موفقیت در گیشه برای فیلمهای هالیوود تبدیل به موضوعی حیاتی شدهاست. یکی از فاکتورهای اساسی در این موفقیت فروش فیلم در خارج از مرزهای آمریکا و به طور خاص کشور چین است. قبلا دیدیم که فیلم Warcraft علیرغم عملکرد ضعیف در آمریکا، به واسطه فروش خوب در کشور چین به موفقیت رسید. با سینماگیمفا همراه باشید.
تا به این لحظه، این بازارهای مهم توسط فیلمهای اقتباسی تست شدهاند؛ حال نیز ادبیات کودکان ژانر بعدی برای تست کردن این بازار است. سری کتابهای ۳۰ قسمتی Warriors «جنگجویان» که در مورد گربهها است، عنوان بعدی خواهد بود که به دنیای سینما راه پیدا خواهد کرد. اینطور که مشخص است، برای ساخت فیلم، همکاری گستردهای با کشور چین و به طور خاص استودیوی Alibaba Pictures صورت خواهد گرفت.
این استودیو دیوید هیمن (David Heyman) را که سابقه ساخت فیلمهای هری پاتر و فیلم اخیر Fantastic Beasts and Where to Find Them «موجودات شگفت انگیز و زیستگاه آنها» را در کارنامه دارد، مسئول به راه انداختن این پروژه در نقش تهیهکننده کردهاست. در مصاحبه اخیر هیمن با هالیوود ریپورتر اینگونه آمده است:
نکته جالب در مورد کتابها وجود داستانهای بسیار است. و هنوز هم این کتابها در حال نوشته شدن هستند، در نتیجه محدودیتی برای ما وجود ندارد و تا جایی که توانایی روایت داستان مناسب را داشتهباشیم میتوانیم این روند را ادامه دهیم. البته مقبولیت از طرف مخاطبان حرف اول را میزند.
The Warriors رمانی در مورد جنگ مابین گربههای وحشی است. شاید در ظاهر داستان بسیار سطحی به نظر برسد ولی در این سری موضوعات مهمی مطرح میشود. هیمن در مورد شخصیت اصلی کتاب که راستی نام میگوید:
او در دنیای کتاب یک بیگانه است. Warriors در مورد تلاش او برا رسیدن به جایگاهش در جنگل وحشی است. او علی رغم تبعیضهای موجود برای رسیدن به جایگاهش میجنگد و به هدفش میرسد.
او همچنین در مورد همکاری با استودیوی چینی «علیبابا» گفت:
ملاقات با افرادی که قرار است حضور مالی در فیلم داشتهباشند بسیار جالب است، آنها فقط و فقط به پول فکر میکنند. متوجه هستم که اینجا صنعت سینما است ولی بدون وجود عشق و علاقه، صنعتی هم وجود نخواهد داشت. فکر میکنم چیزی که من را به این همکاری جذب میکند بیان داستانی انسانی در دنیای گربهها است، پس برای گفتن داستانی انسانی شما نیاز به وجود احساس، ترس، خنده و سخاوت دارید.
منبع: ScreenRant
نظرات
داستان گفتن با حیوانات کاهى به نتایج درخشانى مى رسه. مثل کتاب واترشیپ داون از ریچارد آدامز (کوچ-ایران) که نه تنها کتاب فوق العاده اى بود (سالهاى مدید کتاب بالینى من بود) بلکه هنوز هم انیمیشن اقتباسى اش یکى از شاهکارهاى انیمیشن محسوب مى شه (هر چند درجه سنى اش R هست و بسیار آناراشیستى هست)، اما این فیلم بعیده صاحب دنباله بشه. من یکى دو جلد اول کتاب رو از کتابخانه گرفتم و خواندم. کتاب خوب و سرکرم کننده ایه مشروط بر اینکه انتظار فیلم بچه ها رو ازش نداشته باشیم که مطمئناً این اتفاق مى یافته.
اما در مورد وارکرافت یه نکته جالب هست که براى من قابل درک نیست و اون هم این هست که مخاطب شخصیت هاى مرد عجیب و غریب رو مى پسنده و براى دیدنشون توى سینما صف مى بنده، اما وقتى به شخصیت هاى زن مى رسیم، اصلا موجودیت غیر انسانى براى مخاطب پذیرفتنى نیست. به نظر من وارکرافت، یکى از دلایل شکستش بین فیلم بین هاى غیر گیمر، عدم درک از شیمى بین شخصیت زن و مرد قصه بود. مى شه مطمئن بود که رابطه عکس کاملا براى مخاطب جذاب از آب در مى یومد. تنها نقض قانون فکر مى کنم فیلم اواتار بود که شخصیت نیرى تونست با اون ظاهر با مخاطب ارتباط برقرار کنه. فکر مى کنم اگر کسى رو دلایل این موضوع بحث کنه مقاله خوبى از آب دربیاد.