موفقیت تک فیلم آرش لاهوتی به نام روزهای نارنجی در جشنواره مانهایم آلمان با دریافت سه جایزه

26 November 2018 - 23:30

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، فیلم سینمایی ”روزهای نارنجی” اولین و تنها ساخته آرش لاهوتی است و به نویسندگی مشترک آرش لاهوتی و جمیله دارالشفایی به نگارش در آمده است و همچنین تهیه‌کنندگی این اثر را نیز علیرضا قاسم‌خان بر عهده دارد.

این کارگردان اولین فیلم بلند خود را با نام “روزهای نارنجی” ساخت و موفقیت‌های بسیاری نیز کسب کرده است. همچنین وی سوابق درخشانی در حوزه آثار مستند دارد و جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده است.

تازه‌ترین ساخته لاهوتی که در ابتدا به نام “واسطه” اعلام شده بود و سپس به “روزهای نارنجی” تغییر نام داد، در بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی و پر اهمیت حضور پیدا کرده است.

این فیلم سینمایی، در آخرین حضور خود در جشنواره بین‌المللی فیلم سینمایی مانهایم آلمان که به آلمانی به نام (Internationales Filmfestival Mannheim-Heidelberg)  معروف است و در ۱۵ تا ۲۵ نوامبر همه ساله برگزار می‌گردد، به عنوان تنها فیلم ایرانی در بخش مسابقه اصلی شصت و هفتمین دوره از این جشنواره فیلم، موفق به کسب سه جایزه در بخش‌های مختلف رقابتی شد. شب گذشته مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار گردید و به گزارش روابط عمومی رسانه‌ای فیلم “روزهای نارنجی”، شهنام شهباززاده و همچنین مشاور تهیه‌کننده و مجری طرح این فیلم بعد با اعلام خبر موفقیت فیلم در جشنواره این طور گفت:

در مراسم اختتامیه جشنواره مانهایم آلمان که شب گذشته (شنبه ۲۴ نوامبر مصادف با ۳ آذرماه) برگزار شد، جایزه بهترین فیلم جشنواره با عنوان “سینماگر بزرگ تازه وارد” به آرش لاهوتی کارگردان فیلم “روزهای نارنجی” اهدا شد و در این بخش از هدیه تهرانی بازیگر زن فیلم تقدیر ویژه به‌عمل آمد. همچنین جایزه فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان سینما) و جایزه کلیسای جهانی به اولین ساخته بلند آرش لاهوتی اعطا شد و علی مصفا بازیگر اصلی مرد فیلم جوایز را در این مراسم دریافت کرد. آرش لاهوتی کارگردان فیلم “روزهای نارنجی” به علت عدم همکاری سفارت آلمان در تهران موفق به دریافت روادید و سفر به آلمان برای حضور در این جشنواره نشد. “روزهای نارنجی” تاکنون در جشنواره‌های بین المللی متعددی حضور داشته و چندی پیش در چهارمین دوره جشنواره سینه ایران تورنتو نیز جایزه بهترین فیلمنامه به آرش لاهوتی و جمیله دارالشفایی و جایزه بهترین بازیگر زن به هدیه تهرانی برای فیلم “روزهای نارنجی” رسید.

آخرین موفقیت این فیلم در جشنواره بین‌المللی نیز به جایزه بهترین فیلمنامه در جشنواره سینه ایران تورنتو برای آرش لاهوتی و جمیله دارالشفایی و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن به هدیه تهرانی رسید.

بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند به ترتیب زیر هستند:

هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب.

داستان این فیلم سینمایی به قرار زیر است:

اولین اثر سینمایی آرش لاهوتی، درباره آبان (که ایفای این نقش بر عهده هدیه تهرانی است)، زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است.

عرضه و پخش بین‌المللی فیلم “روزهای نارنجی” به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.