌کرد ولی می‌توان گفت کسانی که به تماشای فیلم در خانه پرداختند نیز حتی با وجود محدودیت‌ها بخاطر ویروس کرونا، ممکن بود این فیلم را در سینما تماشا کنند.

بدون توجه به نظر فیلم‌سازانی مانند نولان و بقیه، گزینه HBO Max تاکنون موفقیت بزرگی برای کمپانی برادران وارنر بوده، که با توجه به وضعیت فعلی تعجب‌آور نبوده است. به‌نظر می‌رسد که فیلم Wonder Woman 1984 و موفقیت آن در سرویس استریم شروع انقلابی در نحوه تماشای فیلم‌ها خواهد بود.

منبع : Screen Rant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.