نظر منتقدین در مورد فیلم Jungle Cruise چیست؟

1 August 2021 - 20:00
Jungle Cruise

با به نمایش درآمدن فیلم جدید کمپانی دیزنی با عنوان «گشت‌ و گذار در جنگل» در سینماها و شبکه اینترنتی دیزنی پلاس، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

فیلم لایو اکشن و ماجراجویی Jungle Cruise تا به حال نقد‌های متوسطی را از طرف منتقدین دریافت کرده است. بسیاری از منتقدین، از داستان ضعیف و پر ایراد این فیلم و همچنین تکیه بیش از حد آن به جلو‌های ویژه کامپیوتری انتقاد کرده‌اند. با این حال آن‌ها موافق هستند که فیلم Jungle Cruise برای مخاطبین کم سن و سال، فیلمی سرگرم‌کننده و جذاب است. البته تعجبی هم ندارد چرا که کمپانی دیزنی این فیلم را برای گروه‌های سنی مختلفی تولید کرده‌ است.

علاوه بر این، تعدادی از منتقدین نیز اشاره کرده‌اند که این فیلم تداعی‌گر فیلم‌های ماجراجویی و خانوادگی قدیمی می‌باشد. همچنین اکثر منتقدین نیز گفته‌اند که فیلم جدید کمپانی دیزنی، فیلمی الهام گرفته شده از عنوان‌هایی مانند Indiana Jones ،Pirates of the Caribbean و The Mummy می‌باشد.

فیلم لایو اکشن و ماجراجویی Jungle Cruise، از ۴۶ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۴۹ از ۱۰۰ را به دست آورد. از این ۴۶ نقد، ۱۴ نقد آن مثبت بوده و ۲۹ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تنها سه نقد منفی برای آن ثبت شده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز کمی بهتر می‌باشد چرا که این فیلم از ۲۵۳ نقد منتشر شده در این سایت، توانسته امتیاز متوسط ۶۳ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

با این حال برخلاف نظرات ضد و نقیض منتقدین درباره این فیلم و همچنین نمرات متوسط آن‌ها به این عنوان، به نظر می‌رسد که بینندگان از فیلم Jungle Cruise بسیار خوششان آمده چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد بسیار بالای ۹۳ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۸۲/۱۰۰  Polygon  |   منتقد: پترانا رادولوویچ»

فیلم Jungle Cruise، فیلم ماجراجویی لذت‌بخشی است که دارای پیچ و تاب‌های مخصوص به خود می‌باشد.

«۷۵/۱۰۰  Film Threat  |   منتقد: آلن نگ»

فیلم (لایو اکشن) Jungle Cruise، فیلم خوب، سرراست و سرگرم‌کننده‌ای است که نباید جدی گرفته شود.

«۷۵/۱۰۰  Reelviews  |   منتقد: جیمز براردینلی»

علی‌رغم این‌که حدود ۱۵ دقیقه از فیلم Jungle Cruise اضافه است (جدیداً این روز‌ها فیلم‌های دو ساعته جایگزین فیلم‌های ۹۰ دقیقه‌ای شده!) ولی با این حال این فیلم توانسته ماجراجویی سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد. درست است که این فیلم توانایی رقابت با (فرنچایز‌هایی) مانند Pirates of the Caribbean را ندارد ولی این عنوان به ما یادآوری کرده که یک ایده خوب می‌تواند از جاهای غیرمعمول نشأت بگیرد.

«۷۰/۱۰۰  Screen Rant  |   منتقد: ریچل لابونته»

فیلم Jungle Cruise که نقش‌ کاراکترهای اصلی‌اش توسط زوج بازیگری جذابی با نام‌های امیلی بلانت و دوئین جانسون ایفا شده، می‌داند که چگونه ماجراجویی سرگرم‌کننده‌ای را خلق کند، حتی اگر این ماجراجویی کمی بیش از حد شلوغ به نظر برسد.

