بهترین‌‌های سال ۲۰۱۷ از نگاه سینماگیمفا| بخش اول – سریال‌‌ها و انیمه‌ها

18 March 2018 - 23:23

همانطور که دیروز وعده داده بودیم، اولین بخش برندگان جوایز بهترین‌های سال ۲۰۱۷ میلادی از نگاه تیم سینماگیمفا (سینما فارس) به دو بخش محبوب و پرطرفدار سریال‌های تلویزیونی و انیمه‌های ژاپنی تعلق دارد. اکنون، برای مشاهده‌ی برندگان بخش اول بهترین‌های سال، در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

با نظرخواهی از اعضای تیم سایت، برندگان بخش‌های مختلفی نظیر بهترین سریال درام، بهترین سریال کمدی، بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال، بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال و همچنین بهترین انیمه سریالی و بهترین انیمه سینمایی مشخص گردید. شما می‌توانید برندگان بخش اول بهترین‌های سال ۲۰۱۷ را به همراه نظر برخی از اعضای تیم در بخش‌های مختلف، در پایین مشاهده کنید.

همچنین شما می‌توانید لیست نامزدهای کامل بهترین‌های سال را نیز در لینک مشاهده کنید و همچنان به بهترین فیلم سال از دید خودتان رای بدهید. نظر خودتان را با ما در خصوص انتخاب‌های بخش‌ اول در میان بگذارید.

جوایز سریال‌های تلویزیونی

بهترین سریال درام:

برنده: The Leftovers

سایر نامزدها:

۲ Stranger Things – نقد و بررسی

Game of Thrones – نقد و بررسی

The Leftovers

Big Little Lies

Sneaky Pete – نقد و بررسی

Peaky Blinders

The Handmaid’s Tale

Mindhunter

Ozark

۱۳ Reasons Why – نقد و بررسی

محمد زمانی – سردبیر سایت:

سریال The Leftovers به واسطه‌ی فضای خاص و عجیب و سنگین خود، داستان پر رمز و راز، شخصیت‌‌پردازی فوق‌العاده شخصیت‌های داستان، موسیقی‌های شگفت‌انگیز و… از همان فصل ابتدایی طرافداران خاص و ویژه‌ی خود را پیدا کرد و در پشت هیاهوی سریال‌های پرخرج تلویزیونی، نوید یک اثر بدیع و دارای معنا را می‌داد. سریالی که با حفظ اصالت و ویژگی‌های خود در فصول بعد پیشرفت‌هایی نیز از خود نشان داد تا در نهایت در فصل پایانی خود به یک تعالی دست یابد. فصل سوم دارای اپیزود‌ها و سکانس‌هایی است که نه تنها در مجموعه فراموش‌‌نشدنی هستند، بلکه می‌توانند خود را در زمره‌ی بهترین‌های تلویزیون قرار دهند. نمی‌خواهم مثال‌های این سکانس‌ها را شرح دهم که امری وقت‌گیر و هم می‌تواند باعث لو رفتن داستان شود. البته سکانس‌های فوق‌العاده و به یادماندنی در طول سه فصل سریال به وفور مشاهده می‌شود و در این فصل هم به خصوص در چند قسمت پایانی به اوج خود می‌رسد. یکی از نقاط قوت سریال «بازماندگان» پایان‌بندی بی‌نظیر آن است که به شخصه پس از ابهاماتی که در این فصل‌ها ایجاد شده بود، انتظار چنین پایان قوی و محکمی را از سریال نداشتم که در این مورد، سریال کاملاً برایم شگفتی‌ساز شد.

هر چند که سریال با استقبال خوبی از سوی بینندگان مواجه نشد (برخلاف استقبال خوب منتقدین) اما همین قضیه به نوعی باعث شد تا سریال در اوج خود و به دور از افتادن در ورطه‌ی تکرار یا سقوط کار خود را به پایان برساند. شاید سریال را همه‌ نپسندند که با توجه به خاص بودنش چندان هم عجیب نیست اما فکر میکنم بد نباشد که به سریال یک شانسی بدهید، اگر جذبش شوید، به‌راحتی نمی‌توانید از داستان، فضا، موسیقی‌های مکس ریکتر و شخصیت‌های داستان دل بکنید.

بهترین سریال کمدی:

برنده: Shameless

سایز نامزدها:

Veep

Glow

I love Dick

Blacklish

Mrs.Marvelous

Grace and Frankie

Girls

بهترین بازیگر زن در یک سریال

برنده: میلی بابی براون برای سریال Stranger Things

سایز نامزدها:

نیکول کیدمن برای سریال Big Little Lies

الیزابت ماس برای سریال The Handmaid’s Tale

ریچل بروزناهان برای سریال The Marvelous Mrs. Maisel

Carrie Coon برای سریال The Leftovers

کترین لانگفورد برای سریال ۱۳ Reasons Why

Claire Foy برای سریال The Crown

احمد خراشادی‌زادی – خبرنگار سایت:

ایفای نقش شخصیت الون در سریال Stranger Things جزو مشکل‌ترین نقش‌هایی است که یک کودک می‌تواند آن‌را ایفا کند؛ زیرا او باید تمام احساسات و افکار خودش را در قالب کلمات اندکی که می‌توانست ادا کند بگنجاند و بتواند تا آخر داستان این سریال در قالب این شخصیت باقی بماند که احتمالا انجام این امر برای بهترین بازیگران کودک نیز کار بسیار دشواری خواهد بود. ولی ما شاهد آن بودیم که میلی بابی براون توانست به خوبی هرچه تمام تر این شخصیت را به نمایش بگذارد.

