فستیوال فیلم کن با حدود دو ماه تأخیر برگذار خواهد شد

28 January 2021 - 22:01
فستیوال فیلم کن

روز چهارشنبه اعلام شد که برگذاری فستیوال فیلم کن از ماه مه به ماه ژوئیه موکول شده است. دلیل این امر نگرانی‌های موجود حول سلامت حاضرین در این رویداد با توجه به پاندمی همچنان در جریان کوید-۱۹ اعلام شده است.

جشنواره‌ی مذکور طی بیانیه‌ای گفت:

همان‌طور که در پاییز گذشته اعلام شد، فستیوال کن اجازه‌ی این را دارد که اگر شرایط موجود را برای برگذاری مراسم به قدر کافی امن ندید، تاریخ برگذاری را تغییر دهد. ابتدا قرار بود تا مراسم طی روزهای یازدهم تا بیست و دوم ماه مه ۲۰۲۱ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا ۱ خرداد ۱۴۰۰) برگذار شود اما اکنون قرار است تا فستیوال طی روزهای سه‌شنبه ششم و شنبه هفدهم ماه ژوئیه‌ی ۲۰۲۱ (۱۵ تیر ۱۴۰۰ تا ۲۶ تیر ۱۴۰۰) برگذار شود.

به نظر می‌رسد که این تغییر باعث ایجاد اثری دومینووار بر تمام جشنواره‌های سراسر اروپا شود. فستیوال فیلم ونیز قرار است تا در ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور ۱۴۰۰) برگذار شود؛ تاریخ جدید برگذاری فستیوال کن به آن معنی است که بین جشنواره‌های شماره‌ی ۱ و شماره‌ی ۲ اروپا فاصله‌ای کمتر از دو ماه وجود دارد و این در حالی است که هر یک برای داشتن آثاری قدرتمند که برای اولین بار در آن‌ها نمایش داده می‌شوند و ستارگان بزرگی که بر روی فرش‌های قرمزشان قدم می‌گذارند، مشغول رقابت هستند.

فستیوال کن به دلیل موج نخست همه‌گیری ویروس کرونا در سال گذشته مجبور به کنسلی شد درحالی‌که فستیوال ونیز طبق برنامه‌ی قبلی خود و البته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگذار شد.

فستیوال فیلم برلین، دیگر جشنواره‌ی مهم اروپا نیز امسال قرار است به دو صورت برگذار شود؛ در ابتدا جشنواره فقط به‌صورت آنلاین در ماه مارس برگذار خواهد شد و سپس در ماه ژوئن بخش حضوری آن در پایتخت آلمان برگذار خواهد شد.

فرانسه در کنار اکثر کشورهای اروپایی به دلیل موج دوم پاندمی کرونا همچنان در قرنطینه باقی‌مانده است. برنامه‌های ضروری برای برقراری سلامت و امنیت افراد در سرتاسر این قاره در حال اجرا است اما پیشرفت با سرعت آهسته‌ای حاصل می‌شود. فرانسه امیدوار بود تا با پایان یافتن ماه ژانویه حدود یک میلیون شهروند خود را با واکسن در مقابل کوید-۱۹ ایمن کند اما اکنون به نظر می‌رسد که تا اوایل و اواسط ماه فوریه به این هدف دست پیدا نکند. اوضاع با مشاجره‌ی میان بریتانیا و اتحادیه‌ی اروپا بر سر تأخیر کمپانی AstraZeneca در ارسال واکسن‌ها در حال بدتر شدن است.

منبع: Hollywood Reporter

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.