نظر منتقدین در مورد فیلم Snake Eyes: G.I. Joe Origins چیست؟

25 July 2021 - 20:00
Snake Eyes

با به نمایش درآمدن فیلم مورد انتظار «چشمان مار: منشأ جی.آی. جو» در سینماها، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

فیلم Snake Eyes: G.I. Joe Origins، به عنوان اسپین‌آفی برای سری فیلم‌های علمی‌-تخیلی و اکشن G.I. Joe ساخته شده است. داستان این فیلم بر روی کاراکتری با نام Snake Eyes که یکی از اعضای اصلی واحد نظامی ویژه‌‌ای با نام G.I. Joe می‌باشد و نحوه پیدایش این کاراکتر تمرکز دارد.

این کاراکتر در سری فیلم‌های G.I. Joe، به عنوان مبارزی بسیار خطرناک و کشنده که همیشه ماسکی را بر صورت خود زده، ظاهر شده است. او در فیلم Snake Eyes، پس از نجات دادن جان وارث و جانشین قبیله باستانی در ژاپن با نام آرشیکاج، به این قبیله می‌پیوندد. با آموزش دیدن او در این قبیله برای تبدیل شدن به جنگجویی ماهر،‌ شرافت و وفاداری‌اش نیز توسط گروه تروریستی با نام کبرا مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

نقش کاراکتر چشمان مار (Snake Eyes) را در این فیلم بازیگری با نام هنری گلدینگ (Henry Golding) ایفا کرده است.

از دیگر بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به اندرو کوجی (Andrew Koji)، اورسولا کوربیرو (Úrsula Corberó)، سامارا ویوینگ (Samara Weaving)، هاروکا آبه (Haruka Abe)، طاهیرو هیرا (Tahehiro Hira) و ایکو اویس (Iko Uwais) اشاره کرد.

فیلم Snake Eyes توسط کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آلمانی با نام روبرت شونتکه (Robert Schwentke) کارگردانی شده است. از کارهای قبلی این کارگردان می‌توان به فیلم The Divergent Series: Insurgent و فیلم علمی-تخیلی و بسیار ضعیف R.I.P.D. با نقش‌آفرینی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) اشاره کرد.

این فیلم تا به حال نقد‌های متوسطی را از طرف منتقدین دریافت کرده است. صحنه‌های اکشن این فیلم و بازی فوق‌العاده گروه بازیگری حاضر در آن مخصوصاً هاروکا آبه و ایکو اویس، مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته است. با این حال، این فیلم (از نظر منتقدین) دارای مشکلات بسیاری بوده که نکات مثبتش را تحت شعاع قرار داده است. از جمله این مشکلات می‌توان به استفاده بیش از حد از تکنیک دوربین لرزان در سکانس‌های اکشن این فیلم و داستان کلیشه‌ای، قابل پیش‌بینی و بی زرق و برق آن، اشاره کرد.

فیلم اکشن Snake Eyes: G.I. Joe Origins، از ۳۰ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۴۳ از ۱۰۰ را به دست آورد. از این ۳۰ نقد، ۸ نقد آن منفی بوده و ۱۸ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تنها ۴ نقد مثبت برای آن منتشر شده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز، مشابه سایت متاکریتیک می‌باشد چرا که این فیلم از ۹۱ نقد منتشر شده، تنها توانسته امتیاز متوسط ۴۲ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

با این حال برخلاف نمرات متوسط منتقدین، به نظر می‌رسد که بینندگان از این فیلم تا حدودی راضی هستند چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد بالای ۷۱ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۸۰/۱۰۰  Variety  |   منتقد: اوون گلیبرمن»

فیلم Snake Eyes که توسط روبرت شونتکه کارگردانی شده (کارگردان فیلم The Divergent Series: Insurgent)، دارای انرژی و سبک (خاصی) می‌باشد و داستانش با موضوع خانواده نیز توانسته نمایشنامه و درام واقعی را به وجود آورد.

«۷۵/۱۰۰  USA Today  |   منتقد: برایان ترویت»

فیلم Snake Eyes، فیلم رزمی، اکشن و ماجراجویی لذت‌بخشی است که با دو بازیگر اصلی جذاب و سکانس‌های بسیار سریع مبارزه با شمشیر همراه شده است. این فیلم، بهترین فیلم در دنیای سینمایی G.I. Joe است. علاوه بر این، تقریباً همه (کاراکترها) در این فیلم، مشغول مبارزه به سبک کنگ‌فو هستند.