محمد زمانی – سردبیر سایت:

میلی بابی براون در فصل اول سریال Stranger Things خود را به عنوان یک پدیده‌ی نوظهور معرفی کرد و به همین خاطر، بازی بسیار خوبش در نقش سختی که ایفا کرده بود، بسیار دیده شد و استقبال‌های فراوانی از او به عمل آمد. از آنجایی که دیالوگ‌های اون بسیار اندک است، او وظیفه‌ی سختی در انتقال حس خود به مخاطب دارد، مخصوصاً با سن کمی که دارد. اما به خوبی نشان داد می‌تواند با حرکات صورت و بیان احساسات خود در قالب حالت چهره خود این حس را به خوبی به مخاطب خود منتقل کند. او عملکرد خوب خود را در فصل دوم این سریال هم ادامه داد و همین امر باعث شد تا محبوبیت او بیش‌تر از گذشته نیز شود.
میلی بابی براون تقریباً با اختلاف زیادی برنده‌ی این بخش شد اما بد نیست به بازی فوق‌العاده‌ی یکی دیگر از نامزدهای لیست نیز اشاره داشته باشم. Carrie Coon در طول سه فصل سریال The Leftovers عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و به شخصیت نورا روح بخشیده بود. با این حال، او در فصل سوم باز هم به درخشش خود اضافه کرد و به ویژه در قسمت‌هایی بار اصلی سریال را نیز به دوش کشید. به خصوص در قسمت‌های پایانی و همینطور سکانس Beach Ball قسمت شش. البته Carrie Coon در سال ۲۰۱۷ در سریال فارگو نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد.

سپهر گلمکانی – نویسنده سایت (نظر مخالف):

بردن میلی بابی براون در این بخش مقداری برایم عجیب است. اگر تکنیکی نگاه کنیم، شخصیت الون شخصیت اول داستان نیست که در بخش بهترین بازیگر زن اصلی قرار بگیرد و اگر هم لیاقت داشته باشد، در بخش مکمل زن باید نامزد می شد که چنین بخشی را اصلا در بخش سریال ها نداشتیم! انتخاب منصفانه شاید الیزابت ماس یا نیکول کیدمن بود که می توانستند برنده این بخش شوند. الیزابت ماس و نیکول کیدمن با بازی های درخشان و خونسردانه خود، توانستند دل خیلی از مخاطبان و از جمله منتقدان و رسانه ها را برای خود کنند که نتیجه آن برنده شدن هر دو در مراسم امی و گلدن گلوب بود. میلی به اندازه فصل نخست، برگ برنده فصل دوم چیز های عجیب و غریب نبود که برنده قطعی این بخش شود.

بهترین بازیگر مرد در یک سریال

برنده: جاستین ثرو برای سریال The Leftovers

سایز نامزدها:

استرلینگ کی. براون  برای سریال This Is Us

Jason Bateman برای سریال Ozark

ایوان مک‌گرگور برای سریال Fargo

باب اودنکرک برای سریال Better Call Saul

Jeff Daniels  برای سریال Godless

جاناتان گرو برای سریال Mindunter

علی شکوهی‌اقدم – نویسنده سایت (نظر موافق):

به نظرم نقشی که جاستین ثرو در طول سریال بازماندگان موفق به پردازش اون به بهترین نحو شد سطح خیلی بالایی در مقایسه با ایفای نقش بازیگران مرد در سریال‌های تلویزیونی داره و شاید بتوان انگشت شمار بازیگری هایی در سطح او در تلویزیون یافت. ثرو در عین حال که یک پدر خشن ولی دلسوز بود باید چند وجه از شخصیت یک مردی که از داخل کاملا به هم ریختس رو از خودش نشون بده و هم پلیس شهری پر از ماجراهای عجیب باشه و هم یک پدر که نمیتونه با دختر خودش به رابطه‌ای حسنه برسه و حتی زنش هم ترکش کرده و همه‌ی این فشار ها رو روی خودش احساس میکنه. نقش بسیار دشواریه و تردیدی که در انجام کارهاش احساس میکنه باعث شده که نقشی پر از زبان بدن و حالات چهره‌ی گویای حالت هاش باشه و با جلو رفتن سریال و اتفاقات اون کارش به مراتب سخت‌تر و به تبع اون ایفای نقش هم پیچیده‌تر می‌شود. نقشی که ایفا کرده باعث شد که یکی از بهترین بازیگری‌های سریالی که قبلا در جلد برایان کرانستون یا متیو مک کاناهی در کاراگاه حقیقت دیده بودم ببینم و شایسته‌ی تقدیره.

