پیش‌ نمایش: فیلم The Night با بازی شهاب حسینی

29 January 2021 - 22:53

فیلم جدید کوروش آهاری اثر روان‌شناختی ترسناکی است که محصول مشترک ایران و آمریکاست. فیلم آن شب که بیشتر دیالوگ‌هایش فارسی است از این جهت مورد توجه قرار گرفته که اولین محصول آمریکایی از زمان انقلاب ایران در سال ۵۷ است که در ایران اکران خواهد شد.

*هشدار اسپویل*

این فیلم که پیش‌زمینه‌هایی از فیلم‌هایی همچون The Shining و I’m Looking at You را دارد، داستانِ تبعیدی به نام بابک با بازی شهاب حسینی که پیش‌تر در فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی درخشیده بود و همسرش ندا با بازی نیوشا جعفریان است که با چند تن از دوستانشان راهی مهمانی شام در لس‌آنجلس می‌شوند. در طول این مهمانی، مشخص می‌شود که این زوج مشکلاتی در زندگی مشترکشان دارند که منجر به جدایی‌ طولانی مدتشان و آمدن بابک به آمریکا زودتر از همسرش شده است. آن‌ها آخر شب با دختر یکساله‌شان راهی خانه می‌شوند اما دندان درد شدید بابک باعث می‌شود بد رانندگی کند. از آنجایی که GPS ماشین‌شان کار نمی‌کند، تصمیم می‌گیرند شب را در هتلی همان نزدیکی سپری کنند.

این هتل در نگاه اول ترسناک نیست اما بعد از اینکه مرد بی‌خانمانی وارد لابی هتل می‌شود، این خانواده اتاقی گرفته و بعدا متوجه می‌شویم آن‌ها تنها مسافرین این هتل هستند. خیلی نمی‌گذرد که همه چیز در شب ترسناک شده و بابک و ندا بخاطر شنیدن صداهای عجیب غریبی مانند صدای گریه پسر بچه‌ای که دنبال مادرش می‌گردد، بی‌خواب می‌شوند. بابک با دخترش که گریه می‌کند به لابی می‌رود تا از پذیرش دلیل این صداهای عجیب را بپرسد.

فیلم ترسناک آن شب پر از صحنه‌های دلهره‌آور و معمایی است. توانایی آهاری در کارگردانی و یکی از نویسندگان کار، میلاد جرموز در به تصویر کشیدن این صحنه‌ها دیدنی است خصوصا صحنه‌ای که افسر پلیس برای جستجو اتفاقات مرموز به هتل می‌رود اما در واقع کسی که ادعا می‌کند، نیست.

چیزی که این فیلم را جذاب کرده، روان‌شناسی وقایع سورئال متعددی است که ریشه در مشکلات درون فردی این زوج دارند. مشخص شدن این درماندگی احساسی در یکی از شخصیت‌های اصلی در اواخر فیلم، کلید برون‌ریزی است، گرچه صحنه پایانی جای سوال بسیاری دارد.

بازیگران اصلی فیلم شهاب حسینی و نیوشا جعفریان هستند که عملکرد قابل قبولی داشته‌اند اما فیلم‌برداری و موسیقی متن فیلم سکوی پرتابش بوده‌اند.

این فیلم در حال حاضر اکران شده و بصورت VOD در دسترس است.

پخش: IFC Midnight
بازیگران: شهاب حسینی، نیوشا جعفریان، لیا اوگانیان، جورج مگوایر، مایکل گراهام، آرمین مهر، الستر لاتم، لی‌لی وی‌‌کی
کارگردان و تدوین‌گر: کوروش آهاری
نویسندگان: میلاد جرموز و کوروش آهاری
تولید کنندگان: الکس برتو، کوروش آهاری، جفری آلارد، شریل استورولاکیس، آرمین امیری
مشاور پروژه: تری جورج
فیلم‌بردار: ماز ماخانی
طراح صحنه: جنیفر دهقان
آهنگساز: نیما فخرآرا
طراح لباس: مریم راسخ

مدت زمان فیلم: ۱۰۵ دقیقه

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.