فیلم مکعب روبیک ساخته می‌شود

4 January 2021 - 12:08
ارنو روبیک؛ مخترع مکعب روبیک

کمپانی‌های Hyde Park Entertainment و Endeavor Content در تلاش برای ساخت فیلمی درباره‌ یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین اسباب‌بازی‌های جهان، مکعب روبیک، هستند. علاوه بر فیلم، کمپانی Hyde Park به‌همراه کمپانی Glassman Media، قصد تولید یک گیم‌شو بر اساس این اسبا‌ب‌بازی مشهور را نیز دارند. در ادامه‌ی این خبر با سینما فارس همراه باشید.

این پازل ترکیبی توسط مجسمه‌ساز و استاد معماری مجارستانی، ارنو روبیک (Erno Rubik)، در سال ۱۹۷۴ اختراع شد. مجوز ساخت اسباب‌بازی و پخش جهانی این مکعب در سال ۱۹۸۰ توسط روبیک به کمپانی Ideal Toy Corp فروخته شد. تا به امروز، بیش از ۴۵۰ میلیون مکعب روبیک در سراسر جهان فروخته شده است. هم‌چنین از سال ۲۰۱۸، بازیکنان سرعتی آماتور و حرفه ای از سراسر جهان در بوستون جمع می‌شوند تا مهارت خود در حل این مکعب را در رقابت‌های جهانی مکعب روبیک محک بزنند.

فیلم بلند روبیک (Rubik) قرار است به تهیه‌کنندگی آشوک آمریتراج (Ashok Amritraj) و به تهیه‌کنندگی اجرایی پریا آمریتراج (Priya Amritraj) و ادیسون مهر (Addison Mehr) برای کمپانی Hyde Park تولید شود. گیم‌شوی روبیک نیز توسط خود آمریتراج و کمپانی Glassman Media تهیه‌کنندگی اجرایی خواهد شد.

آمریتراج می‌گوید:

من از همان روزهای ابتدایی زندگیم در هند، ارتباطی شخصی و نوستالژیک با مکعب روبیک داشتم. من از همکاری با کمپانی Endeavor Content برای تولید فیلمی حول محور مکعب روبیک بسیار خوشحالم و مشتاقانه منتظر خلق جهانی شگفت‌انگیز و پیچیده درباره‌ی این پازل محبوب هستم.

گراهام تیلور (Graham Taylor) و کریس رایس (Chris Rice)، روسای کمپانی Endeavor Content نیز می‌گویند:

مکعب روبیک یک برند تجاری دوستانه و خانوادگی است. در مشارکت با کمپانی Hyde Park، ما مشتاقانه مفتخر به تولید محتوای سینمایی، تلویزیونی و گیم‌شو برای علاقه‌مندان جهانی این مکعب هستیم.

پروژه‌های آینده کمپانی Hyde Park شامل فیلم زندگی‌نامه‌ی قهرمان آمریکایی _آفریقایی رقابت‌های ویمبلدون، آرتور آش (Arthur Ashe)، با نویسندگی نویسنده‌ی برنده‌ی اسکار، کوین ویلموت (Kevin Willmott) و با همکاری گروه Warner Music، یک انیمیشن موزیکال به‌نام Pashmina که با همکاری نتفلیکس، کارگردانی گوریندر چادها (Gurinder Chadha) و با موسیقی متن آهنگساز برنده‌ی اسکار، ای.آر رحمان (A.R.Rahman)، بازسازی فیلم کمدی بلیک ادواردز (Blake Edward) به‌نام ۱۰ با همکاری کمپانی Warner Bros و فیلم Remote Control با بازی جرارد باتلر (Gerard Butler) و با همکاری کمپانی STX است و هم‌چنین تعدادی پروژه به چند زبان محلی نیز در آینده توسط این کمپانی تولید خواهند شد.

منبع: ددلاین

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.