برترین فیلم های ناتالی پورتمن

25 February 2021 - 23:28

ناتالی پورتمن در طول حضور خود در صنعت فیلم و سینما حرفه درخشانی داشته، از فیلم Star Wars گرفته تا فیلم Black Swan، در این مقاله به معرفی ۱۰ فیلم برتر این بازیگر براساس امتیاز IMDB آن‌ها خواهیم پرداخت.

ناتالی پورتمن علاوه بر یک بازیگر برنده اسکار، همین‌طور یک تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان موفق نیز بوده.

۱۰- Closer (7.2)

پورتمن در این فیلم درام به کارگردانی مایک نیکولز نقش زنی اسرارآمیز را ایفا کرده. این فیلم داستان چهار غریبه را دنبال خواهد کرد که به‌طور تصادفی وارد زندگی همدیگر می‌شوند و روابطی بین آن‌ها شکل می‌گیرد. روابط وقتی پیچیده می‌شود که دو زوج همدیگر را می‌بینند و فکر خیانت به سرشان می‌افتد.

کلایو اوون و پورتمن برای عملکرد خود در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شدند و جایزه Golden Globes را دریافت کردند.

۹- Cold Mountain (7.2)

این فیلم درام درباره جنگ داخلی به کارگردانی آنتونی مینگلا بوده. جود لاو نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

در حالی که لاو در تلاش برای بازگشت به خانه خود بوده با چندین شخصیت‌ متفاوت و وضعیت‌های مختلفی روبه‌رو خواهد شد. پورتمن در نقش زنی که به علت جنگ بیوه شده، حضور پیدا کرده که به تنهایی با فرزند خود در مزرعه‌ای کوچک زندگی می‌کند.

۸- Paris, Je T’aime (7.3)

فیلم Paris, Je T’aime فیلمی ۲ ساعته شامل ۱۸ بخش بوده که ۲۲ کارگردان از ملیت‌های مختلف در ایجاد آن نقش داشته‌اند.

بازیگران و سازندگان این فیلم بسیار تاثیربرانگیز بوده‌اند و پورتمن در قسمتی نزدیک به انتهای فیلم به کارگردانی تام تیکور حضور پیدا کرده که درباره رابطه پورتمن با نامزد خود، که فردی کور بوده، می‌باشد.

۷- Garden State (7.4)

این فیلم به کارگردانی زک برف فیلمی عجیب و غریب و غیرمنتظره بوده و عملکرد پورتمن در نقش اصلی فیلم یکی از نقاط قوت این فیلم می‌باشد. پورتمن در نقش شخصیتی غیرعادی حضور پیدا کرده که به سرعت عاشق مردی آشفته می‌شود که برای شرکت در مراسم خاکسپاری مادر خود به شهر خود بازگشته است.

صحنه‌هایی که شخصیت پورتمن در آن حضور داشته جزو به یادماندنی‌ترین صحنه‌های فیلم بوده.

۶- Star Wars: Episode III – Revenge Of The Sith (7.5)

این فیلم دوست‌داشتنی‌ترین پیش‌درآمد سری Star Wars براساس سایت‌های IMDB و Rotten Tomatoes بوده.

پورتمن در نقش پدمه آمیدالا در این فیلم بازگشته و نقش او یکی از مهم‌ترین نقش‌های سه‌گانه می‌باشد.

۵- Black Swan (8.0)

Black Swan فیلمی در ژانر تریلر روانشناسانه محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی دارن آرونوفسکی و نقش‌آفرینی ناتالی پورتمن در نقش یک رقاص باله بوده.

فیلم Black Swan به موفقیت بزرگی بین بینندگان و منتقدین تبدیل شد و همین‌طور در چندین بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

۴- V For Vendetta (8.2)

فیلم V For Vendetta فیلمی تریلر، سیاسی و اکشن محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی جیمز مک‌تیگو و نویسندگی واچوفسکی‌ها می‌باشد. این فیلم براساس داستان کمیک دی‌سی/ورتیگو به همین نام اثر آلن مور و دیوید لوید ساخته شده. ناتالی پورتمن در نقش ایوی، یک زن جوان طبقه کارگر حضور پیدا کرده که با تروریست‌های ماسک‌دار به نام وی درگیر شده.

۳- Heat (8.2)

فیلم Heat فیلمی در ژانر جنایی اکشن به نویسندگی و کارگردانی مایکل مان و تهیه‌کنندگی آرت لینسون بوده و آل پاچینو و رابرت دنیرو نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم دومین فیلم پورتمن و یکی از فیلم‌های موفق جنایی دوره خود بوده است. پورتمن در نقش نوه جوان آل پاچینو حضور پیدا کرده و در کنار یکی از برترین بازیگران تاریخ عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته.

۲- Léon: The Professional (8.5)

فیلم جنایی Leon: The Professional به کارگردانی لوک بسون یکی از برترین فیلم‌های این ژانر بوده است. این فیلم دارای صحنه‌های کمدی، دلگرم‌کننده و خشن بوده.

این فیلم اولین فیلم پورتمن و برای هر بازیگر جوانی نقش بزرگی بوده است. پورتمن در نقش دختری جوان که پس از به قتل رسیدن والدین خود توسط یک قاتل به سرپرستی گرفته شده، حضور پیدا کرده و در راه انتقام رابطه منحصر به فردی با دوست جدید خود تشکیل خواهد داد.

۱- Avengers: Endgame (8.6)

تعداد افراد کمی انتظار بازگشت پورتمن را در کاراکتر خود پس از بازنشسته شدن از دنیای سینمایی مارول داشتند. او حضور بسیار کوتاهی در فیلم داشته و پس از این فیلم اعلام شد که پورتمن برای فیلم Thor: Love and Thunder در نقش خود بازخواهد گشت.

منبع : Screen Rant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.