باکس آفیس هفته: صدرنشینی Rogue One و فروش خوب Hidden Figure

9 January 2017 - 22:12

به نظر می‌رسد که نسخه فرعی سری پرطرفدار جنگ ستارگان یعنی فیلم Rogue One: A Star Wars Story قصد ندارد جایگاه صدرنشینی خود را در باکس آفیس از دست بدهد. برای جزییات بیش‌تر و مشاهده کامل لیست باکس آفیس این هفته، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

در حال حاضر، همچون سه هفته‌ی گذشته فیلم Rogue One: A Star Wars Story شرکت دیزنی مکان نخست جدول پرفروش‌ترین فیلم‌ها را در اختیار خود گرفته است. این فیلم توانست در این هفته ۲۱٫۹۷ میلیون دلار فروش داشته باشد و فروش داخلی خود را به ۴۷۷٫۲ میلیون دلار برساند. همچنان فروش فیلم بالا است، اما این هفته فروش فیلم نسبت به هفته‌ی قبل، ۵۵٫۷ درصد کاهش داشته است. این یعنی در حال حاضر فیلم Rogue One فقط ۹ میلیون دلار کم‌تر از انیمیشن Finding Dory «در حستجوی دوری» که پرفروش‌ترین اثر سال ۲۰۱۶ در آمریکا بود، فروخته است.

علاوه بر فروش داخلی این اثر، Rogue One توانسته در بازارهای بین‌ المللی به میزان ۵۶٫۶ میلیون دلار فروش کند و فروش خود در ۵۷ بازار بین‌ المللی را به ۴۳۷٫۱ میلیون دلار برساند. این باعث شده است تا فروش کلی و جهانی این فیلم به رقم فوق‌العاده‌ی ۹۱۴٫۴ میلیون دلار برسد. به این ترتیب، فیلم Rogue One: A Star Wars Story تواسنت جلوتر از آثاری همچون Batman v Superman: Dawn of Justice «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» و The Secret Life of Pets «زندگی پنهان حیوانات خانگی» در رتبه‌ی پنجمین فیلم پرفروش ۲۰۱۶ در تمامی بازارهای جهانی قرار بگیرد.

رتبه‌ی دوم لیست در اختیار فیلم Hidden Figure است. این فیلم با اختلاف بسیار نزدیک ۱۷۲ هزار دلاری نسبت به فیلم Rogue One: A Star Wars Story این جایگاه را تصاحب کرده است. حال این احتمال وجود دارد که این فیلم در هفته‌های آینده جایگاه روگ وان در صدر جدول را به خطر بیاندازد. به همین خاطر بعید نیست هفته‌ی آینده این فیلم را در رتبه‌ی بالاتر ببینیم.

این فیلم که هفته‌ی گذشته فقط در ۴ سالن سینما اکران شده بود و جایگاه هفدهم را در اختیار داشت، در این هفته تعداد سالن‌های خود را به ۲,۴۷۱ سالن رساند. فیلم Hidden Figure در این هفته توانست به میزان ۲۱٫۸ میلیون دلار فروش داشته باشد. این اثر مورد توجه مخاطبان خود هم قرار گرفته است. فیلم Hidden Figure در CinemaScore توانسته امتیاز بسیار خوب A+ را کسب کند. ۶۴ درصد مخاطبان فیلم زن و ۳۶ درصد مرد بوده‌اند. از بین این مخاطبین، ۵۶ درصد زیر ۳۵ سال داشته‌اند.

انیمیشن Sing، این هفته کار خود را در رتبه‌ی سوم جدول پرفروش‌ترین‌ها به پایان رساند. این انیمیشن که توسط یونیورسال تولید شده، در این چند هفته فروش خوبی را تجربه کرده است. این هفته انیمیشن Sing توانست ۱۹٫۵۷ میلیون دلار فروش داشته باشد و فروش داخلی خود را به ۲۱۳٫۳ میلیون دلار برساند. همچنین در ادامه‌ی فروش خوب این انیمیشن در بازار‌های جهانی، این هفته ۲۶٫۴ میلیون دلار دیگر در این بازارها فروش داشت. به این ترتیب، فروش کلی و جهانی انیمیشن Sing‌ به ۳۵۶٫۸ میلیون دلار رسیده است.

