موفقیتی دیگر برای کارگردانان ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی

26 November 2018 - 23:28

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، نیما اقلیما کارگردان فیلم “امیر” که از تازه‌کارترین کارگردانان عرصه فیلمسازی ایران به شمار می‌رود با اولین فیلم بلند خود، نمایش خود را در سی و ششمین دوره از جشنواره فیلم فجر آغاز کرده بود.

نگارش فیلمنامه این فیلم بر عهده کارگردان، نیما اقلیما و تهیه‌کنندگی آن نیز بر عهده سید ضیاء هاشمی است.

کارگردان این اثر در ارتباط با اولین کار خود طی مصاحبه‌های خود گفته بود این بازیگران نزدیک به ۹ ماه تمرین داشتند تا بازی آنها در این فیلم با کارهایی که پیشتر داشتند، کمی متفاوت‌تر باشد.

فیلم سینمایی امیر بعد از حضور در جشنواره فیلم فجر، چندین حضور در جشنواره‌های بین‌المللی نیز داشت که یکی از آن‌ها جشنواره فیلم کارلووی واری بود که یکی از جشنواره‌های الف جهان است و در بخش رقابتی “شرق غرب” حضور داشت. این بخش از جشنواره با تمرکز روی فیلم‌های اول و دوم کارگردانان بین فیلم‌های شرق اروپا، خاورمیانه و اروپای مرکزی برگزار می‌شود.

هدف این جشنواره از تمرکز روی کارگردان‌های تازه‌کار، انتخاب و معرفی کارگردانان خلاق و توانمند به سینمای جهان است.

در آخر نیز توانست کاندید دریافت دو جایزه گرند پریکس به مبلغ ۱۵ هزار دلار و جایزه ویژه هیئت داوران به مبلغ ۱۰ هزار دلار شود.

آخرین حضور نیز مربوط به جشنواره بین‌المللی فیلم رِبات مراکش می‌شود که تنها نماینده سینمای ایران در این جشنواره فیلم بوده ‌است. این جشنواره از ١۶ تا ٢٢ نوامبر (مصادف با ۲۵ آبان تا اول آذرماه) در مراکش در حال برگزاری بود.

فیلم سینمایی “امیر” در بخش رقابتی و در بیست و سومین دوره از این جشنواره با ١٣ فیلم دیگر از کشورهایی چون، فرانسه، اسپانیا، سوریه، عراق، صربستان، تونس، لبنان، بلژیک و گرجستان به رقابت پرداخت و پس از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره، به گزارش مشاور رسانه ای فیلم، موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران شد و تقدیر ویژه‌ای نیز از این فیلم به عمل آمد.

بازیگران اصلی فیلم سینمایی “امیر”  به ترتیب زیر هستند:

میلاد کی‌مرام، هادی کاظمی، بهدخت ولیان، مصطفی قدیری، روشنک سه قله‌گی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی، مونا قاسمی، کسری محبوبی، آرتین گلچین و سحر دولتشاهی.

خلاصه داستان این فیلم سینمایی در ژانری اجتماعی این طور منتشر شده است:

یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن، فقط راهاشون فرق می‌کنه.

پخش بین‌الملل فیلم بر عهده شرکت الی ایمیج به مدیریت الهه نوبخت است.

برای مشاهده عکس های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.