۱۰ فیلم ترسناک برتر سال ۲۰۲۰

4 May 2021 - 19:44

سال ۲۰۲۰ بدلیل شیوع ویروس کشنده کرونا یکی از ترسناک‌ترین سال‌ها بود. این همه گیری باعث شد برای حفظ سلامتی خود بیشتر در خانه بمانیم و همین کافی است تا در این فرصت به تماشای فیلم‌های جذاب بپردازیم. در این مقاله به ۱۰ فیلم ترسناک در سال ترسناک ۲۰۲۰ اشاره می‌کنیم.

داستان و اتفاقات بسیاری از فیلم‌های این لیست در خانه رخ می‌دهد. خانه! خانه‌ای که بیشتر سال را در آن گذراندیم. در این فیلم ها شاهد غم و اندوه، احساس گناه و تب کابین شدیدی خواهیم بود. می‌توانید فیلم‌های پیشنهادی زیر را در خانه به همراه تخمه و پاپکورن تماشا کنید.

۱

عنوان فیلم:  The Dark and the Wicked

کارگردان: برایان برتینو

بازیگران: مارین ایرلند، مایکل ابوت جونیور، زاندر برکلی، لین اندروز، جولی اولیور-تاچ‌استون، مایکل زگست، تام ناویکی و الا بلنتاین

فیلم داستانِ خواهر و برادری به نام‌های مایکل (مایکل ابوت جونیور) و لوئیز (مارین ایرلند) استراکر است که با شنیدن خبر مرگ قریب الوقوع پدرشان (مایکل زاگست) به خانه خود در مزرعه بازمی‌گردند. در این بین مادرشان (جولی الیور-تاچ استون) به آنها می‌گوید نباید می‌آمدند، اما او کاملاً دلیلی بیان نمی‌کند جز یک فقدان درونی؛ درواقع فقط بیماری پدر خانواده نیست که باعث فشار به او می‌شود: خیلی زود، خواهر و برادرها چاره‌ای ندارند جز این که تشخیص دهند چرا یک ابر سیاه و سفید روی خانه آنها آویزان است. اما علت آن چیست؟ خرافات مذهبی، وزن مسئولیت خانوادگی و سلامت روانی، یا چیزی فوق طبیعی که باعث ترس و وحشت استراکر‌ها شده است؟!

۲

عنوان فیلم: The Lodge

کارگردان: سیورین فیالا و ورونیکا فرانتس

بازیگران:  رایلی کیو، ریچارد آرمیتاژ، جیدن مارتل، و آلیسیا سیلورستون

داستان این فیلم در مورد دو خواهر برادری است که پس از، از دست دادن مادرشان بلافاصله به رابطه جدید با نامزد مرموز پدرشان (رایلی کیو) کشیده می‌شوند. این سه نفر در اقامتگاه مشترکشان با یکدیگر زندگی عادی می‌کردند که ناگهان اتفاقات ترسناکی رخ می‌دهد که باعث می‌شود هم خواهر و برادر و هم نامادری آن‌ها به یکدیگر مشکوک شوند.

۳

عنوان فیلم: Relic

کارگردان: ناتالی اریکا جیمز

بازیگران: امیلی مورتیمر، بلا هیتکوت، رابین نوین، کریس بانتون، استیو رودگرز، جرمی استفورد و کاترین گلاویک

پس از اینکه مادربزرگ یک خانواده که با زوال عقل دست و پنجه نرم می‌کند، موقتا گم می‌شود، دختر و نوه‌اش برای یافتن او به خانه بازمی‌گردنند. بازگشت آنها به خانه برابر می‌شود با جدال آن‌ها با دردها و پشیمانی‌ها و دلخوری‌های خانوادگی گذشته که اتاق‌ها و راهروهای این خانه را تسخیر کرده‌اند.

۴

عنوان فیلم: ۳۲Malasana Street

کارگردان: آلبرت پینتو

بازیگران: بگونا وارگاس، ایوان مارکوس، سرجیو کاستلانوس

داستان فیلم اسپانیایی ۳۲Malasana Street در مورد خانواده‌ای است که به خانه رویایی خود در یک شهر بزرگ نقل مکان می‌کنند، اما طولی نمی‌کشد که این خانه برای آن‌ها تبدیل به بزرگترین کابوس زندگیشان می‌شود.

