زمینه‌سازی Eternals برای ورود گالاگتوس، چهار شگفت‌انگیز و سیلور سرفر

2 January 2021 - 14:23
Fantastic Four

یکی از مبهم‌ترین فیلم‌های پیشِ روی MCU، عنوان Eternals به کارگردانی کلوئی ژائو (Chloé Zhao) است که در ۲۰۲۱ اکران خواهد شد. این عنوان شامل بازیگرانی ازجمله سلما هایک (Salma Hayek) و آنجلینا جولی (Angelina Jolie) است. اخیراً توضیحاتی راجع به شخصیت‌های نیمه خدای فناناپذیر این فیلم در سطح اینترنت پخش شد که این اطلاعات حاکی از ارتباط بزرگی میان «ابدی‌ها» با «گالاکتوس»، «سیلور سرفر» و «چهار شگفت‌انگیز» بودند. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

طبق توضیحات منتشر شده منشأ قدرت‌های خاص اعضای Eternals منبع قدرت جدیدی در دنیای سینمایی مارول به نام “انرژی کیهانی” است. برای مثال ایکاریس قدرت جذب انرژی کیهانی و خارج کردن آن از چشمانش به‌صورت یک اشعه را دارد، مکاری با استفاده از انرژی کیهانی دارای سرعتی بسیار زیاد است، دروگ با استفاده از انرژی کیهانی توانایی کنترل ذهن افراد را دارد، گیلگمش با استفاده از این انرژی می‌تواند اسکلت خارجی قدرتمندی برای خودش به وجود بیاورد و ثینا نیز از انرژی کیهانی برای ساخت هر سلاح دستی که به ذهنش برسد از این انرژی استفاده می‌کند.

خب برای توضیح اینکه چگونه “انرژی کیهانی” می‌تواند به «چهار شگفت‌انگیز»، «موج‌سوار نقره‌ای» و «گالاکتوس» مرتبط باشد باید سری به اوریجین یا سرگذشت شخصیت‌های اولین خانواده‌ی کتاب‌های مصور مارول بزنیم. رید ریچاردز، جانی استورم، سوزان استورم و بن گریم هر چهار نفر فضانوردانی بودند که به سفری فضایی رفتند و در آنجا مورد اصابت چیزی به نام «اشعه‌های کیهانی» قرار گرفتند و قدرت‌های ابر انسانی‌شان را به دست آوردند.

مشابه به آن‌ها، موجود عظیم‌الجثه‌ای که به خورده‌ی سیاره‌ها مشهور است یعنی گالاکتوس نیز قدرت‌هایش را از “Power Cosmic” یا همان “قدرت کیهانی” گرفته است. این انرژی یکی از قدرتمندترین منابع قدرت در کل تاریخ کامیک و مسئول خلق شدن «سیلور سرفر» و سایر هرالدهای گالاکتوس است. سیلور سرفر یک بار این منبع قدرت را این‌گونه توصیف می‌کند:

حس کردن قدرت کیهانی به معنای در ارتباط بودن با تمام موجودات زنده در یک زمان واحد است. این قدرت باعث آن می‌شود که متوجه شویم ما در کائنات تنها نیستیم. ما به‌تنهایی خود کائنات هستیم. ما تمایل کیهان برای شناخت خودش هستیم، برای عشق ورزیدن به خودش و وقتی شاهد چنین چیزی حتی در کوتاه‌ترین لحظات ممکن باشید، متوجه می‌شوید که چیزی زیباتر از آن وجود ندارد.

Galactus

حال در ابتدا این مسئله ممکن است ارتباط کوچکی به نظر برسد اما باید به خاطر داشته باشیم که MCU همیشه در مورد اصطلاحاتی که می‌خواهد از دل کامیک‌ها بیرون بکشد و از آن‌ها بر روی پرده‌ی نقره‌ای استفاده کند بااحتیاط و دقت عمل کرده است. اگرچه استثنائی هم وجود داشته است، هردوی «اسکارلت ویچ» و «کوییک سیلور» درون کتاب‌های مصور جهش‌یافته هستند اما در MCU هیچ‌گاه اصطلاح “جهش‌یافته” به آن‌ها اطلاق نشد چون در آن زمان حقوق جهش‌یافته‌ها متعلق به کمپانی Fox بود.

حال با توجه به استفاده‌ی «ابدی‌ها» از عبارت ویژه‌ی «انرژی کیهانی» می‌توانیم پی ببریم که سران MCU به‌صورت تعمدی از این عبارت استفاده کرده‌اند. همچنین می‌دانیم مارول به ساخت فیلم Fantastic Four چراغ سبز نشان داده است که می‌تواند به معنی آن باشد که Eternals قرار است ورود «چهار شگفت‌انگیز» و خبیث مشهورشان «گالاکتوس» قدرتمند را به دنیای سینمایی مارول زمینه‌سازی کنند.

فیلم Eternals توسط کلوئی ژائو بر اساس فیلم‌نامه‌ای به قلم متیو فیرپو (Matthew Firpo) و رایان فرپو (Ryan Firpo) کارگردانی می‌شود. ستارگان این عنوان را جما چان (Gemma Chan) در نقش سرسی، ریچارد مدن (Richard Madden) در نقش ایکاریس، کمیل نانجیانی (Kumail Nanjiani) در نقش کینگو، لورن ریدلوف (Lauren Ridloff) در نقش مکاری، برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry) در نقش فاستوس، سلما هایک در نقش اجک، لیا مک‌هیو (Lia McHugh) در نقش اسپرایت، دان لی (Don Lee) در نقش گیلگمش، آنجلینا جولی در نقش ثینا، بری کیوگان (Barry Keoghan) در نقش دروگ و کیت هرینگتون (Kit Harington) در نقش دین ویتمن/بلک نایت تشکیل می‌دهند. این اثر در پنجم نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰) در سینماها اکران خواهد شد.

منبع: MovieWeb

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.