فجر۳۹| در نشست خبری عوامل فیلم «روزی روزگاری در آبادان» چه گذشت

4 February 2021 - 20:15

حمیدرضا آذرنگ با اشاره به دشواری‌های کارگردانی در مدیوم سینما، اعلام کرد که در حال گذراندن دوران نقاهت و مدهوشی پس از کار است.

در نشست رسانه‌ای فیلم «روزی روزگاری آبادان»، علی اوجی که تهیه‌کننده کار است، درباره چند موضوع روشنگری کرد. او ابتدا از حاضران درخواست کرد که احترام علی انصاریان یک دقیقه سکوت کنند.

اوجی در ادامه درباره شایعه ابتلایش به بیماری کرونا صحبت کرد. تهیه‌کننده «روزی روزگاری آبادان» در این باره گفت:
«این روزها ما مشغول فیلمبرداری آخرین کار مسعود کیمیایی هستیم و آن‌جا مرتب چک می‌شویم و تست می‌دهیم. امیدوارم هرچه سریع‌تر واکسنی معتبر تهیه شود.»

ماجرای کرونا به اینجا ختم نشد و اوجی درباره مشکلاتی که شیوع این ویروس در راه ساخت فیلم به وجود آورده است، سخن گفت. او در این باره گفت:
« به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجبور شدیم لوکیشن‌های مربوط به آبادان را در تهران فیلمبرداری کنیم.»

موشکی که اشتباهی به آبادان خورد

در این نشست حمیدرضا آذرنگ به رویدادی اشاره کرد که سال‌ها پیش در دوران حمله آمریکا به عراق پیش آمده بود. او گفت:
«روز اول جنگ آمریکا و عراق در سال ۸۱ یک موشک به اشتباه به انبارهای شرکت نفت آبادان برخورد کرد که البته تلفاتی نداشت و باعث خیال‌پردازی من شد. این اتفاق که ناشی از خطای انسانی بود می‌توانست برای خانواده‌ای رخ بدهد. قبلا این موضوع را در صحنه تئاتر کار کرده بودم. من فکر می‌کردم این موضوع کهنگی و میرایی ندارد و با توجه به زیاده‌خواهی انسانی که به جنگ ختم می‌شود، دوست داشتم فیلم آن را بسازم.»

این کارگردان که پیشینه تئاتری مستحکمی دارد و حالا پا به عرصه کارگردانی سینما گذاشته درباره سختی‌های این عرصه افزود:
«کارگردانی، مجموعه‌ای از  تخصص‌هاست که باید با همه آن‌ها به تعادل برسی. هنوز تصمیمی برای ساخت فیلم دوم ندارم، حتی جسارتش را هم ندارم. به نوعی در حال گذراندن دوران نقاهت و مدهوشی بعد از ساخت کار هستم. امیدوارم برای ادامه این مسیر لیاقت داشته باشم.»

تشکر از فاطمه معتمدآریا

محسن تنابنده و فاطمه معتمدآریا نقش‌های اصلی «روزی روزگاری آبادان» را بازی کرده‌اند. معتمدآریا که در این نشست حضور داشت در آغاز صحبت‌هایش با تسلیت درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان، درباره پذیرفتن نقش خود در این فیلم، گفت:
«سابقه تئاتری من با آقای آذرنگ و سابقه همکاری ما در فیلم «آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی باعث شد که جدی‌تر به پیشنهاد حضور در این فیلم فکر کنم. این فیلم فراز و نشیب‌های بسیاری در پیدا کردن تهیه‌کننده و بازیگر داشت؛ اما برای من از جاذبه بسیاری برخوردار بود.»

البته از نگاه آذرنگ حضور معتمدآریا بیشتر به فداکاری می‌ماند. او در این باره گفت:
«اگر یک بازیگر عزیزترین اطرافیانش را هم از دست دهد باز هم باید در کار حضور داشته باشد و این سختی کار یک بازیگر است. فاطمه معتمدآریا یکی از زیباترین لحظه‌های زندگی‌اش را که به دنیا آمدن نوه‌اش بود، به خاطر این فیلم ندیده گرفت و من تا ابد از او ممنونم.»

علی اوجی هم از فاطمه معتمدآریا هم تشکر کرد و گفت:
«ایشان را ما در این فیلم بسیار اذیت کردیم. هم به دنیا آمدن نوه‌شان را ندیدند و هم به دلیل ویروس کرونا یک سال پای این کار ایستادند.»


هیراد آذرنگ که در «روزی روزگاری آبادان» ایفای نقش کرده است، گفت:
«یکی از بزرگ‌ترین افتخارات زندگی‌ام «فرزند حمیدرضا آذرنگ بودن» است که از او بسیار آموخته‌ام. خوشحالم که در ماه تولدم در کنار عوامل «روزی روزگاری آبادان» هستم و از پدرم ممنونم که به من اعتماد کرد و این نقش را به من سپرد.»

حمیدرضا آذرنگ در ادامه بیان کرد:
«در طول فیلم من بدترین پدر دنیا برای هیراد بودم و به او بسیار سخت گرفتم. من از او عذرخواهی می‌کنم به خاطر رفتارهایم چون فقط می‌خواستم به او بیاموزم که این حرفه بی‌رحم است و باید ایستادگی کرد.»

آذرنگ در این نشست از موشکی گفت که اشتباهی به آبادان خورده است. همین بهانه‌ای شد تا این پرسش مطرح شود: آیا دنیای آینده دنیای گفتمان موشک‌ها است؟ آذرنگ گفت:
«دنیا بی‌رحمانه به سمتی می‌رود که پدیده‌های شوم انسانیت را به ما می‌آموزند. مثل قرنطینه در دوران کرونا که چیزهای زیادی از جمله احترام به حقوق شخصی همدیگر را به ما آموخت. من فکر می‌کنم موشک «روزی روزگاری آبادان» خیلی شریف‌تر از بسیاری از سیاستمداران امروز است که برای انسان‌ها دل نمی‌سوزانند و دلشان به رحم نمی‌آید.»

منبع: خبرآنلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.