نویسنده و کارگردان فیلم Starlight مشخص شد

14 April 2021 - 14:33
Starlight

جو کرنیش قرار است علاوه بر کارگردانی فیلم «استارلایت»، وظیفه نوشتن فیلم‌نامه آن را نیز بر عهده داشته باشد.

این کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل بریتانیا که در کارنامه خود وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلم‌نامه فیلم کمدی و علمی تخیلی Attack the Block را در سال ۲۰۱۱ بر عهده داشته، به‌تازگی قراردادی را با کمپانی ۲۰th Century Studios برای نوشتن فیلم‌نامه و کارگردانی فیلم Starlight امضا کرده است. فیلم Starlight قراراست براساس سری کمیک‌ بوک‌های ابرقهرمانی و فضایی نوشته شده توسط مارک میلر (Mark Millar) با همین نام ساخته شود.

همچنین وب‌سایت Deadline گزارش داده که یکی از همکاران طولانی مدت جو کرنیش (Joe Cornish) با نام نیرا پارک (Nira Park)، قرار است بار دیگر در ساخت این پروژه با او همکاری کرده و به جمع تولیدکنندگان این فیلم بپیوندد. علاوه بر نیرا پارک، از دیگر تولید‌کنندگان حاضر در این پروژه، می‌توان به سایمون کینبرگ (Simon Kinberg) و آدری چون (Audrey Chon) از کمپانی Genre Films اشاره کرد. برایان دوک (Brian Dukes) نیز قرار است وظیفه نظارت بر تولید این پروژه را برای کمپانی ۲۰th Century Studios بر عهده داشته باشد.

جلد اول تا ششم سری کمیک بوک‌های Starlight را گوران پارلوف (Goran Parlov) به تصویر کشیده است. جلد اول از سری کمیک بوک‌های Starlight نیز برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ توسط ناشری با نام Image Comics منتشر شده است. خود مارک میلر نیز این سری از کمیک‌ بوک‌ها را به مانند «ترکیب کاراکتر فلش گوردون با (سری کمیک بوک‌های) The Dark Knight Returns» و «ترکیب کاراکتر باز لایتیر (یکی از شخصیت‌های انیمیشن‌ Toy Story) با فیلم Unforgiven کلینت ایستوود (Clint Eastwood)» تشبیه کرده است.

داستان سری کمیک بوک‌های Starlight نیز بر روی قهرمانی فضایی با نام دوک مک‌کوئین که ۳۵ سال پیش موفق شده بود جهان را نجات دهد تمرکز دارد که پس از بازگشتش به کره زمین،‌ هیچکس داستان‌ها و ماجراهای خارق‌العاده‌ای که برای او پیش آمده را باور نمی‌کند. اکنون که او تبدیل به مردی سالخورده و خانواده‌دار شده است، باید بار دیگر برای آخرین ماجراجویی‌اش به فضا بازگردد.

این پروژه از سال ۲۰۱۴ تا به حال در مرحله توسعه قرار داشته و در آن موقع نیز قرار بود که نویسنده‌ای با نام گری ویتا (Gary Whitta) وظیفه نوشتن فیلم‌نامه این پروژه را بر اساس سری کمیک بوک‌های آن بر عهده داشته باشد ولی اکنون با انتخاب جو کرنیش، او قرار است فیلم‌نامه این پروژه را دوباره از اول به قلم درآورد. گری ویتا وظیفه نوشتن فیلم‌نامه فیلم Rogue One: A Star Wars Story را در کارنامه خود دارد. از کارهای قبلی مارک میلر که تا به حال تبدیل به فیلم شده‌اند نیز می‌توان به فیلم Wanted و سری فیلم‌های Kingsman اشاره کرد.

همان‌طور که گفته شد اولین فیلمی که کارگردان در نظر گرفته شده برای این فیلم یعنی جو کرنیش وظیفه هدایت آن را بر عهده داشته، فیلم Attack the Block می‌باشد که در این فیلم، یکی از ستاره‌های سری فیلم‌های اخیر جنگ ستارگان با نام جان بویگا (John Boyega) به ایفای نقش پرداخته است.

از کارهای اخیر او نیز می‌توان به فیلم فانتزی و اکشن کمپانی ۲۰th Century Fox با عنوان The Kid Who Would Be King اشاره کرد. او علاوه بر کارگردانی این فیلم، وظیفه نوشتن فیلم‌نامه آن را نیز بر عهده داشته است. مهم‌ترین کار این کارگردان نیز، نوشتن فیلم‌نامه یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول با نام Ant-Man می‌باشد که او فیلم‌نامه این فیلم را با همکاری نویسنده دیگری با نام ادگار رایت (Edgar Wright) به قلم در آورده است.

جو کرنیش در انتخاب پروژه‌هایش بسیار حساس می‌باشد و با توجه به قبول کردن کارگردانی فیلم Starlight و همچنین داستان این سری از کمیک بوک‌ها، به نظر می‌رسد که این پروژه کاملاً مناسب و درخور این کارگردان می‌باشد. هنوز بازیگر نقش اصلی این فیلم یعنی کاراکتر دوک مک‌کوئین انتخاب نشده است.

منبع: کولایدر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.