فیلم آستیگمات ساخته مجید رضا مصطفوی به سینما­‌ها می آید

17 November 2018 - 16:45

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)، فیلم و ساخته جدید مجید رضا مصطفوی به نام “آستیگمات” در قرار دادش برای اکران در گروه باغ کتاب بسته شد و به زودی در سینما ها به اکران در می­آید. قرار بر این است که این فیلم از نیمه پاییز در تمامی سینماهای کشور به اکران دربیاید. تلاش این فیلم برای اکران در جشنواره فجر به جایی راه نیافت و جز آن دسته از فیلم هایی بود که به جشنواره فیلم فجر راه نیافتند. بعد از عدم نمایش در سی و ششمین دوره از جشنواره ملی فیلم فجر به دلیل موارد ممیزی و محتوایی،اردیبهشت امسال برای اولین بار در بخش مسابقه جلوه گاه شرق جشنواره جهانی فجر به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدین و مخاطبین قرار گرفت.

در هفته گذشته این فیلم در برنامه اکران فیلمهای منتخب جشنواره برای گروهی از منتقدان، هنرمندان و اصحاب رسانه به نمایش درآمد و سوال بسیاری برای منتقدان مطرح شده بود که معیار حذف یا راه یافتن یک فیلم سینمایی به جشنواره فجر چیست؟!

پس از ثبت این قرارداد در گروه باغ کتاب و بر اساس مصوبه امروز شورای صنفی نمایش فیلم جدید “آستیگمات” در اواسط آبان مال سال ۹۷ به اکران در تمامی سینما­ها در خواهد آمد.

 مجیدرضا مصطفوی، تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «آستیگمات» پیش از این فیلم سینمایی “انارهای نارس” را جلوی دوربین برده است. مهتاب نصیرپور، بازیگر این فیلم سینمایی سابقه بازی در فیلم‌های “دنیای وارونه”، “من ترانه پانزده سال دارم”، “به نام پدر”، و “سرو زیر آب” را دارد.

این فیلم موفق به دریافت پروانه نمایش پس از گذشت ۶ ماه شد این روز­ها در پی کارهای مربوط به تبلیغات است و آماده سازی آن ها را انجام می دهد. پیش بینی احتمالی از این فیلم به دلیل بازیگران و فیلم­نامه این طور است که این اثر تازه مجید رضا مصطفوی می تواند یی از فیلم­های پر مخاطب امسال در ژانر اجتماعی بکند و در فهرست پرفروش ترین­ها برود. محسن کیایی با انتشار پستی در اینستاگرامش خیر از نمایش این فیلم را بعد از گرفتن پروانه نمایش داد. او این طور نوشت:

پروانه نمایش فیلم سینمایی آستیگمات به تهیه کنندگی و کارگردانی مجیدرضا مصطفوی سرانجام امروز بعد از شش ماه صادر شد تا عوامل به زودی فیلم را برای اکران عمومی آماده کنند.

  • نویسندگی این اثر را پیام کرمی و مجید رضا مصطفوی بر عهده دارند و روابط انسانی افراد جامعه را روایت می‌کند. آستیگمات یک درام خانوادگی است و بحران های مختلف خانواده ای را به تصویر می کشد که در شرف از دست دادن خانه شان هستند. از میان بازیگران و هنرمندان نیز میتوان به حضور مهتاب نصیرپور، محسن کیایی، باران کوثری، هادی حجازی‌فر، حسین پاکدل، سیامک صفری، حسام محمودی، بهنوش بختیاری، محمد شاکری، سارا میرایی، الناز شاهوردی، ساسان شادمان، شیدا یوسفی، حسن کریمخان زند، محمد شاکری و نیکی کریمی در “آستیگمات” اشاره کرد.
  • از دیگر عوامل فیلم می‌توان موارد زیر را نام برد:
  • مدیر تولید: مهدی چراغی، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، طراح صحنه و لباس: حسن روح پروری، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابردار: بابک اردلان، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: امین قوامی، منشی صحنه: نسیم سید علیخانی، عکاس: احمدرضا شجاعی، دستیار دوم کارگردان: محمدرضا کشمیری، جلوه های ویژه: آرش آقابیک، مشاور رسانه ای: آریان امیرخان.
  • به نقد یکی از منتقدان پیرامون این فیلم می‌پردازیم:
  • «آستیگمات» دست کم از پنج، شش تا از فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره سر و گردنی بالاتر بود؛ فیلمی خوش ساخت، بی ادعا و به شدت جسورانه.
    «آستیگمات» یک درام خانوادگی است که بحران های مختلف خانواده ای را به تصویر می کشد که در شرف از دست دادن خانه شان هستند. طبیعتاً این، تنها بحران فیلم نیست و آدم های فیلم با مشکلات کوچک و بزرگ دیگری نیز دست و پنجه نرم می کنند که قربانی اصلی تمامی این بحران ها، کسری،  پسرِ دوازده ساله ی خانواده است.
    نمی توان گفت “آستیگمات” از زاویه دید این کودک روایت می شود زیرا پسرک در تمامی صحنه های فیلم حضور ندارد اما انتخاب ها و تصمیمات بزرگسالان داستان، عمیقاً بر او و وجوه مختلف زندگی اش تأثیر می گذارند. در این درام، حضور مادربزرگِ جوان (مهتاب نصیرپور) نیز پررنگ، موثر و اساسی است؛ زنی که تنها شخصیت “عاقل” داستان است، پسرش در سن کم ازدواج کرده، بچه دار شده و مشکلات بسیاری را برای او به وحود آورده است و کنش های زن میانسال با دیگرانی که تصمیماتشان عموماً اشتباه بوده است، به درام جهت می بخشد.
    شخصیت پردازی ها در «آستیگمات» آن قدر قوی اند که نمی توان هیچ یک از شخصیت ها را برتر از دیگری دانست؛ همان قدر که حضور و نقش مادربزرگ در فیلم موثر است، معلم مدرسه (نیکی کریمی) و همسرش (هادی حجازیفر) نیز در پیشبرد درام و رویدادهای آن نقش دارند.
    در موجودیت فیلم توجه به مضمون روابط اعضای خانواده کاملاً به چشم می خورد؛ مرد جوان لاابالی و دمدمی مزاجی که به تازگی مصرف الکل را ترک کرده (محسن کیایی) و جیره خور مادر میانسالش است، مادری که خود در یک رابطه عاطفی پنهانی به سر می برد و در انتظار ازدواج با مردی هم سن و سال خودش است (حسین پاکدل).
  • این نقد خلاصه شده است زیرا هدف از انتشار نقد تشویق مخاطب به سوی فیلم خوب با نقد خوب است در صورتی که این متن ضربه‌ای به داستان فیلم و لو رفتن آن نشود. به همین سبب از انتشار کامل نقد منتقدان عزیز معذوریم.

برای مشاهده عکس های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

  • لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/cinemafars.official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.