معرفی فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر – یلدا

4 February 2019 - 21:10

اختصاصی سینما گیمفا (سینما فارس)

پخش فیلم روز دوشنبه ۱۵ بهمن ساعت ۱۵:۳۰ در پردیس سینما گالری ملت

فیلم سینمایی یلدا به کارگردانی مسعود بخشی است که کار نوشتن فیلمنامه این فیلم سینمایی نیز برعهده کارگردان فیلم یعنی مسعود بخشی بوده است. تهیه‌کنندگی این اثر سینمایی برعهده علی مصفا بوده است که کلیه مراحل ساخت و تولید این فیلم سینمایی در سال ۹۷ انجام شده است همچنین اولین نمایش این فیلم سینمایی برای سی و هفتمین دوره از جشنوره فیلم فجر در نظر گرفته شده است. عوامل فیلم سعی بر این داشتند که این فیلم را به این دوره از جشنواره فیلم فجر برسانند.

کارگردان فیلم سینمایی “یلدا” اولین اثر خود را با این نام ساخته است و در بین فیلمسازان، جز فیلمسازهای اولی شمرده می‌شود. موسیقی این فیلم نیز توسط یکی موزیسین‌های هندی نوشته و ساخته شده است که ضبط آن در کشور هند و فرانسه انجام شده. این مزیسین که اسمش کمیل شایان است که وی پیشتر موسیقی فیلم جعفر پناهی برای فیلم سه رخ که توانست موفقیت زیادی نیز در جشنواره‌های بین‌المللی به دست آورد، ساخته بوده است.

این فیلم موضعی اجتماعی و داستانی دارد و موضوعی که پیرامون آن می‌چرخد قتل است. انتظاری که از این فیلم میرود، این است که فیلم سینمایی “یلدا” بتواند مخاطبان خود را درگیر موضوعات و چالش‌های خاص دیگری نیز بکند.

عوامل و بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند به ترتیب زیر است:

فرشته صدرعرفایی، بابک کریمی، بهناز جعفری، صدف عسگری، رشت حسینی، زکیه بهبهانی، فروغ قجابگلی، ارمان درویش، فقیهه سلطانی و بهرام افشار

مدیر تصویربرداری: پولیان آتاناسف، طراح صحنه: لیلا نقدپری، تدوین‌گر: ژاک کومتس، تهیه‌کنندگان: ژاک بیدو، ماریان دومولن، علی مصفا، با مشارکت بنگاه (مسعود و محمود بخشی) و حمایت ایرج تقی‌پور، مجری طرح: کامبیز صفاری، جانشین مجری طرح: کتایون ارسنجانی، مدیر هنری: محمود بخشی، طراح لباس: رعنا امینی و صدابردار: دانا فرزانه‌پور

در خلاصه داستان این فیلم این طور آمده است:

داستان این فیلم در مورد زنی است که به قتل همسرش محکوم شده است. برنامه تلویزیونی ساخته شده در شب یلدا با ویژه برنامه‌ای همراه است که تنها بازمانده خانواده مقتول یعنی دخترش مونا ضیا در آن شرکت کند تا شاید بتواند مریم کمیجانی را ببخشد.

اما اتفاقاتی که در این برنامه تلویزیونی در صحنه و پشت صحنه افتاد این دو را درگیر چالش‌ها و اتفاقات جدید کرده است.

در سی و هفتمین دوره از جشنواره فیلم فجر با اخبار متنی و تصویری و ویدیویی با سینما گیمفا (سینما فارس) باشید.

به صفحه اینستاگرام ما نیز سر بزنید.

https://instagram.com/cinemafars.official?utm_source=ig_profile_share&igshid=lb8c0n2zdtrq

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.