گیشه| صدرنشینی و ۱۷ میلیاردی شدن «متری شیش و نیم»

19 April 2019 - 13:00

اکران سینماهای سراسر کشور این هفته در حالی سپری شد که فیلم «تگزاس ۲» به فروش خوبی در دو روز نخست دست پیدا کرد و «متری شیش و نیم» با وجود صدرنشینی رکورد زد.

 این هفته در حالی به روز پایانی خود رسید که روزهای پرحاشیه‌ای را برای سینمای ایران رقم زد که مطمئنا مهم‌ترین آن توقف اکران پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۸ تا به امروز، «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی بود.

اقدام ناشیانه کارگردان این فیلم و نمایش نسخه‌ای غیر از نسخه مورد تایید معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینماییمطابق بند ۱۸ قانون نظارت بر فیلم باعث شد تا نمایش این فیلم که با اقبال خوب مخاطبان نیز همراه بود، متوقف شود.

با این حال طبق تصمیم شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی از روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه در سینماهای کشور روی پرده رفته است ​و جایگزین «رحمان ۱۴۰۰» شد.

همچنین در غیبت «رحمان ۱۴۰۰»، فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی که مدت‌ها در انتظار رسیدن به صدر جدول فروش قرار داشت، این هفته توانست به این هدف برسد و بیشترین فروش را به ثبت برساند، «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی هم طبق روال هفته‌های اخیر کمترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است. در ادامه بر وضعیت فروش فیلم های روی پرده از ۲۳ تا ۳۰ فروردین ماه مروری صورت می‌گیرد.

فروش هفت میلیاردی سینما در هفته

در این هفته سینماهای کشور هفت میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان فروش را از آن خود کردند که چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به شهر تهران اختصاص دارد، البته این میزان در مقایسه با هفته گذشته، کاهش یافته است.

همچنین این هفته ۶۸۹ هزار و ۵۷۴ نفر در سینماهای سراسر کشور به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند که ۳۱۹ هزار و ۴۱ نفر آن اهل تهران بودند.

فیلمی که جایگزین «رحمان ۱۴۰۰» شد

روز سه شنبه سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد که فیلم سینمایی «تگزاس ۲» با توجه به آماده بودن قراردادش با سینمادار جایگزین «رحمان ۱۴۰۰» می‌شود و این فیلم از روز چهارشنبه روی پرده رفت.

«تگزاس ۲» قسمت دوم فیلمی به همین نام است که از بازی چهره‌هایی چون پژمان جمشیدی، سام درخشانی و مهدی هاشمی بهره‌مند است و با توجه به فضای کمدی و سابقه‌ای که نخستین قسمت این فیلم داشت و توانست جزو سه فیلم پرفروش کمدی سال ۹۷ باشد، به نظر می‌رسد اطیابی با این فیلم نیز گیشه تضمین شده‌ای دارد.

البته انتخاب این فیلم به جای «رحمان ۱۴۰۰» با واکنش کارگردانان برخی از فیلم‌های روی پرده هم همراه شد، چرا که معتقد بودند پخش‌کننده «رحمان ۱۴۰۰» اگر مرتکب تخلفی شده است، فیلم دیگر او یعنی «تگزاس ۲» نباید روی پرده برود، همچنین تهدید کردند که در صورت این اتفاق فیلم‌های خود را از پرده پایین می‌کشند اما سخنگوی شورای صنفی تاکید کرد که این تصمیم قانونی با انتخاب نمایندگان صنوف رخ داده است. البته خبری هم از پایین کشیدن فیلم‌ها نشد.

«تگزاس ۲» به مدت چهار هفته در سینمای سرگروه یعنی سینما ایران با شرط کف فروش جدید سینما، روی پرده می‌رود. همچنین در صورتی در سینماهایی که بیشتر از هفت سالن دارند به نمایش در می‌آید، که به هر فیلم روی پرده یک سالن کامل اختصاص داده باشند.

 فیلم جدید اطیابی در دو روزی که روی پرده رفته است هم با اقبال خوبی همراه شده و حتی فروشی بیشتر از فروش هفتگی «غلامرضا تختی» به دست آورده است، این فیلم ۲۸۸ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان فروش داشته است.

متری شیش و نیم و طعم شیرین صدرنشینی

سرانجام حسرت فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» برای رسیدن به صدر جدول فروش به پایان رسید و این فیلم در این هفته توانست با رکورد دو میلیارد و ۸۵۴ میلیون تومان فروش، صدرنشین گیشه هفتگی باشد. همچنین ۲۷۵ هزار و ۱۵۳ نفر در این هفته به تماشای «متری شیش و نیم» در سینماهای سراسر کشور نشستند. البته این میزان فروش در مقایسه با هفته گذشته با کاهش محسوسی همراه بوده است.

