Alien: Covenant شمارهی بعدی در فرنچایزی با سابقه است که کار خود را در سال ۱۹۷۹ با فیلم وحشتناک Alien «بیگانه»، به کارگردانی ریدلی اسکات (Ridley Scott) آغاز کرد. تا به این لحظه، اخبار و تصاویر بسیاری در عین ناباوری از صحنههای مختلف فیلمبرداری و بازیگران این فیلم منتشر شدهاست که طرفداران را بیش از پیش در مورد اتفاقات بعد از Prometheus که طبق گفتهها «فوقالعاده وحشتناک» خواهد بود، هیجان زده میکند. با سینماگیمفا همراه باشید.
برخلاف شفافیت قابل تقدیر در مورد این فیلم، تلاشهای تبلیغاتی پیرامون آن چندان جالب توجه نبودهاند که این اتفاق با توجه به فاصله شش ماههی آن تا اکران، موضوعی طبیعی به نظر میرسد. البته استودیوی فاکس کاملا هم بیکار ننشسته است، چرا که جدیدترین تیزر پوستر این فیلم به تازگی توسط استودیو منتشر شد. با مشاهده پوستر میبینیم که ادعاها در مورد «فوقالعاده وحشتناک» بودن فیلم به واقعیت نزدیکتر است.
این پوستر ما را به یاد پوستر فیلم اوریجینال در سال ۱۹۷۹ میاندازد، که در آن یه تخم فضایی در وسط پوستر قرار داشت؛ در این پوستر به جای تخم، xenomorph معروف را مشاهده میکنیم که در وسط پوستر قرار دارد و در بالای آن به سادگی نوشته شدهاست: «فرار کن». این پوستر با یادآوری این موضوع که چرا طرفداران به مدت تقریبا ۴۰ سال با این فرنچایز همراه بودهاند، نصیحیتی حکیمانه نیز برای کاراکترهای فیلم دارد:
Alien: Covenant در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ راهی سینماها خواهد شد.
منبع: ScreenRant
نظرات
توى تمام زندگى ام هیچ فیلمى مثل قسمت اول تین فیلم من رو دچار کابوس و وحشت از تاریکى نکرد. این فیلم رو هم جداً منتظرشم.
یکی از سوالاتم که بشدت نیاز به جواب داره اینه که چه نیازی به دیدن فیلم ترسناک هست؟چه نیازی به چنین نوع ترسی وجود داره؟
ترس باعث انتشار آدرنالین توى خون مى شه که چون فیلم، بازى و پارک هاى ترسناک کلاً امن هستن، این حجم آدرنالین به جاى کمک به فرار، کمک مى کنه که از شرایط لذت بیشترى ببرید. مضاف بر اینکه ترس یک عامل کاملاً ج.ن.س.ى هست و بازهم مثل فعل انفعالات مربوط به این مسئله، عمل مى کنه. چند وقت پیش یکى از طراح هاى اکشن فیگور توى ژاپن، ترجمه وحشت رو از قالب مردانه به زنانه اجرا کرده بود (من دوتاش رو دارم و از دیدن جزئیاتشون هنوز شگفت زده مى شم) و سعى کرده بود این عامل رو از درون ابژه هاى ترس مثل جیسون بیرون بکشه. البته به این نکته هم باید توجه داشت که ترس کلاسیک با مخاطب مرد سفید پوست دگر ج.ن.س خواه تعریف مى شد که با توجه به مخاطبین متنوع، مدرن و فعال سینماى امروز، با حجم بزرگى از فیلمهایى که اصطلاحاً کار نمى کنن طرفیم. این رو هم داشته باشیم که فیلم ترسناک چون عموماً تولید کم هزینه و بى ستاره اى هست (خیلى ها از سینماى وحشت ستاره شدن اما ستاره ها توى سینماى وحشت کمتر پیدا مى شن)، کمتر درگیر دخالت بخش تولید خست و آزادى کارکردان ها، در بیشتر مواقع باعث تولید فیلم هاى جسورانه و چند لایه مى شه.
یکبار دیگه همین فیلم بیگانه (ریدلى اسکات) رو ببینى متوجه منظورم مى شى.
خیلی خیلی ممنونم از پاسختون
آموزنده بود
کاملا متوجه شدم
بازم ممنونم