«۶۳/۱۰۰  USA Today  |   منتقد: برایان ترویت»

درست است که امکان دارد آن دسته از پدر و مادر‌هایی که با تماشای فیلم‌هایی نظیر Indiana Jones و Romancing the Stone بزرگ شده‌اند، بسیاری از اتفاقات حاضر در این فیلم را در گذشته دیده باشند ولی با این حال این عنوان، برای نوجوانان فیلم دوستی که هنوز آماده تماشا کردن صحنه‌های خشن حاضر در فیلمی مانند Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark نیستند، بسیار مناسب است. فیلم Jungle Cruise با (استفاده از) کاراکتر تنومند دوئین جانسون و کاراکتر کاوشگر امیلی بلانت توانسته تجربه سرگرم‌کننده‌ و لذت‌بخشی را برای این دسته از مخاطبین فراهم کند.

«۶۰/۱۰۰  The Wall Street Journal  |   منتقد: جان اندرسون»

فیلم (ماجراجویی) Jungle Cruise، فیلمی کاملاً سرگرم‌کننده‌ می‌باشد ولی (در عین حال نیز) به طور فزاینده‌ای پر سر و صدا و شلوغ و در نهایت فیلمی مضحک است.

«۶۰/۱۰۰  Slash Film  |   منتقد: جاش اسپیگل»

این فیلم در کل به اندازه فیلم Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl، لذت‌بخش نیست و البته که به هیچ عنوان نیز، قابل مقایسه با سری فیلم‌های Indiana Jones یا حتی فیلم‌های The Mummy نمی‌باشد چرا که این فیلم، موفق نشده خود را از بند این فرنچایز‌های مشهور جدا کند. علی‌رغم این موضوع، فیلم Jungle Cruise همچنان فیلم اکشن و تابستانی قوی است و حداقل توانسته فیلم بسیار خوبی برای تابستان امسال (همه‌گیری ویروس کرونا) باشد.

«۵۰/۱۰۰  Observer  |   منتقد: رکس رید»

اگر (در حین تماشای این فیلم) خوابتان نبرد، چیز‌های بسیاری را می‌توان در آن تماشا کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به سکانس‌های اکشن پر از جلوه‌های ویژه کامپیوتری و همچنین جنگل‌های بارانی سرسبز اشاره کرد.

«۵۰/۱۰۰  Uproxx  |   منتقد: مایک رایان»

خبر خوب این است که شما تقریباً (به مدت) یک ساعت فیلمی را تماشا خواهید کرد که می‌توان آن را فیلمی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش خواند ولی خبر بد این است که پس از این یک ساعت، یکی (از عوامل حاضر در تولید این فیلم به بقیه) گفته که «نظرتان چیست که یک دوم پایانی این فیلم را بسیار گیج‌کننده و پیچیده کنیم؟ مثلاً طوری که توضیح دادن داستانش به دیگران سخت شود؟» و سپس شخص دیگری (از گروه تولید این فیلم) به او پاسخ داده که: «بله، دقیقاً این همان کاری است باید انجام دهیم»

«۴۳/۱۰۰  Paste  |   منتقد: جیکوب اولر»

(خوشبختانه) کارگردان Jungle Cruise یعنی ژاومه کویت-سرا به همراه خدمه‌اش از جمله گروه نویسندگی این فیلم، کشتی خود (تشبیه این فیلم به کشتی) را در اعماق آب‌ها غرق نکرده‌ ولی با این حال، بهترین کاری که ‌می‌توانسته‌ انجام دهد این بوده که حداقل سر خود را از آب بیرون نگه دارد.

«۲۵/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: میک لاسال»

زمانی که این فیلم به اتمام می‌رسد، (کاملاً مشخص است که) امیلی بلانت و دوئین جانسون توانسته‌اند در کار خودشان موفق ظاهر شوند و مخاطبان را جذب این فیلم کنند. به (کار) آن‌ها باور دارم و به تماشای آن‌ها در کنار یکدیگر نیز علاقه‌مند هستم فقط مشکل این است که آن‌ها نتوانسته‌اند فیلم Jungle Cruise را تبدیل به فیلمی قابل دیدن یا حتی قابل تحمل کنند ولی با این حال (حداقل) برای مدت کوتاهی موفق شده‌اند که تماشای آن را کمتر عذاب‌آور و دردناک کنند.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.