فیلم‌های بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر ۳۷ معرفی شدند

29 December 2018 - 15:00

هیات انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نام ده فیلم بخش «نگاه نو» را که به رقابت فیلم‌های اول کارگردان‌ها اختصاص دارد، معرفی کرد. نکته جالب حضور نخستین تجربه کارگردانی چهره‌هایی مانند جواد رضویان، پولاد کیمیایی و همایون غنی زاده در این بخش و همچنین دو فیلم دیگر است که در حقیقت فیلم اول سازندگان‌شان نیستند!

مسعود بخشی که فیلم اولش «یک خانواده محترم» باعث جنجال فراوان شده بود، در این بخش حاضر است. روابط عمومی جشنواره توضیح داده که فیلم اول بخشی و فیلم اول تورج اصلانی با پروانه ساخت سینمایی ساخته نشده بودند و به همین دلیل با فیلم‌های جدیدشان در بخش نگاه نو پذیرفته شده‌اند. اصلانی فیلم «حمال طلا» را در این بخش دارد.

به نظر می‌رسد مسئولان جشنواره با قید «پروانه ساخت سینمایی» تعریف جدیدی از فیلم اول ارائه داده‌اند که کم سابقه است. این اتفاق در حالی افتاده که اخیرا سینماگران سرشناس در نامه‌ای سرگشاده خواستار حذف پروانه ساخت برای تولید فیلم سینمایی شده بودند و حالا با معرفی دو فیلم که در واقعیت «فیلم اول» نیستند، پاسخ خود را از مسئولان سینمایی گرفته‌اند!

فهرست فیلم‌های پذیرفته شده  در بخش نگاه نو به این شرح است:

پالتو شتری/ کارگردان: مهدی علی‌میرزایی/ تهیه‌کننده: مجید شیخ‌انصاری

جان‌دار/ کارگردان: حسین امیری‌دوماری ‌و پدرام پورامیری/ تهیه‌کننده: کامران مجیدی

حمال طلا/ کارگردان: تورج اصلانی/ تهیه‌کننده: منصور سهراب‌پور

دیدن این فیلم جرم است!/ کارگردان: رضا زهتابچیان/ تهیه‌کننده: محمد حمزه‌زاده

روزهای نارنجی/ کارگردان: آرش لاهوتی/ تهیه‌کننده: علیرضا قاسمخان

زهر مار/ کارگردان: سیدجواد رضویان/ تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی

سونامی/ کارگردان: میلاد صدرعاملی/ تهیه‌کننده: علی سرتیپی

مسخره باز/ کارگردان: همایون غنی‌زاده/ تهیه‌کننده: علی مصفا

معکوس/ کارگردان: پولاد کیمیایی/ تهیه‌کننده: مسعود کیمیایی

یلدا/ کارگردان: مسعود بخشی/ تهیه‌کننده: علی مصفا

غایبان مهم بخش نگاه نو جشنواره فجر| از فیلم‌هایی با بازی شهاب حسینی تا «سرکوب»

فیلم‌هایی چون «سرکوب»، «لابیرنت»، «نبات» و «نرگس» به همراه نخستین ساخته سینمایی سروش صحت در آثار منتخب بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حضور ندارند.

فیلم‌های منتخب بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر توسط هیات انتخاب اعلام شدند که در میان آن‌ها نام چند فیلم مهم به چشم نمی‌خورد.

براساس گزارش کانال تلگرامی سینما، «سرکوب» ساخته رضا گوران با بازی سارا بهرامی، باران کوثری، الهام کردا، پردیس احمدیه و جمشید هاشم‌پور که نسخه‌ای از آن به دفتر جشنواره ارائه شده بود و پیش بینی می‌شد در بخش سودای سیمرغ هم انتخاب شود در فهرست فیلم‌های بخش نگاه نو قرار نگرفته است. شنیده می‌شود ممیزی‌هایی به سازندگان فیلم داده شد اما مشخص نیست دلیل غیبت «سرکوب» این ممیزی‌هاست یا کیفیت فیلم.

همچنین هیچکدام از فیلم‌های اولی که شهاب حسینی امسال بازی کرده بود در فهرست فیلم بخش نگاه نو دیده نمی‌شوند. فیلم‌هایی چون «لابیرنت»، «نبات»، «نرگس» و..همچنین سروش صحت هم نسخه‌ای از اولین فیلمش را به دفتر جشنواره ارائه داده که نام این فیلم هم در بین غایبان امسال قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا – خبرآنلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.