نظر منتقدین در رابطه با فیلم A Quiet Place Part II چیست؟

1 June 2021 - 16:29
A Quiet Place Part II

با به نمایش گذاشته شدن فیلم ترسناک و مورد انتظار «یک مکان ساکت: بخش ۲» در سینماها، اکنون می‌توان نگاهی به واکنش منتقدین به این فیلم انداخت.

داستان این فیلم در ادامه قسمت اول آن و در دنیای آخرالزمانی روایت می‌شود که توسط هیولاهایی کور که با استفاده از صدا شکار خود را پیدا می‌کنند، اشغال شده است. در قسمت دوم فیلم A Quite Place نیز خانواده ابوت، بار دیگر جهت زنده ماندن در دنیای آخرالزمانی این فیلم تمام تلاش خود را می‌کنند. آن‌ها با قبول کردن ریسک برخورد با موجوداتی وحشتناک و ناآشنا در دنیای بیرون، راهی ماجراجویی دیگری در این دنیای آخرالزمانی می‌شوند.

وظیفه کارگردانی فیلم A Quiet Place Part II را مانند قسمت اول آن، جان کرازینسکی (John Krasinski) بر عهده داشته است. او علاوه بر کارگردانی این فیلم و برخلاف قسمت اول آن، فیلم‌نامه آن را نیز خودش به تنهایی به قلم درآورده است. او فیلم‌نامه این فیلم را براساس کاراکترهای خلق شده توسط نویسندگان قسمت اول این فیلم یعنی برایان وودز (Bryan Woods) و اسکات بک (Scott Beck)، نوشته است.

از تولید‌کنندگان این فیلم نیز می‌توان به مایکل بی (Michael Bay)، اندرو فرم (Andrew Form)، برد فولر (Brad Fuller) و جان کرازینسکی اشاره کرد. تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه را نیز آلیسون سیگر (Allyson Seeger)، جوآن پریتانو (JoAnn Perritano) و آرون ینوس (Aaron Janus) تشکیل می‌دهند.

علاوه بر جان کرازینسکی، از دیگر بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به اشلی دایک (Ashley Dyke)، باربارا سینگر (Barbara Singer)، بلیک دلونگ (Blake DeLong)، برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry)، کیلین مورفی (Cillian Murphy)، جایمن هانسو (Djimon Hounsou)، امیلی بلانت (Emily Blunt)، لورن-اشلی کریستیانو (Lauren-Ashley Cristiano)، میلیسنت سیموندز (Millicent Simmonds)، نوآ ژوپ (Noah Jupe)، اوکیریته اوناودوان (Okieriete Onaodowan)، اسکوت مک‌نری (Scoot McNairy)، شری فیرچایلد (Sheri Fairchild)، سایلس پریرا-اولسون (Silas Pereira-Olson)، وین دووال (Wayne Duvall) و زکری گولینگر (Zachary Golinger) اشاره کرد.

روند توسعه فیلم A Quiet Place Part II با توجه به موفقیت عظیم قسمت اول آن، از ماه آوریل سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی آغاز شده است.

این فیلم در ابتدا قرار بوده در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۰ (یکم فروردین ماه ۱۳۹۹) در سینماهای جهان به نمایش گذاشته شود ولی پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از سینماها، کمپانی پارامونت مجبور به انتقال تاریخ اکران این فیلم به ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۹) شد و بعدها نیز به علت افزایش آمار مبتلایان به این ویروس در ماه ژوئیه، بار دیگر تاریخ اکران این فیلم جا به جا شد و در نهایت پخش آن به تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ (۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) موکول شد.

سپس کمپانی پارامونت برای سومین بار، تاریخ اکران این فیلم را به ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰) منتقل کرد و در نهایت مدتی بعد نیز، تاریخ نهایی پخش آن ۲۸ مه ۲۰۲۱ (۷ خرداد ماه ۱۴۰۰) اعلام شد.

