معرفی فیلم Malignant؛ موفقیتی دیگر برای جیمز وان

20 September 2021 - 20:00

فیلم Malignant ترکیبی متجانس از یک کارگردانی خوب از جیمز وان، یک تدوین چشمگیر و فیلم‌نامه‌ای جذاب است که من تماشای آن را به دوست‌داران ژانر ترسناک توصیه می‌کنم.

فیلم Malignant فیلمی است که شما باید در اسرع وقت آن را تماشا کنید. با توجه به عصر رسانه‌های اجتماعی که ما در آن هستیم و با توجه به نیاز ما به صحبت کردن در مورد چیزهای وحشتناک و غیرمنتظره، من انتظار ندارم که اسرار فیلم جیمز وان (James Wan) برای مدتی طولانی پنهان بماند. من حتی به شما توصیه می‌کنم که خواندن این بررسی را متوقف کنید تا بتوانید تا آن جا که ممکن است بدون انتظار تماشای فیلم را شروع کنید و این در حالی است که من قطعا دست به اسپویل هیچ بخش مهمی از این فیلم نمی‌زنم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که وان یک فیلم تمام عیار در ژانر ترسناک خلق کرده است؛ فیلمی که آن‌قدر‌ها هم ترسناک نیست که با آشکارسازی‌های عجیب و غریب خود لذتی شیطانی را به شما انتقال دهد. این فیلم با استفاده از رنگ Giallo (نوعی رنگ زرد) و همچنین رنگ‌های زننده، یکی از بهترین تجربه‌هایی که من امسال داشتم را برای من رقم زد.

فیلم Malignant

پس از یک مقدمه در بیمارستانی تحقیقاتی در سال 1993 با حضور بیماری خطرناک به نام گابریل ما به روز‌های حال حاضر در سیاتل جهش می‌کنیم و با مدیسون با بازی آنابل والیس (Annabelle Wallis) مواجه می‌شویم. مدیسون قربانی خشونت خانگی است و در تلاش است تا فرزند خود را به دنیا آورد. با این حال، پس از آن که شوهر خشن او سرش را به دیوار می‌کوبید، نیرویی تاریک وارد زندگی این زوج می‌شود. این نیروی مرموز به ظاهر می‌تواند جریان الکتریسیته را کنترل کند، طرز راه رفتن ناخوشایندی دارد و مایل است که هر کسی که به اندازه کافی بدشانس است که از مسیر او عبور می‌کند را نابود کند. هنگامی که مدیسون از خواب بیدار می‌شود، شوهرش مرده است، فرزندش از دست رفته است و اکنون نظراتی درباره این موجود بدطینت دارد که مرتکب جنایاتی بی‌سابقه علیه مردم می‌شود. همان‌طور که مدیسون و خواهرش سیدنی با بازی مدی هاسون (Maddie Hasson) سعی می‌کنند دو کارآگاه یعنی شاو با بازی جورج یانگ (George Young) و ماس با بازی میشول بریانا وایت (Michole Briana White) را در مورد این موجود شیطانی متقاعد کنند، آن‌ها همچنین باید این موضوع را بفهمند که این موجود چه ارتباطی با مدیسون دارد.

فیلم Malignant

اجازه ندهید کسی به شما بگوید که این موجود چه ارتباطی با مدیسون دارد. بخش بزرگی از چیزی که فیلم Malignant را جذاب می‌کند بخش اکتشاف آن است. در بهترین حالت، تنها می‌توانم بگویم که دیوانه‌کننده‌ترین نتیجه را در ذهن خود تصور کنید و سپس به تماشای فیلم مشغول شوید؛ خواهید دید که فیلم از تصور شما هم پیشی می‌گیرد. در مورد من، گویی پیش‌بینی‌ام با نتیجه فیلم نزدیک بود، اما حتی این پیش‌بینی هم برای من کافی نبود تا برای آن چه که وان ساخته است آماده شوم. اما چیزی که باعث می‌شود که این پیچ‌وتاب به خوبی موثر واقع شود این است که وان آن‌ها را کاملا به صورت افراطی پذیرفته است. او سعی نمی‌کند که فیلم خود را “این‌زمینی” کند؛ برعکس، او از حرکات پویای دوربین، یک پالت رنگی و تدوین متفکرانه برای عبور از مرزهای واقعیت استفاده می‌کند. بسیاری از فیلم‌سازان دیگر مرتکب این اشتباه می‌شوند که فرض خود را آنقدر جدی می‌گیرند که فضای فیلم را از زندگی خشک می‌کنند. وان حرفه خود را جدی گرفته و آن را به پایان می‌رساند در حالی که به طور ضمنی کمدی تاریک کار تصدیق می‌کند.

فیلم Malignant

وحشت همیشه نباید زننده باشد. به دور از این موضوع، این ژآنر شامل چیزهای دیگری هم می‌شود و در حالی که من فیلم Malignant را به عنوان یک کمدی ترسناک طبقه‌بندی نمی‌کنم، این فیلم یادآور آن است که در این ژانر فضایی هم برای بازیگوشی وجود دارد که به تماشاگران داده می‌شود تا تجربه‌ای فراتر از ترس‌های ناگهانی نیز داشته باشند. فیلم Malignant یک فیلم وحشتناک یا نگران‌کننده نیست، اما در آن‌چه افشا می‌کند و در زمینه خود ترسناک است. وان به سادگی آن وحشت را با یک چشمک زدن آهسته و اشاره‌ای که به اندازه‌ای که ما را به داشتن یک اوقات خوب وعده می‌دهد احساس رضایت ندارد، ترکیب می‌کند. فیلم Malignant با تمایل شدیدش به چیزهای خارق‌العاده، یک تجربه فوق‌العاده است که باعث شد من بخواهم تعدادی از دوست‌داران وحشت را دعوت کنم تا آن را تماشا کنند.

فیلم Malignant

سخن من این است که حتی اگر فیلم Malignant برای شما اسپویل شود، با وجود قدرت کارگردانی و یک پیش‌فرض اساسی به شدت منفی شما باز هم می‌توانید از فیلم لذت ببرید. در حالی که به تماشا نشستن فیلم بدون داشتن پیش‌فرض یک حالت ایده‌آل است، من می‌توانم با خوشحالی هر ماه اکتبر آن را تماشا کنم و این موضوع نمایانگر مقدار لذتی است که من از این فیلم بردم. بله، مواردی وجود دارد بافت و آهنگ فیلم افت می‌کند، ولی وان بلافاصله اوضاع را تغییر می‌دهد و نتیجه‌ای را به دست می‌آورد که اساس برای ارائه چنین افشاگری عجیبی ضروری بود.

فیلم Malignant

با تمام این‌ها شما فیلم Malignant را تماشا کنید؛ این فیلم نیاز به تماشا شدن دارد. من مدافع سرسخت وان نیستم، اما این فیلم به راحتی یکی از فیلم‌های مورد علاقه من است که تا به حال از این فیلم‌ساز دیده‌ام. وان نشان داد که می‌داند چگونه با فیلم‌هایی مانند Insidious و The Conjuring تماشاگران را بترساند و همچنین می‌داند چگونه با فیلم‌هایی مانند Furious 7 و Aquaman تماشاگران را راضی کند. فیلم Malignant مانند ترکیبی از دو مولفه چیزهای عجیب و غریب و جذب‌کننده است که می‌داند چگونه از یک قاب ترسناک برای قلقلک دادن و جادو کردن مخاطب خود استفاده کند.

فیلم Malignant در حال حاضر در استریمر HBO Max در دسترس می‌باشد.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.