برترین فیلم های رومانتیک قرن ۲۱ – بخش اول

9 February 2021 - 22:44

ژانر رومانتیک قسمت مهمی از سینمای جهان را تشکیل داده است و اکثر فیلم‌ها در هر ژانری رابطه‌ی عاشقانه‌ای را به نمایش خواهند گذاشت.

در این مقاله نگاهی به ۲۵ فیلم برتر رومانتیک قرن بیست و یکم خواهیم انداخت.

۲۵- Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000)

Crouching Tiger, Hidden Dragon

فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon به کارگردانی انگ لی، مشابه فیلم‌های اکشن که شامل داستان عاشقانه بوده، نمی‌باشد. این فیلم، فیلمی عاشقانه همراه با صحنه‌های اکشن و علاوه بر آن این فیلم شامل داستان عاشقانه فوق‌العاده و صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز خواهد بود. میشل یئو و چو یون فات در نقش دو جنگجوی هنرهای رزمی عاشق که نمی‌توانند در کنار یکدیگر باشند به هنرنمایی پرداخته‌اند.

۲۴- In the Mood for Love (2000)

In the Mood for Love

استفاده از کلمه “دردناک بودن” برای توصیف یه عشق ممنوعه به موضوعی کلیشه‌ای تبدیل شده است اما برای توصیف این شاهکار از وونگ کار وای از کلمات دیگری نمی‌توان استفاده کرد. مگی چونگ و تونی لبانگ در فیلم In The Mood For Love به هنرنمایی پرداخته‌اند. با گذر زمان این دو به هم نزدیک و نزدیک‌تر شده و در نهایت عاشق یکدیگر خواهند شد.

۲۳- Love & Basketball (2000)

Love & Basketball

اولین فیلمی که جینا پرینس-بایدوود کارگردانی آن را برعهده داشته است از فیلم‌های برخی کارکشته‌های سینما پرافتخارتر بوده و هنوز پس از ۲۰ سال یکی از برترین فیلم‌های رومانتیک قرن ۲۱ بوده است. سنا لیثن و عمر اپس در نقش کویینسی و مونیکا، همسایه‌های یکدیگر حضور پیدا کرده‌اند که رویای هر دوی آن‌ها بازی بسکتبال به صورت حرفه‌ای بوده است. در طول زندگی خود آن‌ها عاشق یکدیگر می‌شوند و از یکدیگر فاصله می‌گیرند، آن‌ها درگیر جاه‌طلبی‌های خود و درگیری خانوادگی خود خواهند شد و در نهایت دوباره در کنار یکدیگر خواهند بود.

۲۲- Amélie (2001)

Amélie

فیلم Amélie به کارگردانی ژان پیر ژونه، اودره توتو را در نقش یک گارسون با تصوراتی خارق‌العاده دنبال می‌کند که زندگی تمام افراد نزدیک خود را بهتر کرده و این کار را با روش‌های عجیبی انجام خواهد داد و در این راه عشق حقیق خود را نیز پیدا خواهد کرد.

۲۱- Bridget Jones’s Diary (2001)

Bridget Jones’s Diary

اقتباس‌های فوق‌العاده‌ای از رمان Pride and Prejudice به نویسندگی جین آستن صورت گرفته است اما فیلم Bridget Jones’s Diary موفق‌ترین فیلم در این زمینه بوده است. در این فیلم رنی زلوگر در نقش بریجت، زنی که در مثلث عشقی بین دنیل که هیو گرانت نقش وی را ایفا کرده و آقای دارسی که کالین فرث نقش وی را ایفا کرده، گیر افتاده است. کارگردانی این فیلم برعهده شارون مگوایر بوده است.

۲۰- Secretary (2002)

Secretary

فیلم Secretary به کارگردانی استیون شینبرگ و بازی مگی جیلنهال و جیمز اسپیدر بوده است. این فیلم درباره افرادی با نیازهای ویژه بوده که یکدیگر را پیدا خواهند کرد. این افراد به دنبال کسانی می‌گردند که بتوانند در کنار آن‌ها خوشحال باشند. این فیلم به نیازهای منحصر به فرد هر شخص احترام گذاشته و داستانی دوست داشتنی را روایت خواهد کرد که نشان خواهد داد برای هر فردی یک نیمه گمشده وجود دارد.

۱۹- Love Actually (2003)

love actually

فیلم Love Actually به کارگردانی ریچارد کرتیس داستان‌های رومانتیک مختلف کوتاهی را تعریف می‌کند که ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند. افراد عاشق می‌شوند، عشق بین افراد از بین می‌رود. هر داستان به تنهایی کوتاه بوده است اما اتصال این داستان‌ها در فیلم به شکل خوبی انجام شده.

۱۸- Before Sunset (2004)

Before Sunset

۹ سال پس از داستان عاشقانه محشر فیلم Before Sunrise، ریچارد لینکلیتر با ستاره‌های فیلم خود ژولی دلپی و ایتن هاک بازگشته است. رابطه دپلی و هاک در مقابل دوربین به شکلی فوق‌العاده بوده که خیلی به ندرت پیش آمده است. این فیلم به ما یادآوری می‌کند که چرا آن‌ها را دوست داریم و شاید چرا این دو باید یکدیگر را دوست داشته باشند؛ اما جواب به این سوال که چه اتفاقی خواهد افتاد در آخر فیلم مشخص خواهد شد که شاید یکی از بهترین پایان‌های فیلم در ژانر عاشقانه بوده است.

۱۷- Brokeback Mountain (2005)

 Brokeback Mountain

فیلم برنده اسکار Brokeback Mountain به کارگردانی انگ لی یکی از برترین فیلم‌های ژانر رومانتیک بوده است. در این فیلم هیث لجر، جیک جیلنهال، میشل ویلیامز و ان هتوی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

۱۶- The Holiday (2006)

The Holiday

در فیلم The Holiday به کارگردانی نانسی مایرز، کمرون دیاز و کیت وینسلت نقش زنانی را بازی خواهند کرد که بعد از یک رابطه ناموفق تصمیم به تغییر محل زندگی خود خواهند گرفت. در این فیلم جک بلک و جود لا نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

۱۵- Once (2007)

Once

فیلم Once، گلن هانسارد را در نقش یک موزیسین خیابانی در ایرلند دنبال خواهد کرد که در تعمیرگاه پدر خود مشغول به کار بوده است. هنگامی که موسیقی او به گوش یک مهاجر اهل چک با بازی مارکتا ایرگلووا می‌خورد دوستی بین این دو براساس موسیقی به‌وجود خواهد آمد. کارگردانی این فیلم برعهده جان کارنی بوده است.

۱۴- They Came Together (2014)

They Came Together

در فیلم They Came Together، پل راد و امی پولر در نقش افراد کاملاً متفاوتی حضور پیدا خواهند کرد و در ادامه متوجه می‌شوند که هر دو به کتاب‌های تخیلی علاقه دارند.

این فیلم در ژانر کمدی رومانتیک بوده است و توسط دیوید وین کارگردانی شده است.

۱۳- Carol (2015)

Carol

رمان The Price Of Salt نوشته Patricia Highsmith به یکی از برترین فیلم‌های رومانتیک دهه تبدیل شده است. فیلم Carol که توسط تاد هینز ساخته شده داستان آشنا شدن رونی مارا و کیت بلانشت را دنبال خواهد کرد. فیلم‌های کمی به زیبایی این فیلم طراحی شده‌اند. این فیلم نشان دهنده تصمیم‌های دشوار خواهد بود.

برترین فیلم های رومانتیک قرن ۲۱ – بخش دوم

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.