تعداد برنامه‌های تولیدی از فرنچایز Star Trek به عدد ۸۰۰ رسید

3 January 2021 - 15:30
فرنچایز Star Trek

فرنچایز Star Trek به لحظه‌ای بسیار بزرگ و مهم رسیده چرا که تعداد فیلم‌ها و قسمت‌های تلویزیونی که از این فرنچایز در مدت زمان ۵۴ سال پخش شده به عدد ۸۰۰ رسیده است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

سریال‌هایی مانند Star Trek: Discovery ،Star Trek: Picard ،Star Trek: Short Treks و Star Trek: Lower Decks همگی در مرحله تولید قسمت‌های جدید قرار دارند و برنامه‌ها برای ساخت فیلم‌های جدید از این فرنچایز نیز در دست کار قرار گرفته و بدین ترتیب هیچ‌گونه نشانه‌ای از کم شدن سرعت برنامه‌های تولیدی از Star Trek دیده نمی‌شود. حتی مدت‌ها پس از به نمایش درآمدن اولین قسمت از سریال اصلی این فرنچایز، Star Trek همچنان به عنوان یکی از غول‌های ژانر علمی-تخیلی شناخته می‌شود.

در حالی که فرنچایز Star Trek همیشه به عنوان یکی از فرنچایزهای بسیار بزرگ و مهم شناخته شده، در اوایل قرن ۲۱ تعداد برنامه‌های تولیدی این فرنچایز روند رو به کاهشی را طی کرده بود. محبوبیت کلی سریال اصلی به همراه فیلم‌های بعدی ساخته شده از آن و همچنین سریال Star Trek: The Next Generation، این فرنچایز را در طی دهه‌ها تبدیل به فرنچایزی عظیم و مهم کرده بود ولی با این حال موفقیت اندک سریال Star Trek: Voyager در اواخر دهه ۹۰ و همچنین استقبال ضعیف از سریال Star Trek: Enterprise منجر به وقفه‌ای در روند تولید برنامه‌ها از این فرنچایز شد.

این وقفه کوتاه با به نمایش درآمدن فیلم جدید این فرنچایز که توسط جی. جی. آبرامز (J.J. Abrams) برای نسل جدید ساخته شده بود شکست. اکنون کمپانی Paramount قصد دارد که با استفاده از این فرنچایز عظیم با کمپانی‌هایی مانند Disney و Warner Bros در قسمت برنامه‌های علمی-تخیلی و فضایی وارد رقابت شود، بنابراین فرنچایز Star Trek بیشتر از همیشه و با سرعت بالایی در حال گسترش است.

روند گسترش فرنچایز Star Trek در سال ۲۰۲۰ اکنون به تعداد ۸۰۰ فیلم و قسمت‌های تلویزیونی تولید شده از آن رسیده است. اکانت اصلی فرنچایز Star Trek در توییتر با نام @GeekFilter با اعلام این خبر در پستی آن را جشن گرفته و همچنین در این توییت به بزرگداشت ۱۳ فیلم تولیدی و ۱۰ سریال منحصربه‌فرد از این فرنچایز که تا به حال تولید شده نیز پرداخته است. ادامه داشتن این فرنچایز به مدت ۵۰ سال به تنهایی دستاورد بزرگی به حساب می‌آید و در عین حال نیز تعداد برنامه‌های تولیدی قبلی و برنامه‌های آینده آن، بسیار چشمگیر و قابل‌توجه می‌باشد.

علاوه بر چهار سریال در حال پخش این فرنچایز، کمپانی پارامونت از برنامه‌های خود برای تولید پروژه‌های بیشتری از آن نیز خبر داده است. یکی از این برنامه‌ها، سریال جدید Star Trek: Strange New Worlds می‌باشد که داستان سریال اصلی Enterprise در ماجراجویی‌های ابتدایی آن که تحت فرماندهی کاپیتان پایک اتفاق افتاده را دنبال می‌کند و همچنین قرار است که سریال انیمیشنی با نام Star Trek: Prodigy که برای مخاطبان جوان این فرنچایز در نظر گرفته شده نیز ساخته شود. با این تعداد از برنامه‌های تولیدی که برای آینده این فرنچایز در نظر گرفته شده، مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید که مجموع آن‌ها به رقم ۱۰۰۰ برسد.

در حال حاضر، بزرگ‌ترین سؤالی که در برنامه‌های تولیدی این فرنچایز وجود دارد مربوط به فیلم‌های آینده آن می‌باشد. روند ساخت پروژه‌های سینمایی Star Trek به صورت موقت توسط کمپانی پارامونت متوقف شده بود و با اینکه چندین شایعه در رابطه با این پروژه‌ها نیز مطرح شده ولی تا به حال هیچ خبر موثقی از آن‌ها منتشر نشده است. از زمان پخش سریال Star Trek: The Next Generation تا به حال، فیلم‌های تولیدی این فرنچایز پایه و اساس آن بوده‌اند و قطعاً در آینده دوباره بازخواهند گشت. فعلاً به نظر می‌رسد که سریال‌های جدید Star Trek و پروژه‌های جدید شبکه Paramount+ آینده این فرنچایز هستند.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.