جایگاه چهارم لیست پرفروش‌ترین‌های این هفته‌ی باکس آفیس در اختیار یکی از فیلم‌های تازه اکران است. پنجمین نسخه از سری محبوب و معروف Underworld یعنی فیلم Underworld: Blood Wars با فروش ۱۳٫۱ میلیونی در هفته‌ی نخست اکران توانست در این جایگاه قرار گیرد. این فیلم در ۳۰۷۰ سالن سینما اکران شده است. البته، فروش این نسخه نسبت به سری‌های گذشته ضعیف‌تر بوده است. فیلم Underworld: Blood Wars در واقع پایین‌ترین میزان فروش در بین‌ تمامی عناوین سری Underworld است. با این وجود، این فیلم در CinemaScore امتیاز B+ را دریافت کرد. اکنون استودیو سازنده باید به هفته‌های آینده امید داشته باشد. هرچند با وجود نقدهای منفی این فیلم از دیدگاه منتقدین، کار برای آن سخت شده است.

رتبه‌ی پنجم این لیست در اختیار فیلم تحسین‌شده‌ی La La Land‌ «لا لا لند» است. این فیلم که صبح امروز توانست در مراسم گلدن گلوب رکورد بزند و برنده هفت بخش مختلف شود، در این هفته ۱۰ میلیون دلار فروش داشت. اکنون فروش داخلی این فیلم‌ که از اصلی‌ترین شانس‌های اسکار هم است، به ۵۱٫۶ میلیون دلار رسیده است. لازم به ذکر است که La La Land‌ «لا لا لند» در هفته‌های آینده همچنان به گسترش سالن‌های اکران خود ادامه خواهد داد.

خارج از ده فیلم برتر جدول پرفروش‌ترین‌های این هفته، فیلم A Monster Calls آمار جالبی را از خود به جای گذاشت. این فیلم که در هفته‌ی قبل به صورت محدود اکران شده بود، این هفته تعداد سالن‌های اکران فیلم را به ۱۵۲۳ سالن رساند. همین امر باعث شد تا فیلم A Monster Calls در این هفته با افزایش فروش بسیار بالایی به میزان ۲ میلیون دلار فروش کند. همچنین این فیلم در CinemaScore امتیاز خوب A را کسب کرده است. همچنین اغلب نقد‌های این فیلم مثبت بوده است و توانسته نظر منتقدین را به خود جلب کند.

فیلم Silence «سکوت» مارتین اسکورسیزی بالاخره این هفته کمی به تعداد سالن‌های خود افزود و توانست فروش بهتری را کسب کند. این فیلم در حال حاضر فقط در ۵۱ سالن سینما پخش می‌شود. به دنبال افزایش تعداد سالن‌های نمایش دهنده‌ی فیلم، Silence «سکوت» توانست در این هفته ۴۸۰ هزار دلار فروش داشته باشد. آمار نشان می‌دهد که تقریباً فروش این فیلم در هر سالن به میزان ۹ هزار دلار بوده است. تعداد سالن‌های نمایش دهنده‌ی فیلم «سکوت» در هفته‌ی آینده به ۷۵۰ سالن افزایش پیدا می‌کند که این امر بدون شک باعث افزایش فروش فیلم هم شود.

در بین استودیوها، این هفته به لطف فروش بسیار خوب Hidden Figure استودیو ۲۰th Century Fox برترین عملکرد را از خود نشان داده است. پس از آن هم دو استودیو Buena Vista و Sony / Columbia به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم برترین استودیوها قرار گرفتند.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

screenshot_mon_jan_09_22-03-41

لیست برترین ناشرهای این هفته:

screenshot_mon_jan_09_22-04-54

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

در هفته‌ی آینده شاهد عرضه چند فیلم جدید خواهیم بود و طبیعتاً بعضی از فیلم‌ها هم که در گذشته به صورت محدود اکران شده بودند، اکران خود را در سینماهای دیگر گسترش خواهند داد.

یکی از فیلم‌های هفته‌ی بعد، فیلم The Bye Bye Man است که قرار است در ۲۳۰۰ سالن سینما اکران شود. فیلم بعدی، Sleepless خواهد بود که هفته‌ی آینده در ۲۰۰۰ سالن به نمایش گذاشته خواهد شد. در نهایت، فیلم Monster Trucks از استودیو پارامونت هم در هفته‌ی آینده اکران خواهد شد. این فیلم ممکن است اولین بمب فروش سال ۲۰۱۷ باشد.

فردا با باکس آفیس ویدیویی در سایت سینماگیمفا همراه باشید.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.