فیلم‌برداری فیلم جدید ایناریتو به‌نام Limbo آغاز شد

6 March 2021 - 13:51

این کمی متعجب‌کننده است که تاکنون درباره‌ی فیلم جدید آلخاندرو گونزالز ایناریتو (Alejandro González Iñárritu) که پیش‌تر دو بار به‌صورت متوالی برای فیلم‌های Birdman و The Revenant جایزه‌ی اسکار بهترین کارگردانی را ربوده بود، اخبار زیادی به بیرون درز نکرده است. اکنون ما خبردار شدیم که او، فیلم‌برداری فیلم جدید خود به‌نام Limbo را آغاز کرده است.

به‌گزارش Indiewire، دوربین‌های ایناریتو، هم‌اکنون در مکزیکوسیتی درحال فیلم‌برداری این فیلم هستند. ایناریتو که فیلم‌نامه‌ی این فیلم را خودش نوشته است، آن را “کاوشی در سیاست و مدرنیته‌ی اجتماعی در مکزیکوسیتی” توصیف کرده است. این فیلم، نخستین فیلم ایناریتو پس از فیلم تحسین‌شده‌ی Amores Perros در سال ۲۰۰۰ است که در مکزیکوسیتی ساخته می‌شود. هم‌چنین این فیلم نخستین فیلم غیرانگلیسی زبان او پس از فیلم Biutiful، محصول سال ۲۰۱۰، به‌شمار می‌رود.

از آن‌جایی که دنیل خیمنز کاچو (Daniel Giménez Cacho)، که او را از فیلم‌هایی مانند Zama ساخته‌ی لوکرشیا مارتل (Lucrecia Martel) و Bad Education ساخته‌ی پدرو آلمادوار (Pedro Almodóvar) به‌یاد داریم، به‌عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم برگزیده شده است، مشخص است که این فیلم تنها بر روی اعتبار ایناریتو استوار است و قرار نیست که مانند چند فیلم قبلی او، بازیگران نیز به‌طور جداگانه به‌ اعتبار فیلم بیافزایند؛ این توهینی به کاچو نیست، چون او واقعا بازیگر خوبی است، ولی احتمالا حضور او در این فیلم مانند حضور لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) در The Revenant نیست که او  حتی پیش از نمایش فیلم نیز به‌طور جداگانه‌ای به اعتبار آن افزوده بود و نامش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نامزدهای اسکار آن سال مطرح می‌شد.

در این فیلم، داریوش خنجی (Darius Khondji) به‌عنوان فیلم‌بردار در کنار ایناریتو قرار گرفته است. در دو فیلم قبلی ایناریتو (Birdman و The Revenant)، این جایگاه متعلق به امانوئل لوبزکی (Emmanuel Lubezki) بود و او دو اسکار متوالی را برای عملکردش در این دو فیلم به‌دست آورد. خنجی فیلم‌برداری چیره‌دست است، که طیفی گسترده از فیلم‌ جنایی هم‌چون Seven گرفته تا کمدی سیاه مانند Uncut Gems و درامِ تاریخی مانند The Lost City of Z را فیلم‌برداری کرده است.

بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود که ببینیم آیا فیلم جدید این فیلم‌ساز هم‌چنان مورد‌علاقه‌ی آکادمی اسکار خواهد بود یا خیر. با توجه به شروع فیلم‌برداری Limbo، ممکن است بتوانیم این فیلم را در فصل جوایز جاری در اختیار داشته باشیم.

منبع: Collider

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.