نقد و بررسی انیمه Beyond The Boundary

19 May 2019 - 22:00
Beyond The Boundary wallpaper

انیمه Beyond The Boundary به کارگردانی تایچی ایشیداته و نویسندگی جوکی هانادا در سال ۲۰۱۳ در ژانر دارک فانتزی و عاشقانه منتشر شد. این انیمه اقتباسی از مانگایی به همین اسم به نویسندگی ناگومو توری در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است. همچنین دو انیمه سینمایی توسط نویسنده و کارگردان همین انیمه در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است.

قدرت فناناپذیری

اولین نکته‌ای که در شروع این نیمه به چشم می‌آید جو جالب و پیچیده‌ای است که دنیای این انیمه را تشکیل داده است، از ابتدای انیمه این فضا بر روی داستان انیمه سنگینی می‌کند و جذابیت خاصی را به داستان آن وارد می‌کند، همچنین این فضای حاکم بر انیمه باعث شده است که مخاطب هر لحظه منتظر صحنه‌های عجیبی باشد که مانند آن در ابتدای انیمه رخ داده است. شخصیت‌ها موضوع اصلی داستان این انیمه در نقطه آغازین هستند هرچند داستان توضیح چندان کاملی هم درمورد شخصیت‌ها نمی‌دهد اما تمرکز خود را بر روی آن‌ها و چگونگی گره خوردن داستان این شخصیت‌ها در این انیمه با هم گذاشته است. توضیحات درمورد دنیای این انیمه با سرعت مشخص اما آهسته‌ای به دست مخاطب می‌رسد که همین موضوع در چندین مواقع می‌تواند باعث سردرگمی مخاطب شود هرچند تمامی این اتفاقات از قبل برنامه‌ریزی شده هستند.

Beyond The Boundary wallpaper 2

میرای و آکیهیتو دو شخصیت اصلی

عینک و عاشق

این انیمه با قرار دادن آکیهیتو و میرای در درون داستان شرط‌ بندی بزرگی را انجام داده است که در این شرط بندی هم پیروز شده است. با اینکه میرای و آکیهیتو هر دو شخصیتی نیستند که در داستان‌هایی به این سبک وجود داشته باشند اما حضور این دو به همراه حضور دو سه شخصیت فرعی به یک ترکیب بسیار خوب و موفق تبدیل شده است که در صدر آن میرای و آکیهیتو دیده می‌شوند. این دو شخصیت به خوبی جای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند و در برخی مواقع میرای و در برخی دیگر آکیهیتو به عنوان شخصیت اصلی فرمانروای مسیر حرکت داستان می‌شوند اما آکیهیتو مهم‌ترین شخصیت انیمه است. آکیهیتو مهربان و کمی هم شخصیت درونگرایی است و داستان با استفاده از همین دو ویژگی جذابیت زیادی را از درون شخصیت آکیهیتو به نمایش می‌گذارد همچنین از برخی از رفتار‌ها و افکار‌های دیگر او به عنوان بخش کمدی داستان استفاده می‌کند، البته داستان کمی بیشتر به شخصیت میرای بها داده است و استفاده بیشتری از او کرده است. میرای جالب‌ترین و بهترین شخصیت این انیمه است، شخصیتی خجالتی و نگران که در چهره آرام او نقش بسته که بسیار زیبا است و پارادوکسی که رفتار او با نقش او یعنی شکارچی روح بودن بوجود می‌آورد، بسیار زیبا در داستان انیمه نشان داده می‌شود، مرموز بودن شخصیت میرای کمک بزرگی به انیمه کرده زیرا داستان توانسته به کمک آن فعالیت اصلی خود را از دید مخاطب دور نگه دارد و آرام آرام به سمت آن خیز بردارد و نمایش اصلی خود را برای مخاطب به نمایش بگذارد.

شخصیت‌ها فرعی مهم

داستان این انیمه از شخصیت‌های فرعی مختلفی تشکیل شده است و این شخصیت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، شخصیت‌های فرعی مهم و شخصیت‌های فرعی خیلی مهم. شخصیت‌های فرعی مهم این انیمه شخصیت‌هایی هستند که از اولین قسمت این انیمه حضور پررنگی را در داستان آن ایفا می‌کنند، شخصیت‌هایی مانند میتسوکی و هیرومی از ابتدا نقش بسیار زیادی را در داستان این انیمه دارند. میتسومی شخصیت بسیار جدی دارد، اما هیرومی کمی شوخ طبع‌تر از میتسومی است و درگیری این دو در داستان بسیار جذاب است، همچنین داستان از هیرومی در صحنه‌های کمدی استفاده زیادی کرده است. ساکورا شخصیتی است برای نمایش دادن گذشته شخصیت میرای و همچنین نمایش عواقبی که گذشته او برای وی بوجود آورده، است. اما نکته جالب این است که این شخصیت‌ها که معمولا نقش زیاد‌تری نسبت به بقیه شخصیت‌ها در انیمه دارند در قسمت پایانی این انیمه اهمیت آن‌ها کم‌تر می‌شود و بقیه شخصیت‌ها در پایان نقش اساسی را ایفا می‌کنند. البته شخصیت‌هایی مانند آی شیندو و یایویی کانبارا هم نیز در این انیمه حضور دارند که شاید کلا اهمیت آن‌ها را بتوان در دو یا سه دقیقه خلاصه کرد و نقش چندان مهمی در داستان ندارند.