«۶۷/۱۰۰  Original CIN  |   منتقد: جیم اسلاتک»

فضای بسیار کمی (در این فیلم)، به نفس کشیدن کاراکترها اختصاص داده شده است. سکانس‌های مبارزه این فیلم، اغلب بسیار تاریک و پیچیده (البته وجود سکانس‌های بیشتر مبارزه با شمشیر در مقایسه با تیراندازی باعث تنوع این فیلم شده) بوده و تلاش جهت متصل کردن (سازمان‌) Joes با (سازمان‌) Cobra در بخش پایانی‌ فیلم‌‌نامه این فیلم نیز، بدون مشکل انجام نشده است.

«۶۰/۱۰۰  Film Threat  |   منتقد: الن ان.جی»

جالب‌ترین و برجسته‌ترین بخش این فیلم، (سکانس‌های) اکشنش است.

«۵۵/۱۰۰  Polygon  |   منتقد: جوشوا ریورا»

صحنه‌های اکشن این فیلم از جمله (صحنه مبارزه در) زیر باران، نبردی غرق در نور‌های نئون در کوچه‌‌ها و پشت‌بام (خانه‌ها) از لحاظ مفهومی بسیار جالب هستند ولی تکیه بیش از حد به (تکنیک) دوربین لرزان و برش‌های تصویری آزاردهنده از یک نما یا به نمایی دیگر (در حین صحنه‌های اکشنش)، سکانس‌های اکشن این فیلم را غیرقابل خواندن کرده است. فیلم Snake Eyes از لحاظ ضرباهنگ، هرگز نتوانسته جایگاه (واقعی) خود را پیدا کند چرا که نحوه به پایان رسیدن صحنه‌های اکشنش ناگهانی بوده و چالش‌ها‌ی کاراکترهایش نیز به ندرت در راستای رویارویی (آن‌ها) قرار گرفته است.

«۵۰/۱۰۰  Entertainment  |   منتقد: کریستین هولوب»

متأسفانه کارگردان این فیلم (یعنی) روبرت شونتکه، استفاده بیش از حدی از (تکنیک‌های) پر زرق و برق (فیلم‌برداری) داشته و اغلب اوقات برش‌های تصویری ناگهانی و استفاده از نما‌های نزدیک، به جای نمایان کردن سکانس‌های اکشن این فیلم، آن‌ها را مبهم کرده است.

«۵۰/۱۰۰  Associated Press  |   منتقد: لیندزی بهر»

هنری گلدینگ حقیقتاً بازیگر مناسبی برای بازی در نقش اصلی این فیلم نبوده و (درست است که) او بازیگر بدی نیست ولی استفاده درستی از او در این فیلم نشده و نقشش نیز به درستی انتخاب نشده و علی‌رغم چیدمان داستان (حول این کاراکتر) و زرق و برق اطراف او، کاراکترش در این فیلم، به شکل تأسف باری معمولی و ساده ظاهر شده است.

«۴۰/۱۰۰  Rolling Stone  |   منتقد: دیوید فیر»

حتی حضور (بازیگری مانند) اورسولا کوربیرو (بازیگر سریال Money Heist) نیز در نقش منفی این فیلم، نتوانسته حس دلسردکننده بودن این فیلم را از بین ببرد.

«۳۰/۱۰۰  Screen Crush  |   منتقد: مت سینگر»

فیلم Snake Eyes، محبو‌ب‌ترین کاراکتر (فرنچایز) G.I. Joe را طوری ابهام‌زدایی کرده که تنها چیزی که از او باقی‌ گذاشته شخصی بی‌خیال و خوش‌هیکل با یک شمشیر بوده است.

«۲۵/۱۰۰  Observer  |   منتقد: برندون کاتز»

(با وجود این‌که) سکانس‌های اکشن این فیلم اغلب چشمگیر و قابل تحسین می‌باشد ولی فیلم‌نامه آن با پر از کلیشه‌ها و مضمون‌های تکرارشونده و پیش‌بینی پذیری بی‌پایان بوده است.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.