سپهر گلمکانی – نویسنده سایت (نظر مخالف):

شاید فصل سوم سریال لفت اورز، لایق کسب بهترین سریال سال ۲۰۱۷ باشد، اما بازی جاستین ثرو را نمی توان در حد و اندازه سایر رقبا در این بخش دانست. در میان نامزد های بخش بهترین بازیگر مرد، Bob Odenkirk لایق برنده شدن این بخش بود. شخصیت سال گودمن که با سریال افسار گسیخته با او آشنا شدیم، در سریال مخصوص خودش (بهتره با سال تماس بگیریم) به خصوص در فصل سوم آن چنان هنرمندانه و در یک کلام عالی بازی می کند که محو هنرنمایی او می شویم. اوج هنرنمایی وی را در اپیزود Chicancy فصل سوم در سکانس طولانی دادگاه نیز می توانیم مثال بزنیم. جاستین ثرو همانند یک مهمان ناخوانده در بین رقبای اصلی قرار گرفت و همان گونه هم این بخش را از آن خود کرد!

بهترین انیمیشن‌های سریالی

برنده: Rick and Morty

سایز نامزدها:

Samurai Jack

Bojack Horseman

The Simpsons

South Park

Voltron Legendry Defender

جوایز بخش انیمه‌ها:

 بهترین انیمه سینمایی:

برنده:‌ Mary and The Witch’s Flower

سایر نامزدها:

No Game, No Life Zero

Sword Art Online: Ordinal Scale

Fate/stay night: Heaven’s Feel I. presage flower

The Night Is Short, Walk on Girl

Black Butler: Book of the Atlantic – معرفی انیمه

مازیار همتی – نویسنده سایت

Mary and The Witch’s Flower همانند دیگر اثار کارگردانش فضایی رویایی به همراه رقص زیبای طیبعت را برای ما به ارمغان آورد. دخترک ماجراجوی ما به خوبی توانست راهش را در دل ما باز کند و در یاد و خاطره ما باقی بماند. وقتی که به تماشای این انیمه می‌نشینید، هر لحظه از آن چشم‌هایتان را نوازش می‌کند و ساعاتی رویایی را برای شما می‌سازد.

بهترین انیمه سریالی:

برنده: Attack on Titan

نقد و بررسی فصل دوم انیمه

سایز نامزدها:

Inuyashiki: The Last Hero

Kino’s Journey: The Beautiful World

Made In Abyss

Gintama

My Hero Academia

Shoujo Shuumatsu Ryokou

مازیار همتی – نویسنده سایت

سال ۲۰۱۷ بی‌شک برای طرفداران مجموعه Attack on Titan یک سال رویایی بود. با این که طرفداران از کم بودن قسمت‌های فصل دوم نسبت به فصل اول ناراضی بودند. اما باز هم Attack on Titan با روایت زیبا و دوست داشتنی داستان خود با آن درگیری‌های پر استرس‌اش یک فصل عالی را برای طرفدارانش به تصویر کشید.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • akbarof says:

    سلام من کاملا با نظر مخالف بهترین بازیگر زن موافقم
    بهترین بازیگر زن میلی بابی؟ اقای گلمکانی این اصلا عجیب نیست چون ایشون انگار اصلا بازی خیره کننده نیکول کیدمن رو ندیدن یا می خاستند از جوانان حمایت کنند😁

    • سپهر گلمکانی says:

      خوشحالم در این مورد هم نظریم اما دیگر نویسندگان محترم سایت به این بازیگر نوجوان رای دادن و گفتند هم که با اختلاف برنده این بخش شده است. در هر صورت تشکر.

  • akbarof says:

    اقای همتی خسته نباشید
    می خاستم بپرسم کدوم از انیمه های سینمایی و سریالی که معرفی کردید رومانس هستند و ارزش دیدن دارن بعد دیدن شاهکار silent voice هنوز انیمه رومانس زیبایی در اون حد پیدا نکردم

    • مازیار همتی says:

      با سلام. بله انیمه صدای خاموش واقعا زیبا بود. اما خب بالاخره باید انیمه های رومانس دیگه هم امتحان کنیم. بنده توی سال ۹۶ سعی کردم برترین انیمه هایی که از دید خودم بهترین بودن رو لیست کنم و در قالب های نقد و بررسی و معرفی اونها رو با دیگر انیمه دوستان به اشتراک بزارم.
      انیمه هایی که تا الان مقالاتش منتشر شده (چه معرفی و چه نقد)
      ۱٫ دروغ آوریل
      ۲٫ ترانه ی پریان
      ۳٫ باغ کلمات
      ۴٫ پنج سانتی متر بر ثانیه
      برای سال نود و هفت هم درحال جمع کردن یک لیست هستم که بزودی مقالاتش رو بیرون می دم.
      تشکر از همراهیتون.

  • RezaTK8 says:

    گینتاما خیلی بهتره