۵

عنوان فیلم:  Metamorphosis

کارگردان: هونگ سون کیم

بازیگران: سونگ وو بائه، دونگ ایل سونگ، یونگ-نام جانگ

داستان این فیلم ترسناک و مهیج درباره‌ی یک روح سرگردان می‌باشد که وارد جمع یک خانواده‌ی معمولی می‌شود. اکنون این روح یکی از پسران خانواده را تسخیر می‌کند و برادر وی در تلاش است تا او را نجات دهد. اما این کار چندان آسانی نیست و باید ریسک زیادی بکند و جانش را به خطر بیندازد.

۶

عنوان فیلم: Alive#

کارگردان: چو ایل هیونگ

بازیگران: آه این یو، شین هی پارک، هیون ووک لی

در سالی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم کردیم تماشای فیلمی در مورد ویروس مسری که به مغز انسان‌ها آسیب می‌رساند و آن‌ها را تبدیل به زامبی می‌کند جذاب به نظر می‌آید. پس از اینکه جون‌ئو از بالکن خانه‌اش، تبدیل شدن مردم به هیولاهای گوشت‌خوارِ بی‌مغز را تماشا می‌کند، باید برای بقا تصمیم بگیرد. دو راه بیشتر ندارد؛ یا باید ریسک کند و از آپارتمان خارج شود و یا در آپارتمانش بماند و احتمالا زامبی‌ها او را پیدا کنند! شما بودید چکار می‌کردید؟!

۷

عنوان اصلی: The Grudge
کارگردان: نیکلاس پس
بازیگران:  آندره‌آ ریسبرو، دمیان بیچیر، جان چو، لین شی، جکی ویور و بتی گیلپین

قصه برداشت جدیدی از فیلم کلاسیک ژاپنیِ «جو-آن: کینه» (۲۰۰۲) ساخته‌ی تاکاشی شیمیزو است که در آن روحی انتقام‌جو خانه‌ای را تسخیر کرده و هر کسی را که پا به خانه بگذارد به طرز وحشیانه‌ای می‌کشد.

۸

عنوان فیلم: the invisible man

کارگردان: لی ونل

بازیگران: الیزابت ماس، الیور جکسون-کوهن، آلدیس هاج، استورم رید، هریت دایر، مایکل ورمن، بندیکت هاردی، آمالی گلدن، سم اسمیت، نش اجرتون، زارا مایکلز، آنتونی برندون وانگ و ویوین گریر

وقتی شوهرِ سوءاستفاده‌گرِ سیسیلیا (الیزابت ماس) خودکشی می‌کند و کل ثروتش به او به ارث می‌رسد، سیسیلیا گمان می‌کند که او مرگش را صحنه‌سازی کرده است. سیسیلیا سعی می‌کند ثابت کند که او تحت حمله‌ی شخصی که هیچکس قادر به دیدن او نیست قرار گرفته است. وقتی پلیس و نزدیکانش حرف‌های او را به پای خیالاتی شدنش می‌گذارند و جدی نمی‌گیرند، سیسیلیا تصمیم می‌گیرد خودش امور اوضاع را برای مبارزه‌ی متقابل با مهاجم نامرئی‌اش به دست بگیرد.

۹

عنوان فیلم:  rent-a-pal

کارگردان: جان استیونسون

بازیگران: ویل ویتون، برایان لندیس فولکینز، امی راتلج

در سال ۱۹۹۰، یک کارشناس تنها به نام دیوید در جستجوی راه فرار از سختی روزمره مراقبت از مادر پیرش است. وی در حالی که به دنبال یک شریک زندگی از طریق سرویس دوست یابی ویدیویی بود، یک نوار عجیب VHS به نام Rent-A-Pal را کشف می‌کند و …

۱۰

عنوان فیلم: Color Out of Space
کارگردان: ریچارد استنلی

بازیگران: نیکلاس کیج، جولی ریچاردسون، مادلین آرتور، تامی چونگ

این فیلم که بر اساس داستان کوتاهی به همین نام از اچ. پی. لاکرفت نوشته شده ماجرای شهری را روایت می‌کند که شهاب‌سنگی به آن برخورد کرده و منشا آن ناشناخته است. این شهاب سنگ تاثیر عجیبی روی خانواده‌های محله می‌گذارد.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.