با این حال فیلم روستایی توانست در این هفته رکورد مهمی را به نام خود ثبت کند، رکوردی که در اختیار فیلمی ارزشمند از کارگردان مطرح سینمای ایران بود، «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی. «متری شیش و نیم» با عبور از مرز ۱۶ میلیارد تومان فروش، توانست رکورد پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی را که با ۱۵ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان در اختیار فیلم فرهادی بود بشکند و در اختیار بگیرد.

البته فیلم روستایی فرصت و پتانسیل این را دارد که این رکورد را بهبود ببخشد، «متری شیش و نیم» تا به امروز ۱۷ میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان فروش داشته و یک میلیون و ۳۵۱ هزار نفر هم به تماشای این فیلم نشستند.

 چهار انگشت، پرفروش‌ترین کمدی سال

با کنار رفتن «رحمان ۱۴۰۰» این فرصت در اختیار فیلم سینمایی «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی قرار گرفت که بتواند عنوان پرفروش‌ترین فیلم کمدی سال ۹۸ را تا به امروز از آن خود کند و با جذب مخاطبان این فیلم و علاقه‌مندان به فیلم‌های کمدی، فروش نسبتا خوب خود را افزایش دهد.

فیلم محمدی که از جمله فیلم‌های پرحاشیه اکران نوروزی هم بوده است، در این هفته با یک میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان فروش به جایگاه دوم جدول فروش رسید و ۱۳۰ هزار و ۹۷۹ نفر را راهی سینماهای سراسر کشور کرد.

«چهار انگشت» البته با آغاز اکران «تگزاس ۲» رقیب جدی و سرسختی را پیدا کرده است که ممکن است مانع از رسیدنش به عنوان پرفروش‌ترین فیلم کمدی سال شود. با این حال این فیلم تا به الان هفت میلیارد و ۵۷ میلیون فروش داشته که حاصل تماشای آن توسط ۵۳۰ هزار و ۳۵۷ نفر در سالن‌های سینماست.

زندانی‌ها قافیه را به ژن خوک واگذار نکرد

در نیمه پایینی جدول فروش همچون هفته گذشته رقابتی سخت و تنگاتنگی در جریان است که مسبب آن «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی است، این فیلم که در دو، سه هفته نخست اکران در گیشه ناکام بود، در هفته‌های اخیر توانست وضعیت خود را تا حدودی بهبود ببخشد و با سرعت زیادی در حال کنار زدن سایر فیلم‌های روی پرده است.

پس از «غلامرضا تختی» و «پیشونی سفید ۳» به کارگردانی سیدجواد هاشمی، نوبت به «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی رسید که برای دومین هفته پیاپی در رقابت با «ژن خوک» کنار برود اما فیلم ده‌نمکی با فروش بیشتری که داشت خط بطلانی بر این فرضیه کشید.

«ژن خوک» در این هفته توانست ۴۰۸ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان بفروشد و ۴۰ هزار و ۲۸۰ تماشاگر داشته باشد، در حالیکه «زندانی ها» به فروش ۴۳۸ میلیون و ۱۱۳ هزار تومانی دست پیدا کرد که حاصل تماشای این فیلم توسط ۴۸ هزار و ۱۰۱ نفر بود.

در کل تا به امروز «زندانی‌ها» دو میلیارد و ۸۰۸ میلیون تومان فروش داشته و ۲۵۰ هزار و ۷۰۰ نفر هم آن را دیدند، «ژن خوک» هم در آستانه دو میلیاردی شدن قرار دارد و یک میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان فروخته است و ۱۴۹ هزار و ۵۸۸ نفر به تماشای آن نشستند.

غلامرضا تختی و پیشونی سفید قعر نشینان همیشگی

در نهایت طبق روال چند هفته اخیر دو فیلم «غلامرضا تختی» و «پیشونی سفید ۳» همچنان در قعر جدول فروش قرار دارند و نتوانستند در این هفته جایگاه بهتری را برای خود دست و پا کنند، فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۳» در این هفته ۲۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروش و ۳۳ هزار و ۷۵۶ مخاطب داشته است و «غلامرضا تختی» هم به فروشی بهتر از ۲۲۳ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان و ۱۹ هزار و ۲۹۵ نفر تماشاگر دست پیدا نکرده است.

البته نکته مهم درباره فیلم «غلامرضا تختی»، عبورش از مرز یک میلیارد تومان فروش است، این فیلم پس چهار هفته اکران یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان فروخته است، همچنین ۸۶ هزار و ۷۴۹ نفر آن را دیدند.

«پیشونی سفید ۳» هم در مجموع یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون فروش داشته و ۱۵۵ هزار و ۲۱۵ نفر هم به تماشای آن نشستند.

منبع: خبرآنلاین

 

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.