فیلم علمی‌-تخیلی و ترسناک A Quiet Place Part II، تا به حال نقدهای بسیار خوبی را از طرف منتقدین دریافت کرده است. بسیاری از منتقدین علاوه بر تحسین کردن داستان دو شاخه‌ این فیلم، اضافه شدن کاراکتر امت (نقش‌آفرینی شده توسط کیلین مورفی) را نیز به جمع کاراکترهای حاضر در آن، مورد ستایش قرار داده‌اند. این کاراکتر، دوست قدیمی خانواده ابوت قبل از به وجود آمدن جهان آخرالزمانی این فیلم می‌باشد.

این فیلم از ۵۴ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره خوب ۷۱ از ۱۰۰ را کسب کند. از این ۵۴ نقد، ۴۱ نقد آن مثبت بوده و ۱۲ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تعداد نقد‌های منفی آن نیز تنها به عدد ۱ رسیده است. وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز به مراتب بهتر می‌باشد چرا که این فیلم توانسته از ۲۱۵ نقد منتشر شده، امتیاز بسیار عالی ۹۱ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و میانگین نمرات مخاطبین به این عنوان نیز عدد بالای ۹۴ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۹۰/۱۰۰  Vulture  |   منتقد: بیلگه عبیری»

خارج از جامپ اسکر‌های (نوعی تکنیک ترس در فیلم‌های ژانر وحشت که مخاطب را به یک باره به واکنش می‌اندازد) متعدد به نمایش گذاشته شده در این فیلم که شامل بیگانگان و هنرنمایی فوق‌العاده بازیگران آن (در مقابل این هیولاها) می‌باشد، چیزی که باعث شده فیلم A Quiet Place Part II تبدیل به فیلمی بسیار ویژه شود، قرار داشتن آن در دستان توانمند فیلم‌سازی مطمئن است.

«۸۳/۱۰۰  Uproxx  |   منتقد: وینس مانچینی»

داستان فیلم A Quiet Place Part II شما را مجبور به بررسی کردن با دقت تک تک فریم‌های آن می‌کند و نحوه اجرای هر یک از سکانس‌های این فیلم نیز، به قدری تأثیرگذار بوده که چشمان شما هرگز (از دیدن آن‌ها) خسته نمی‌شود.

«۸۳/۱۰۰  Entertainment  |   منتقد: لیا گرینبلت»

جان کرازینسکی بار دیگر توانسته وظایف تقریباً سرراستی مانند مراقب از کودکی خردسال، روشن کردن رادیو و قدم زدن در واگن قطار را به شکل بسیار دلهره‌آوری (در این فیلم) به تصویر بکشد. دیالوگ‌های این فیلم هرگز بیهوده به کار نرفته‌اند و بازیگران (حاضر در این فیلم) نیز، انسان‌های بسیار دلسوز و واقعی‌تری نسبت به کاراکترهای عروسکی دیگر فیلم‌های ترسناک می‌باشند.

«۷۰/۱۰۰  Vox  |   منتقد: آلیسا ویلکینسون»

(نحوه) هنرنمایی بازیگران فیلم A Quiet Place Part II و ترکیب شدن آن با صحنه‌های اکشن و پرهیجان (به نمایش گذاشته شده در) این فیلم که از صداها برای افزایش دادن (تدریجی) تنش این فیلم استفاده کرده، آن را تبدیل به فیلمی بسیار تماشایی کرده است.

«۶۰/۱۰۰  Los Angeles Times  |   منتقد: جاستین چانگ»

تنش بی‌امان و صمیمیت نزدیک (بین کاراکترهای این فیلم) که جان کرازینسکی در قسمت اول آن خلق کرده، نمی‌تواند به قسمت دوم این فیلم به جز آهسته کردن روایت سریع و در حال گسترش داستان آن، کمکی کند.

«۵۰/۱۰۰  ScreenRant  |   منتقد: می عبدالباکی»

احساس می‌شود که فیلم A Quiet Place Part II فیلمی تو خالی است در حالی که این فیلم می‌توانست تفاوت‌های جزئی کاراکترها و ماجراجویی‌هایشان را به شکلی فوق‌العاده‌ به تصویر بکشد. قسمت دوم این فیلم، مقداری اطلاعات (داستانی) جدید را در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد ولی برای افزایش عمق داستانش هیچ کاری را انجام نمی‌دهد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.