فشار رسانه‌ای جدید برای عدم اکران فیلم پر سر و صدای «عصبانی نیستم»

10 December 2017 - 08:30

پس از این‌که اواخر هفته گذشته اطلاعات ضد و نقیضی درباره تعویق اکران فیلم «عصبانی نیستم» منتشر شد، روز شنبه خبرگزاری فارس که پیش از این هم موضع منفی درقبال اکران این فیلم گرفته بود، اعلام کرد که در ثبت قرارداد نمایش فیلم «عصبانی نیستم» تخلفی در شورای صنفی نمایش صورت گرفته است. این خبرگزاری در حالی به تخلف به دلیل اکران سه فیلم سینمایی توسط یک پخش‌کننده اشاره کرده کرده که چند ماه پیش حوزه هنری هم سه فیلم سینمایی را به فاصله کمتر از چهار هفته اکران کرده بود.

خبرگزاری فارس در ابتدای مطلب امروز خود درباره ثبت قرارداد نمایش فیلم «عصبانی نیستم» نوشته است:

«با توجه به ثبت قرارداد نمایش فیلم «عصبانی نیستم» و اعلام اکران فیلم در تاریخ ۲۹ آذرماه از سوی سخنگوی شورای صنفی نمایش ،گویا اعضای شورای صنفی به آئین نامه اکران توجه نداشته‌اند.»

این خبرگزاری در ادامه به ماده ۱۴ فصل سوم آیین نامه شورای صنفی اشاره می‌کند که در آن عنوان شده هر دفتر در هر نوبت اکران شش هفته، تنها می‌تواند دو فیلم را در سرگروه یا به صورت آزاد اکران کند.

فارس در پایان این مطلب آورده است:

«با توجه به اکران فیلم «قاتل اهلی» که در تاریخ اول آذر ماه سال ۹۶ توسط دفتر پخش فیلمیران اکران شد و «آینه بغل» که در تاریخ ۱۵ آذرماه ۹۶ اکران شده است و با احتساب شش هفته‌ای که در آئین نامه ذکر شده است فیلمیران نمی‌تواند فیلم «عصبانی نیستم» را در تاریخ ۲۹ آذرماه در گروه آزاد اکران کند. زیرا اتمام شش هفته «قاتل اهلی» ۱۳ دی ماه خواهد بود و برای «آینه بغل» ۲۷ دی ماه شش هفته به اتمام می‌رسد. اگر شورای صنفی نمایش مبادرت به اکران فیلم «عصبانی نیستم» در تاریخ ۲۹ آذر کند بالطبع تخلف صورت گرفته و باید درباره ثبت قرارداد این فیلم تجدید نظر کند.»

پیش از این خبرگزاری فارس به دلایل مختلف از جمله ترافیک فیلم‌های روی پرده، مخالفت خود را با نمایش فیلم رفع توقیف شده «عصبانی نیستم» اعلام کرده بود. این خبرگزاری درحالی امروز از ثبت قرارداد «عصبانی نیستم» به عنوان تخلف یاد کرده که در تابستان امسال حوزه هنری سه فیلم «کارگر ساده نیازمندیم»، «بیست و یک روز بعد» و «فصل نرگس» را به ترتیب در تاریخ ۱۴ تیر، ۱۱ و ۱۸ مرداد به نمایش درآورده بود که این موضوع نشان می‌دهد ثبت قرارداد سه فیلم سینمایی در یک نوبت اکران سابقه داشته و خبرگزاری فارس اشاره‌ای به تخلف این نهاد نکرده بود.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.