Beyond The Boundary wallpaper 3

میرای شخصیتی که داستان دور محور او می‌گردد

شخصیت‌های فرعی که نویسنده داستان هستند

برخی از شخصیت‌های این انیمه حضور بسیار کم نقشی را در داستان ایفا می‌کنند، اما مسیر اصلی حرکت داستان بر عهده این شخصیت‌ها است. ایزومی ناسه در رتبه نخست این شخصیت‌ها قرار دارد، شخصیت بسیار خشک و کم حرفی که نقش بسیار مهمی را در داستان ایفا می‌کند هرچند این اهمیت در اواخر داستان نمایان می‌شود اما چندان هم برای داستان خوب نیستند و کمی باعث ناامیدی از بقیه شخصیت‌های موجود در داستان می‌شود. پس از ایزومیریا، میروکو فوجیما مهم‌ترین نقش را در داستان این انیمه دارد و در واقع دو قسمت پایانی این انیمه را این شخصیت بوجود می‌آورد، شخصیت مغرور و بسیار با اعتماد به نفسی که نقش کوتاه او در داستان کمی آزار دهنده است و می‌توانست حضور پررنگ‌تری در ابتدای داستان داشته باشد. آیاکا شیندو با اینکه مانند دو شخصیت قبل در داستان فرمانروایی نمی‌کند اما این شخصیت مرموز در برخی از مواقع نقش بسیار تاثیرگذاری را در داستان ایفا می‌کند.

داستان فراتر از مرز

داستان این انیمه از نکات بسیار جالبی برخوردار است، و مهم‌ترین نکته آن این است که داستان در ابتدا مانند تکه‌های پازل از هم جدا شده است و تلاش این انیمه تا پایان این است که این تکه‌های پازل را به یکدیگر وصل کند. داستان این انیمه از سه بخش مختلف تشکیل شده است، در ابتدا داستان انیمه سعی دارد قسمت‌های مربوط به شخصیت‌های این پازل را به هم متصل کند تا مخاطب درک مناسبی نسبت به شخصیت‌های موجود داستان داشته باشد و با حال و هوای دنیای این شخصیت‌ها آشنا شود، پس از آن داستان قسمت‌های مربوط به شخصیت میرای را به هم وصل می‌کند و هدف داستان از این کار این است آرام آرام دلیل حضور این شخصیت در داستان را به مخاطب خود بازگو کند، و اما آخرین و مهم‌ترین بخش این پازل قسمتی است که شخصیت اصلی آکیهیتو آن را در برگرفته است و داستان هم به زیبایی آخرین قسمت از این پازل را به هم متصل می‌کند و طرح جذاب داستان خود را به نمایش میگذارد. البته داستان در دو بخش اول خیلی ساده عمل کرده است و حتی در بخشی از مواقع روایت داستان مقداری کند می‌شود اما در بخش سوم داستان تمامی این کم کاری‌ها را جبران می‌کند و داستان بسیار لذت بخشی را به منایش میگذارد. داستان می‌توانست کمی در صحنه‌های اکشن خود عملکرد بهتری داشته باشد و جذابیت بیشتری را به آن‌ها اضافه کند. نکته جالب داستان این است که هر شخصیت بهترین نقش ممکن را در داستان این انیمه دارد و کاملا هم در ایفا این نقش موفق عمل می‌کنند.

Beyond The Boundary wallpaper 4

یکی از صحنه‌های زیبای انیمه

پایانی برای شروع عشق

قسمت پایانی این انیمه مربوط به قسمت آخر این پازل است که به بهترین شکل ممکن هم نمایش داده می‌شود، هرچند دو قسمت پایانی این انیمه به کمی غیر ضروری است و داستان نیز قبل از این دو قسمت هم می‌توانست به همین شکل به پایان برسد، اما داستان برای اینکه بتواند پایانی شاد‌تر نسبت به قبل ارائه دهد این دو قسمت را به آن اضافه می‌کند، همچنین این دو قسمت کمی با سردرگمی و عجله به نمایش گذاشته می‌شود، نکته جالب پایان این انیمه این است که به خوبی تمامی شخصیت‌های خود را در بر گرفته است و به تک تک آن‌ها رسیدگی می‌کند تا یک پایان بسیار کامل را ارائه داده باشد. این انیمه با استفاده از شخصیت‌های جذاب موضوع جالب و به همراه صحنه‌های کمدی و احساسی بسیار زیبا داستان جذابی را به نمایش گذاشته است.

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • عرفان says:

    این انیمه تموم شده؟

  • بردیا says:

    سلام
    موضوع دو قسمت سینمایی چیه آیا فقط تکرار انیمه سریالی هست یا این که داستان جدیدی رو روایت می کنه ؟
    لطفا زود جواب بدید ممنون میشم .