خرید حق پخش فیلم جدید اصغر فرهادی در آمریکا

1 May 2021 - 20:29

استودیوی آمازون حق پخش فیلم «A Hero» (یک قهرمان) از اصغر فرهادی فیلم‌ساز ایرانی که دو بار برنده جایزه اسکار شده است در آمریکا را خریداری کرد.فیلمبرداری این فیلم در شیراز انجام شده است و اکنون در مرحله پس تولید قرار دارد. استودیوی آمازون قصد دارد «یک قهرمان» را در اواخر سال منتشر کند و نیم نگاهی هم به کسب جوایز ۲۰۲۲ دارد.

کمپانی UTA Independent Film Group از طرف تیم فیلم‌ساز با Memento Films International این معامله را انجام داد.

«یک قهرمان» یکی از فیلم‌های معتبری جشنواره فیلم کن امسال است. در این فیلم بازیگران سرشناس ایرانی نقش‌آفرینی می‌کنند و داستان هیجان‌انگیز آن قطعا مورد پسند عموم قرار خواهد گرفت. بنا به اعلام Memento Films International این فیلم بیشتر به دغدغه‌های مهم جوامع مدرن می‌پردازد. اصغر فرهادی در کارنامه خود کارگردانی فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و«فروشند» را بر عهده دارد. هر دو فیلم مذکور برنده جایزه خرس طلایی برلین و بهترین فیلم خارجی زبان اسکار را کسب کردند.

«یک قهرمان» دومین فیلم فرهادی است که استودیوی آمازون پس از فیلم تحسین برانگیز «فروشنده» خریداری کرده است. «فروشنده» در جشنواره کن ۲۰۱۶ به نمایش درآمد و موفق به کسب دو جایزه بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر (شهاب حسینی) شد. این فیلم همچنین نامزد جایزه بفتا (BAFTA) و گلدن گلوب نیز شد. استودیوی آمازون و گروه رسانه‌ای کوهن به طور مشترک فیلم «فرشنده» را خریداری کردند.

فرهادی با الکساندر ماله-گی (Alexandre Mallet-Guy) همکار همیشگی خود در Memento Films Production این فیلم را تولید می‌کند. قرار است Memento Films Distribution فیلم «یک قهرمان» را در فرانسه اکران کند.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.