Avengers: Endgame فروش بیشتری از کل باکس آفیس آمریکا در سال ۲۰۲۰ داشته است

5 January 2021 - 12:38
فیلم Avengers: Endgame

فیلم Avengers: Endgame در طول مدت زمان اکرانش در سینماها فروش بیشتری از مجموع فیلم‌هایی که تا به حال در سال ۲۰۲۰ در سینماهای آمریکا اکران شده‌اند داشته است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

فیلم Avengers: Endgame در سال ۲۰۱۹ در سینماها به نمایش درآمد و داستان آن اوج دهه‌ها خط داستانی در دنیای سینمایی مارول بود. همه می‌دانستند که این فیلم مورد انتظار، فروش بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد ولی با این حال در مورد مقدار فروش کلی آن حدس و گمان‌های بسیار مطرح شده بود. با بودجه ساخت ۳۵۶ میلیون دلاری، فیلم Avengers: Endgame یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های است که در تاریخ صنعت سینما تولید شده و این هزینه ساخت سرسام‌آور نیز در این فیلم کاملاً مشهود و نمایان است.

از همان ابتدا مشخص بود که فیلم Avengers: Endgame فیلم بسیار بزرگی خواهد بود و با بازیگران بزرگی که این فیلم در لیست بازیگران خود جمع کرده بود، به همراه صحنه‌های عظیم جنگی در آن و همچنین با به پایان رسیدن داستان‌هایی که در طول دهه‌ها در دنیای سینمایی مارول جمع شده بود، فیلم Avengers: Endgame توانست که میلیاردها دلار پول از آن سازندگان خود کند.

این فیلم رکورد فروش افتتاحیه تمام فیلم‌ها را شکست و توانست در هفته اول اکران خود، فروشی بیش از ۳۵۷ میلیون دلار کسب کند که با این میزان فروش تنها در همان هفته اول این فیلم توانست بودجه ساخت خود را بازگرداند. در نهایت، این فیلم توانست مجموع فروشی به میزان ۲.۷۹۷ میلیارد دلار را در باکس آفیس جهانی کسب کند. علاوه بر آن، فیلم Avengers: Endgame توانست که رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ صنعت سینما را که پیش از این در اختیار فیلم Avatar بود، از آن خود کرد.

اکنون وب‌سایت هالیوود ریپورتر نگاهی به مجموع فروش کلی فیلم‌ها در باکس آفیس سال ۲۰۲۰ انداخته و وضعیت خیلی خوب به نظر نمی‌رسد. برای اولین بار، میزان فروش فیلم‌ها در باکس آفیس آمریکا به میزان ۸۰ درصد نسبت به سال‌های پیش کاهش یافته و حتی میزان کلی فروش فیلم‌ها در کشور چین به تنهایی از مجموع فروش فیلم‌ها در باکس آفیس آمریکا را با رقم ۲.۷ میلیارد دلار در مقابل ۲.۳ میلیارد دلار عبور کرده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۹، مجموع فروش فیلم‌ها در باکس آفیس آمریکا رقم ۱۱.۴ میلیارد دلار بوده است.

در مجموع، انتظار می‌رود که فروش کلی فیلم‌ها در باکس آفیس جهانی در سال ۲۰۲۰ نیز، تنها به رقم ۱۲ میلیارد دلار برسد در حالی که این رقم برای سال ۲۰۱۹ عدد ۴۲.۵ میلیارد دلار بوده است.

هیچ‌گونه جای تعجبی نسبت به وضعیت باکس آفیس سال ۲۰۲۰ وجود ندارد چرا که ویروس کرونا در این سال، صنعت سینما را فلج کرده و در عین حال نیز شرایط به وجود آمده توسط این ویروس باعث شده که اکثر سالن‌های سینماها برای تمام فصل تابستان تعطیل شوند. بیشتر کمپانی‌ها، تاریخ اکران فیلم‌های بزرگ خود را به سال ۲۰۲۱ منتقل کرده‌اند، در حالی که برخی از کمپانی‌ها نیز راه‌حل پخش در شبکه‌های استریمی را در پیش گرفته‌اند.

بزرگ‌ترین خبر سال ۲۰۲۰ مربوط به کمپانی Warner Bros می‌باشد که این کمپانی تصمیم گرفته، تمام فیلم‌هایی که برای پخش در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده‌اند را به صورت هم‌زمان هم در شبکه اینترنتی HBO Max و هم در سینماها در همان روز اکران پخش کنند و این کار آن‌ها باعث وجود آمدن جنجال‌های بسیاری نیز شده است. تمام این‌ها باعث شده که صنعت سینما در موقعیتی آسیب‌پذیر قرار گیرد و دولت آمریکا مجبور باشد که این صنعت را نجات دهد.

خوشبختانه به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای صنعت سینما خواهد بود. با وجود اینکه صنعت سینما آغاز خوبی را امسال نداشته (پروژه‌های تولیدی در شهر لس‌آنجلس تعطیل شده‌اند) ولی جدول زمانی پخش فیلم‌ها در سال ۲۰۲۱ پربارتر از همیشه به نظر می‌رسد. برنامه‌ریزی شده که تقریباً در هر هفته، فیلمی بزرگ و پرهزینه اکران شود و استودیوهای مارول نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند که ۴ فیلم بزرگ را امسال در سینماها پخش کنند و با توجه به اینکه فیلم‌های این استودیو تا به حال فروش‌ فوق‌العاده‌ای را در باکس آفیس تجربه کرده‌اند، بنابراین به نظر می‌رسد که آن‌ها به تنهایی میزان فروش فیلم‌ها در سال ۲۰۲۰ را امسال جبران خواهند کرد.

میزان فروش فیلم Avengers: Endgame شانسی نبود چرا که این فیلم برای مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود و قرار بود که رویداد عظیمی در سینماها باشد و همین‌طور هم شد و مارول توانست فیلم بسیار موفقی را تولید کند. اکنون که علاقه‌مندان به سینما تشنه دیدن فیلم‌های بزرگ می‌باشند، امکان دارد که سینماها در سال ۲۰۲۱ و سال‌های بعد بازگشت فوق‌العاده‌ای را رقم بزنند اگر بتوانند این چند ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ را دوام بیاورند.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.