تریلر مستند Spielberg: اولین نگاه به مستند شبکه‌ی HBO درباره‌ی اسپیلبرگ

29 September 2017 - 15:00

اولین تریلر فیلم مستند Spielberg «اسپیلبرگ» ساخته‌ی شبکه‌ی HBO منتشر شد. کارگردانان کمی ژانرهای مختلف سینمایی را همچون استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) با موفقیت تجربه کرده‌اند. از ژانر علمی‌تخیلی گرفته تا درام، جنایی و دیگر ژانرها. استیون اسپیلبرگ با سابقه‌ی پنجاه ساله در عرصه‌ی فیلمسازی از پیشگامان عصر هالیوود جدید است که سه فیلم Jaws  «آرواره‌ها»، E.T. the Extra-Terrestrial «ای.‌تی. موجود فرازمینی»  و  Jurassic Park  «پارک ژوراسیک» از او واژه‌ی بلاک‌باستر را برای هالیوود جدید تعریف کرده‌اند. با سینماگیمفا همراه باشید.

کارگردان افسانه‌ای برای مستند شبکه‌ی HBO از پشت دوربین به جلوی آن آمده است. این فیلم مستند که توسط سوزان لیسی (Susan Lacy) کارگردانی شده قبل از پخش در تاریخ هفت اکتبر از شبکه‌ی HBO در جشنواره‌ی فیلم نیویورک به نمایش درمی‌آید. اولین تریلر فیلم به تازگی پخش شده است که در آن اسپیلبرگ در کنار دیگر کارگردانان و همکاران افسانه‌ای حضور دارد.

فیلم «اسپیلبرگ» حرفه‌ی این کارگردان را عمیقاً مورد کنکاش قرار می‌دهد. از ساختن فیلم‌های سوپرهشت تا همکاری‌اش با خوره‌فیلم‌هایی همچون مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) و جرج لوکاس (George Lucas) و تا برخی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های سینمایی‌اش و موانعی که در راه ساخت هر کدام‌شان با آن مواجه بود. لیسی و اسپیلبرگ نزدیک به سی ساعت مصاحبه‌های اختصاصی با بازیگران، کارگردانان و تهیه‌کنندگان ضبط کرده‌اند. افرادی از قبیل مارتین اسکورسیزی، لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio)، جی. جی. آبرامز (J.J. Abrams)، فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola)، لیام نیسون (Liam Neeson)، کیت بلانشت (Cate Blanchett)، برایان دی پالما (Brian De Palma) و بسیاری دیگر.

اسپیلبرگ نه تنها بر سینما اثر نهاده بلکه با تهیه‌ی آثار موفق تلویزیونی در ژانرهای مختلف از قبیل ER «بخش فوریت های پزشکی»، Animaniacs ،Falling Skies و این اواخر Five Came Back بر این مدیوم نیز تأثیر گذاشته است. او همچنین یکی از بنیان‌گذاران کمپانی دریم‌ورکز است، کمپانی‌ای که تهیه‌ی آثاری از قبیل Saving Private Ryan «نجات سرباز رایان» و A Beautiful Mind «یک ذهن زیبا» و انیمیشن هایی همچون Shrek «شرک» و Madagascar (ماداگاسکار) را بر عهده داشته است.

اگرچه اسپیلبرگ غالباً برای فیلم‌های علمی‌تخیلی و ماجرایی اولیه‌اش همچون «آرواره‌ها»، Close Encounters of the Third Kind «برخورد نزدیک از نوع سوم»، Raiders of the Lost Ark «مهاجمان صندوق گمشده»، و ای.تی، که الهام‌بخش بسیاری از کارگردانان سینمای مدرن بوده‌اند مورد تحسین قرار گرفته، اما نزدیک شدنش به مسائل انسان‌دوستانه در فیلم‌هایی مانند The Color Purple «رنگ ارغوانی» و Schindler’s List «فهرست شیندلر» نیز نقاط عطفی نه تنها در حرفه‌ی او بلکه در تاریخ سینما محسوب می‌شوند.

چیزهای زیادی درباره‌ی اسپیلبرگ گفته و نوشته شده است. اما این مستند نوید داده که با دیدِ عمیق‌تر و شخصی‌تری به حرفه و فرایند خلاقه‌ی این کارگردان از روزهای آغازین‌اش تا بزرگ‌ترین موفقیت‌هایش تا به امروز نگاه کند. تا با مُهرِ کیفیت شبکه‌ی HBO و فهرست قَدَرِ دست‌اندرکاران این شبکه، منظرهای متعددی را از میراث و حرفه‌ی اسپیلبرگ به ارمغان آورد.

منبع : ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.