نظر منتقدین در مورد فیلم ترسناک Malignant چیست؟

11 September 2021 - 20:00
Malignant

با به نمایش درآمدن فیلم ترسناک «بدخیمی» در سینماها و شبکه اینترنتی HBO Max، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

این فیلم تا به حال نمرات متوسطی را از طرف منتقدین دریافت کرده است.

تعدادی از منتقدین این عنوان را فیلمی بسیار جالب، تماشایی و ترسناک خوانده‌اند و همچنین گفته‌اند که فیلم جدید جیمز وان (James Wan) در مقایسه با دیگر فیلم‌های ترسناک این کارگردان، فیلمی کاملاً متفاوت، خاص و اورجینال است.

از دیگر نکات مثبت فیلم Malignant که منتقدین در نقد‌هایشان به آن‌ها اشاره کرده‌اند می‌توان به بازی بسیار خوب آنابل والیس (Annabelle Wallis) در نقش اصلی این فیلم، جلوه‌های ویژه و سکانس‌های برجسته به کار رفته در آن و کار عالی جوزف بیشارا (Joseph Bishara) در خلق کردن موسیقی‌های این فیلم اشاره کرد.

همچنین از نظر برخی از منتقدین، این عنوان بهترین فیلم ترسناک به نمایش درآمده در سال جاری می‌باشد.

با وجود نمرات بسیار خوب تعدادی از منتقدین به این عنوان و همچنین نظرات مثبت آن‌ها درباره این فیلم، انتقاد‌ات بسیاری نیز از آن صورت گرفته که به عنوان مثال می‌توان به قابل پیش‌بینی بودن داستان، دیالوگ‌های سطحی به کار رفته در آن و منطقی نبودن برخی از اقدامات و کارهای شخصیت اصلی این فیلم اشاره کرد.

علاوه بر این، تعدادی از منتقدین از نبود انسجام در خط داستانی این فیلم و سطحی بودن کاراکترهای حاضر در آن نیز انتقاد کرده‌اند.

در کل به نظر می‌رسد که فیلم ترسناک Malignant در میان منتقدین، فیلمی اختلاف‌برانگیز است.

فیلم Malignant از ۱۴ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۵۰ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد. از این ۱۴ نقد، ۴ نقد آن مثبت بوده و ۷ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تعداد نقد‌های منفی آن نیز به عدد ۳ رسیده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز، بسیار بهتر از سایت متاکریتیک می‌باشد چرا که این فیلم توانسته از ۵۶ نقد منتشر شده در این سایت، امتیاز خوب ۷۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

برخلاف نمرات خوب منتقدین به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، به نظر نمی‌رسد که بینندگان از این فیلم آن‌طور که باید و شاید خوششان آمده باشد چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد متوسط ۵۰ از ۱۰۰ می‌باشد.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۷۵/۱۰۰  Slash Film  |   منتقد: کریس ایوانجلیستا»

عدم وجود صحنه‌های ترسناک واقعی در فیلم Malignant، ممکن است برای برخی از مخاطبین آزاردهنده باشد. همچنین میزان غیرعادی بودن داستان آن نیز، قطعاً تعدادی از مخاطبین را به ستوه خواهد آورد. با این حال، مخاطبینی نیز وجود خواهند داشت که از داستان عجیب و غریب آن و جسارت به کار رفته در این فیلم بسیار لذت خواهند برد. درست است که این فیلم در زمره‌ی بهترین فیلم‌های ترسناک جیمز وان قرار نخواهد گرفت ولی با این حال می‌توان این عنوان را، فیلمی بسیار سرگرم‌کننده دانست.

«۷۰/۱۰۰  Variety  |   منتقد: اندرو بارکر»

بسیار سخت است که بگوییم آيا فیلم عجیب و غریبی مانند این فیلم، موفق ظاهر خواهد شد یا خیر ولی با این حال، نمی‌توان منکر کار عالی جیمز وان در ساخت این فیلم و جسارت به کار رفته در آن شد.

«۶۰/۱۰۰  The New York Times  |   منتقد: ژانت کاتسولیس»

هیچ‌ قسمتی از این فیلم ترسناک نیست ولی اگر شما صبور باشید، جیمز وان در اوج داستانی آن، لحظه‌ای را تحویلتان خواهد داد که انتظارش را نخواهید داشت.

«۶۰/۱۰۰  We Got This Covered  |   منتقد: اسکات کمپبل»

فیلم Malignant، فیلمی درهم و برهم، آشفته، مضحک و احتمالاً یکی از احمقانه‌ترین فیلم‌هایی است که تا به حال در سال جاری تماشا خواهید کرد و جیمز وان نیز کاملاً از این موضوع آگاه است چرا که این موارد را به نفع خود در این فیلم استفاده کرده است.

«۶۰/۱۰۰  Los Angeles Times  |   منتقد: مایکل اردونا»

اگر شما بتوانید یک ساعت ابتدایی این فیلم و شکل‌گیری داستانش را تحمل کنید، ممکن است یک سوم انتهایی‌ آن، شما را جذب خود کند.

«۴۰/۱۰۰  The Hollywood Reporter  |   منتقد: فرانک چک»

اگر این فیلم دارای مقداری حس شوخ‌طبعی بود، می‌توانست فیلمی بسیار سرگرم‌کننده و عجیب و غریب باشد ولی متأسفانه در این فیلم، همه‌چیز رک و سرراست تحویل مخاطبین داده شده است. شخصیت‌پردازی کاراکترهای این فیلم غیرواقعی، دیالوگ‌های به کار رفته در آن عجولانه و بی‌روح و نقش‌آفرینی بازیگران حاضر در آن نیز در بهترین حالت، قابل ‌قبول بوده است.

«۲۵/۱۰۰  The Playlist  |   منتقد: وارن کانترل»

عالی بودن میزان خشونت و خون و خون‌ریزی به کار رفته در این فیلم و همچنین ۲۵ دقیقه‌ی پایانی‌اش نتوانسته‌اند‌ که این عنوان را از تبدیل شدن به فیلمی بد نجات دهند.

«۲۵/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: روبرت موراست»

طرح داستانی این فیلم هوشمندانه و اورجینال می‌باشد ولی مسیری که داستانش طی کرده، عجیب و غریب و گمراه‌کننده بوده است. علاوه بر این، احساس می‌شود که بسیاری از لحظات آن، شبیه به قسمتی از سریال CSI درآمده با این تفاوت که این لحظات، دارای فیلم‌برداری بهتر ولی دیالوگ‌های بدتر می‌باشند.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.