درخشش اثر جدید علیرضا معتمدی به نام رضا در جشنواره بین المللی فیلم بمبئی

4 November 2018 - 12:03

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)، در این دوره از جشنواره که بیستمین سری برگزاری این رویداد بین‌المللی سینمایی است، علیرضا معتمدی توانست برای ساخته آخر خود یعنی فیلم “رضا” که نویسندگی و کارگردانی این فیلم را نیز بر عهده داشت، لوح تقدیر از هیات داوران بیستمین جشنواره جهانی را که همراه با ستایش این اثر از جانب  “نگاه متفکرانه و شاعرانه” و “عملکرد سرشار از جذابیت” تیم کارگردانی و بازیگری و نویسندگی بود، دریافت کرد. فیلم “رضا” در مدت ۲ هفته گذشته در سه جشمواره جهانی و بین المللی همچون سائوپائولو، مومبای (بمبئی) و هانوی به نمایش درآمده استو به زودی نیز در داخل کشور به اکران در خواهد آمد.

در این جشنواره دو اثر از سنمای ایران به نام “رضا” که به کارگردانی و نویسندگی علیرضا معتمدی است در بخش مسابقه و رقابتی و در بخش بین الملل نیز  فیلم “سه رخ” که آخرین ساخته کارگردان موفق “آقای جعفر پناهی” که پیشتر توانسته بود در جشنواره کن فرانسه هم موفقیت به دست آورد، در قسمت نمایش اکران گردید.

علیرضا معتمدی در سخنان کوتاهی ضمن خرسندی از حضور در این جشنواره اظهار امیدواری کرد که در سالهای آینده با فیلم های جدید و بهتر بتواند در جشنواره های هند شرکت نماید.

در این جشنواره ۲۲۰ اثر سینمایی از هند و کشورهای دیگر جهان همچون آلمان، آفریقای جنوبی و ایران در بخش های مختلف شرکت داشتند که در بخش بین الملل و در قسمت مسابقه ۱۲ فیلم با هم به رقابت پرداختند.

این فیلم علیرضا معتمدی با نام “رضا”، اولین اکران خود را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سال ۹۶ داشته است.

مدیریت تیم تصویر برداری و فیلمبرداری این پروژه بر عهده علی تبریزی بوده است و کیومرث پوراحمد نیز تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

بازیگران این فیلم به صورت زیر هستند:

سحردولتشاهی، ستاره پسیانی، رضا داوودنژاد، افسر اسدی، سولماز غنی و علیرضا معتمدی

عرضه و پخش جهانی آن را محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) برعهده دارد.

درباره جشنواره بین المللی فیلم بمبئی

جشنواره بین المللی فیلم بمبئی، همه ساله در بمبئی مرکز ایالت مهاراشترا در کشور هند برگزار می‌شود. این جشنواره با فوکوس بر فیلم‌های مستند، کوتاه و انیمیشن از سال ۱۹۹۰ آغاز به کار کرده است و بنیان گذاری شده است که این جشنواره به سرپرستی و ریاست شیام بنگال کارگردان محبوب سینمای هند است. همچنین در پانزدهمین دوره از این جشنواره، کارگردان موفق ایرانی، اصغر فرهادی ریاست هیئئت داوران را بر عهده داشت. این جشنواره همه ساله از تاریخ ۱۷ تا ۲۴ اکتبر برگزار می‌شود.

این جشنواره تنها جشنواره سینمایی هندوستان است که توسط اتحادیه جهانی تهیه کنندگان سینما FIAPF  به عنوان رویدادی مستقل شناخته می شود. . در این جشنواره ۲۰۰ هزار دلار جایزه برای بخش‌های رقابتی مختلف در نظر گرفته می‌شود که در نهایت به برندگان و منتخبین اهدا خواهد شد.

بخش مسابقات و رقابتی این جشنواره دارای ۵ بخش است:

۱-بخش مسابقه بین الملل کارگردانانی که نخستین فیلم بلند خود را ساخته اند.

در این قسمت و بخش از جشنواره تمامی فیلم‌های موجود از سراسر جهان می‌توانند شرکت کنند و فقط فیلتر فیلم در این بخش این است که آثار ارائه شده باید در یک سال قبل از برگزاری جشنواره تولید شده باشند.

۲-بخش مسابقه سینمای جهان است.

در این بخش گزیده‌ای از بهترین آثار سینمای جهان که حتما باید باید در یک سال قبل از برگزاری جشنواره تولید شده باشند، موجود است و به نمایش گذاشته می‌شود این بخش که به عنوان بخش ((جشنواره ی جشنواره ها)) شناخته می شود، آثار برگزیده و برنده سایر جشنواره های معتبر جهانی را نیز روی پرده می‌روند.

۳- بخش سینمای هند است.

این بخش گزیده‌ای از بهترین و برگزیده‌های تولید شده یک سال منتهی به برگزاری جشنواره از میان فیلم‌های هندوستان است. این بخش با هدف نمایش آثار برتر سینمای هند برای میهمانان خارجی، مدیران جشنواره ها، تهیه کنندگان و خریداران برگزار می شود.

۴-بخش دیگر، بخش جنبه های بمبئی است که این بخش تنها برای جوانان و دانشجویان و فیلمسازان زیر ۲۵ سال است که می‌توانند در این میدان در بخش رقابتی شرکت کنند و فرصتی برای آن‌ها فراهم شده است، تابتوانند جنبه‌های گوناگون آثارشان را  بتوانند بازتاب کنند.

۵-در نهایت بخش مروری بر آثار وجود دارد که زیده ای بهترین فیلم های سال های گذشته را به نمایش می گذارد.

این جشنواره همه ساله تلاش می‌کند تا بهترین آثار را با کیفیت بالااز بخش‌های ذکر شده در بالا جمع آوری کند و به نمایش در آورد.

شهر بمبئی علاوه بر اینکه پایتخت مالی هندوستان است، به عنوان یکی از مراکز مهم صنعت سینمای هندوستان نیز شناخته می شود. این شهر اهمیت بسزایی در تولیدات سینمایی و تلویزیونی صنعت فیلم هندوستان که بالیوود خوانده می شود دارد. در سال ۱۹۹۷ گروهی از افراد تاثیرگذار صنعت سینمای هندوستان، آکادمی تصاویر متحرک بمبئی را به عنوان نهادی غیر انتفاعی تاسیس کردند. هدف اصلی این بنیاد برگزاری جشنواره فیلم بمبئی است و مدیریت آن به عهده کارگردان بزرگ سینمای هند، شیام بنگال می باشد.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.