فجر۳۸| نشست خبری فیلم «دشمنان» برگزار شد

9 February 2020 - 21:30

مجید برزگر، تهیه‌کننده «دشمنان»، استفاده از چهره‌ای که در سینما کم‌تر شناخته شده است را دلیل اصلی حضور رویا افشار در این فیلم معرفی کرد.

 نشست خبری فیلم «دشمنان» ساخته علی درخشنده با حضور عوامل و بازیگران، امشب (یکشنبه ۲۰ بهمن) در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، فرزاد حسنی (مجری)، در ارتباط با دلیل عدم برگزاری نشست فیلم «خون شد» توضیح داد:

«مسئولان برگزاری جشنواره، علت عدم حضور آقای کیمیایی را علت برگزار نشدن نشست عنوان کردند. به این دلیل که برگزارکنندگان، مولف و صاحب معنوی فیلم را کارگردان می‌دانند و در نشست خبری اکثر سوال‌ها معطوف به کارگردان است، نشست این فیلم لغو شد.»

در ادامه، علی درخشنده (کارگردان)، با اشاره به گیشه و بازیگران فیلم «دشمنان» گفت:

«صرفا فکر نمی‌کنم فیلم را برای گیشه ساخته باشم. یک سری از بازیگران را که اساتید من هستند و در این مدل فیلم‌ها بیشتر دیده شده‌اند، می‌توانستم برای فیلم دعوت کنم اما انتخابم رویا افشار بود.»

مجید برزگر (تهیه‌کننده) هم در این ارتباط گفت:

«نحوه کار درخشنده پیش از نوشتن فیلمنامه مشخص بود که دقیقا چه کاری می‌خواهد انجام دهد، حتی اگر از بازیگران دیگری نیز استفاده می‌شد، باز هم «دشمنان» به همین شکل ساخته می‌شد. ما برای انتخاب خانم افشار سعی داشتیم که آشنایی‌زدایی و از چهره‌ای که کمتر در سینما دیده شده است، برای این نقش استفاده کنیم.»

او در ارتباط با گیشه و اکران فیلم توضیح داد:

«این فیلم برای اکران و مخاطب به خصوص ساخته شده است. بر مبنای الگوهایی که برای فیلم طراحی کردیم، بازگشت سرمایه خواهیم داشت. منظور فروش میلیاردی نیست و بازگشت سرمایه برای ما کفایت می‌کند.»

درخشنده همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم نسخه زنانه فیلم «پرویز» است، گفت:

«هر کسی ناخودآگاه ممکن است از یک اثر تاثیر بگیرد، زمانی که فیلم «پرویز» را دیدم، دوست داشتم با کارگردان آن کار کنم و این تنها باری بود که درباره کسی این حرف را می‌زدم. شانس هم به من رو کرد و با آقای برزگر آشنا شدم.»

در ادامه، بهروز بادروج، مدیر فیلمبرداری، درباره موضوع فیلم «دشمنان» گفت:

«این فیلم به فقدان می‌پردازد، نمی‌دانم تا الان چه چیزهایی را از دست داده‌اید. فقدان باعث می‌شود تمام چیزهایی را که داشته‌اید از دست بدهید.»

او افزود:

«از ابتدا درباره همه چیز با علی درخشنده صحبت کرده بودم، چیزی که برای‌مان اهمیت داشت، فضای سردی بود که باید بر فیلم حاکم می‌شد و کاری انجام می‌دادیم تا مخاطب با فیلمنامه همراه شود، پس فضای سرد را به رنگ کرم و قهوه‌ای بردیم. از طراح صحنه سپاسگزارم که شرایطی را به اتفاق هم به وجود آوردیم که به فیلم کنونی رسیدیم.»

علی درخشنده درباره همکاری‌اش با سعید آرمند و سینوهه دانشمند هم گفت:

«افتخار همکاری با سعید آرمند را داشتم، از تیپ او خوشم می‌آید و همیشه دوست داشتم در فیلمم حضور داشته باشد. او مدرس بازیگری است. به کسی نیاز داشتم که به خوبی شب‌نامه‌های فیلم را بخواند و بر آن‌ها مسلط باشد. همچنین سینوهه دانشمند، درک و آگاهی از کاری را که می‌خواستم انجام بدهم داشت و از روز اول ارتباط خوبی با او برقرار کردم.»

سینوهه دانشمند، بازیگر فیلم «دشمنان» گفت:

«خوب است که همیشه به این صورت کنار هم قرار بگیریم، از زمانی که به عنوان بازیگر در سینما فعالیت داشتم، متوجه اهمیتی که مسائل تاریخی برای من دارند شدم. دوره قبلی که وارد جشنواره شدم اصلا نامی از من نبود اما امسال مجری برنامه بیشتر مرا می‌شناسد.»

سعید آرمند هم درباره بازی‌اش در این فیلم گفت:

«در مقام بازیگر حرفی ندارم که بزنم. روز اولی که درخشنده از من خواست بازی کنم، بدون هیچ پرسشی در فیلم او بازی کردم.»

او ادامه داد:

«فیلم‌های زیادی با بودجه‌های میلیاردی ساخته می‌شوند و کسی سوالی از گیشه آن نمی پرسد اما فیلم‌های مستقلی که به سختی بودجه آن‌ها جمع می‌شود، همیشه هزاران سوال و اعتقاد درباره آن‌ها وجود دارد.»

ندا جبرئیلی، دیگر بازیگر این فیلم درباره نقش خود توضیح داد:

«این نقش از شخصیت اصلی‌ام دور بود. معمولا در فیلم‌های ایرانی رابطه دختر و مادر بسیار عاطفی نشان داده می‌شود و به باقی ابعاد این رابطه پرداخته نمی‌شود، برای همین بازی در این فیلم و نقش را دوست داشتم.»

منبع: خبرآنلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.