چگونه جشنواره کن به صورت حضوری برگزار شد؟

23 July 2021 - 16:18
چگونه جشنواره کن به صورت حضوری برگزار شد؟

با وجود ویروس کرونا، مسئولین جشنواره کن موفق شدند با هزینه ۱ میلیون دلاری، این جشنواره را با حضور بسیاری از مشاهیر سینما برگزار کنند.

۷۴مین دوره جشنواره فیلم کن چند روز قبل به پایان رسید. اما بدون توجه به بحث سینمایی این مراسم، جالب‌ترین اتفاق جشنواره امسال، حضور بسیاری از بزرگان سینما در این مراسم بود.

در واقع با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و قوانین سخت رفت و آمد در کشورهای مختلف، انتظار می‌رفت تا این جشنواره نیز به مانند اکثر جشنواره‌های یک سال اخیر، به صورت مجازی یا حداقل نیمه حضوری برگزار شود.

لیا سیدو (Léa Seydoux)، بازیگر فرانسوی که امسال با سه فیلم در این جشنواره حضور داشت، سفر خود را تنها یک روز مانده به آغاز مراسم، به علت مثبت شدن تست کرونا خود که در حین بازی در یک فیلم به آن مبتلا شده بود، لغو کرد.

امانوئل مکرون (Emmanuel Macron)؛ رئیس جمهور فرانسه نیز اخیرا قوانین جدید و سختی را برای برگزاری برنامه‌های هنری وضع کرده و حتی گفته می‌شد که قصد دارد جلوی برگزاری جشنواره کن امسال را بگیرد.

با این حال مسئولین برگزاری این جشنواره، نه تنها قصد برگزاری مراسم را داشتند که می‌خواستند این مراسم را به مانند هر ساله، با حضور حداکثری مدعوین برگزار کنند و برای رسیدن به خواسته خود، مجبور به پرداخت پیش از ۱ میلیون دلار شدند.

این رقم، برای انجام تست‌های رایگان و روزانه ویروس کرونا از تمام افرادی که در هر روز در مراسم حضور پیدا می‌کردند، پرداخت شد. در مراسم امسال، بیش از ۲۸ هزار نفر، حاضر شده بودند.

در نهایت نیز، عوامل برگزار کننده این جشنواره، موفق شدند جشنواره امسال را با حضور افراد مطرحی چون شان پن (Sean Penn)، مت دیمون (Matt Damon)، تیلدا سوینتن (Tilda Swinton)، تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)، اصغر فرهادی و رجینا کینگ (Regina King) برگزار کنند.

منبع: variety

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.