باکس آفیس هفته: باند، جیمز باند!

10 October 2021 - 20:07
باکس آفیس هفته: باند، جیمز باند!

فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time to Die)، در حالی‌که از هفته گذشته اکران جهانی خود را آغاز کرده بود، این هفته اکران خود در آمریکا را آغاز کرد و موفق شد با شکست دادن یک فیلم ابرقهرمانی، در صدر جدول باکس آفیس قرار گیرد.

این فیلم در روز پیش نمایش خود، فروش بسیار خوب 6.3 میلیون دلاری را تجربه کرد که این میزان فروش در روز افتتاحیه، بهترین رکورد تاریخ این مجموعه محسوب می‌شود. پیش از این، فیلم اسپکتر (Spectre) محصول سال 2015، با فروش 5.2 میلیون دلاری در روز پیش نمایش، دارای بهترین رکورد مجموعه جیمز باند بود.

فیلم زمانی برای مردن نیست، در روز جمعه نیز به فروش 17 میلیون دلاری رسید تا در کنار فروش روز پیش نمایش، نخستین روز اکران خود را با فروش 23.3 میلیون دلاری به پایان برده باشد.

این میزان فروش، چهارمین رکورد برتر در بین پنج فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند محسوب می‌شود که دنیل کریگ (Daniel Craig) در آن‌ها به بازی در نقش نخست پرداخته است. اسکای‌فال (Skyfall) با فروش 32.7 میلیون دلاری در روز نخست، کماکان رکورد دار این مجموعه محسوب می‌شود.

بیست و پنجمین قسمت از مجموعه جیمز باند، در ادامه اما، روند خوب خود را نتوانست حفظ کند و در روز شنبه به فروش 18 میلیون دلاری و در روز یکشنبه به فروش 14 میلیون دلاری دست پیدا کرد.

جیمز باند

بدین ترتیب، فیلمی که در آن شاهد آخرین هنرنمایی کریگ در نقش مامور 007 هستیم، با فروش 56 میلیون دلاری، نخستین آخر هفته خود را سپری کرد که آمار نسبتا خوبی محسوب می‌شود. به هر حال باید به شرایط کرونا و البته داشتن رقیب سرسختی چون ونوم 2 نیز، توجه نمود.

در ضمن، مجمو‌عه‌های جیمز باند، همیشه در گیشه بین‌الملل عملکرد بسیار بهتری نسبت به گیشه آمریکا داشته‌اند و بخش عمده فروش آن‌ها، در خارج از آمریکا رقم می‌خورد. فیلم زمانی برای مردن نیست نیز هفته گذشته اکران جهانی خود را با فروش فوق‌العاده 121 میلیون دلاری، آغاز کرده بود که نشان دهنده همین موضوع است.

پیش از اشاره به سایر فیلم‌های برتر این هفته، لازم است اشاره کنیم که فیلم زمانی برای مردن نیست، این هفته در 4407 سالن در آمریکا به نمایش درآمد. در طول تاریخ، تنها 13 فیلم در تعداد سالن‌های بیشتری نسبت به این فیلم، افتتاحیه خود را آغاز کرده بودند. همچنین آخرین بار در سال 2019 بود که یک فیلم در بیش از 4400 سالن سینما، نمایش داده شد.

در رده دوم جدول اما، صدرنشین رکوردشکن هفته گذشته قرار گرفت. ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage) این هفته با افت فروش 64 درصدی مواجه شد تا به فروش 32 میلیون دلاری دست یابد.

ونوم 2

این فیلم در مجموع 10 روز نخست اکران خود، به فروش 141 میلیون دلاری دست یافته است که تنها نیم درصد کمتر از میزان فروش قسمت اول آن است که با توجه به شرایط کنونی دنیا، آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

رده سوم جدول نیز، به انیمیشن خانواده آدامز 2 (The Addams Family 2) اختصاص پیدا کرد که بمانند هفته گذشته، این هفته نیز عملکردی بهتر از حد انتظار داشت. این انیمیشن که انتظار فروش 7 میلیون دلاری از آن می‌رفت، تنها با افت فروش 42 درصدی مواجه شد و دومین آخر هفته خود را با فروش خوب 10 میلیون دلاری، به پایان برد.

همچنین فیلم بره (Lamb) که از این هفته اکران خود را آغاز کرده است، به فروش 1 میلیون دلاری دست پیدا کرد و به لطف کمتر از 1000 دلاری که بیشتر از فیلم ایون هنسن عزیز (Dear Evan Hansen‎) فروش کرده بود، در رتبه هفتم جدول قرار گرفت!

رتبهنام فیلمفروش آخر هفته (در آمریکا)فروش کلی (در آمریکا)
1No Time to Die56.1 میلیون دلار56.1 میلیون دلار
2Venom: Let There Be Carnage32 میلیون دلار141 میلیون دلار
3Addams Family 210 میلیون دلار31 میلیون دلار
4Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings‎4 میلیون دلار212 میلیون دلار
5The Many Saints of Newark1.4 میلیون دلار7 میلیون دلار
6Free Guy1.3 میلیون دلار119 میلیون دلار
7Lamb1 میلیون دلار1 میلیون دلار
8Dear Evan Hansen1 میلیون دلار13 میلیون دلار
9Candyman 700 هزار دلار60 میلیون دلار
10Jungle Cruise214 هزار دلار 116 میلیون دلار

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.