باکس آفیس هفته: Hotel Transylvania 3 صدرنشین شد

16 July 2018 - 19:35

انیمیشن جدید سونی یعنی Hotel Transylvania 3: Summer Vacation به سنت همیشگی این سری پایبند بوده است و در اولین هفته‌ی اکرانش صدرنشین باکس آفیس شد. برای اطلاعات بیش‌تر و مشاهده لیست کامل پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته‌ی آمریکا، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

انیمیشن تازه اکران شده‌ی Hotel Transylvania 3: Summer Vacation توانست در سه روز اول اکران خود با فروش ۴۴٫۱ میلیون دلاری در جایگاه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته آمریکا قرار گیرد. اگر ۱٫۲۷ میلیون دلار فروش از Amazon Prime در روز ۳۰ ژوئن را هم در این آمار محاسبه کنیم؛ فروش داخلی این انیمیشن در آمریکا به رقمی بیش‌تر از ۴۵ میلیون دلار می‌رسد. آمار فروش سه روز اول این قسمت از فروش سه روز اول قسمت اول که در سال ۲۰۱۲ اکران شد و توانسته بود ۴۲٫۵ میلیون دلار فروش کند، بیش‌تر بوده است. با این حال، فروش Hotel Transylvania 2 که در سپتامبر ۲۰۱۵ اکران شد، در همین بازه، ۴۸٫۵ میلیون دلار بود که این رقم کمی بیش‌تر از فروش قسمت سوم است. از آنجا که Incredibles 2 همچنان در سینماها اکران می‌شود و در بین ۵ اثر پرفروش هفته قرار دارد، می‌توان گفت این شروع قوی و خوبی برای هتل ترانسلوانیا بوده است که این نشان دهنده تعداد قابل توجه طرفداران این سری است.

Hotel Transylvania 3 همچون هر سه نسخه‌ی پیشین خود، از دیدگاه مخاطبین افتتاحیه در CinemaScore امتیاز -A را کسب کرده است. ۵۲ درصد مخاطبان فیلم زن و ۴۸ درصد آن‌ها مرد بوده‌اند. همچنین جالب است که ۳۲ درصد از این تماشاگران بالای ۲۵ سال داشته‌اند. هر چند چیز دقیقی مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که این انیمیشن بتواند در پایان اکران خود در بازار داخلی آمریکا بتواند به فروشی حدود ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون دلار برسد. این انیمیشن در بازار بین‌المللی نیز فروشی بالغ بر ۵۴ میلیون دلار را تجربه کرده است که در مجموع فروش کلی این اثر را تا به این لحظه به رقم ۱۰۰ میلیون دلار رسانده است. لازم به ذکر است که بودجه‌ی ساخت این انیمیشن ۸۰ میلیون دلار بوده است.

Ant-Man and the Wasp «مرد مورچه‌ای و زنبورک» دیزنی و مارول در دومین هفته‌ی اکرانش با کاهش فروش ۶۲ درصدی مواجه بوده است که در واقع بیش‌ترین کاهش فروش یک دنباله در آثار دنیای سینمایی مارول است. این فیلم موفق شد در این هفته به میزان ۲۹٫۱ میلیون دلار فروش کند. «مرد مورچه‌ای و زنبورک» در کنار فیلم‌هایی نظیر Guardians of the Galaxy «محافظان کهشکان»، The Incredible Hulk «هالک شگفت‌انگیز»، Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» و Captain America: The First Avenger «کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو» به تنها فیلم‌هایی از دنیای سینمایی مارول تبدیل شده‌اند که نتوانسته‌اند در هفته‌ی دوم اکران خود همچنان در جایگاه پرفروش‌ترین فیلم هفته قرار گیرند. Ant-Man and the Wasp «مرد مورچه‌ای و زنبورک» در ۴۴ بازار بین‌المللی توانست ۳۵٫۳ میلیون دلار دیگر نیز فروش کند و فروش جهانی خود را به رقم ۲۸۳٫۷ میلیون دلار برساند.

فیلم Skyscraper یونیورسال و لجندری با فروشی ۲۵٫۴۸ میلیون دلاری در هفته‌ی اول اکرانش در جایگاه سوم لیست باکس آفیس قرار گرفت. با این حال، فروش این اثر در هفته‌ ابتدایی کمتر از پیش‌بینی‌ها و همچنین انتظار استودیو سازنده بوده است. انتظار می‌رفت که این اثر بتواند به فروش ۳۰ میلیون دلاری نیز برسد. برای ستاره‌ای مثل دواین جانسون، هرچند که فروش هفته آغازین این فیلم از Baywatch (با فروش ۴٫۵ میلیون دلاری در هفته‌ی اول) بیش‌تر بوده است اما نتوانسته به فروش فیلم Hercules برسد که در هفته‌ی آغازین اکرانش در بازار داخلی آمریکا ۷۲٫۷ میلیون دلار فروش کرد.

Skyscraper از دیدگاه مخاطبین افتتاحیه در CinemaScore توانست امتیاز +B‌ را دریافت کند که امتیاز نسبتاً خوبی است. ۵۵ درصد مخاطبان فیلم مرد و ۴۵ درصد آن‌ها زن بود‌ه‌اند. همچنین ۵۲ درصد مخاطبان فیلم را افراد ۲۵ سال یا بالای ۲۵ سال تشکیل‌ داده‌اند.

گفته شده است که فیلم Skyscraper در این هفته در ۵۷ بازار بین‌المللی اکران شده است و توانسته در این بازارها مجموعاً ۴۰٫۴ میلیون دلار فروش کند که با این احتساب، فروش جهانی این اثر در هفته‌ی ابتدایی به ۶۵٫۹ میلیون دلار می‌رسد. در بین کشورهای دیگر، سهم فروش در کره جنوبی با فروش ۴٫۷ میلیون دلاری، بیش‌ترین بوده است.  پس از کره جنوبی، کشورهایی نظیر مکزیک (۳٫۷ میلیون دلار)، روسیه (۲٫۶ میلیون دلار)، استرالیا (۲٫۴ میلیون دلار)، انگلستان و ایرلند (۲٫۴ میلیون دلار) و اندونزی (۲٫۱ میلیون دلار) بیش‌ترین سهم را در فروش داشته‌اند. لازم به ذکر است که این فیلم هفته‌ی آینده در یازده کشور دیگر از جمله ایتالیا و چین اکران خواهد شد.

پیکسار با انیمیشن تحسین‌شده‌ی Incredibles 2 «شگفت‌انگیزان ۲» همچنان در میان پنج فیلم پرفروش هفته قرار دارد. «شگفت‌انگیزان ۲» با فروش ۱۶٫۲ میلیون دلاری در این هفته، در مکان چهارم لیست پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس قرار گرفت. فروش داخلی این انیمیشن در آمریکا هم‌‌اکنون به ۵۳۵٫۸ میلیون دلار رسیده است. Incredibles 2 همچنان به رکوردشکنی خود نیز ادامه می‌دهد. اکنون، علاوه بر اینکه پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ در بازار داخلی آمریکا است، با پشت سر گذاشتن The Dark Knight «شوالیه سیاه»، «شگفت‌انگیزان ۲» به نهمین اثر پرفروش تاریخ در بازار داخلی آمریکا تبدیل شده است که آماری خیره‌کننده است. همچنین، این اثر در بازار بین‌المللی نیز ۳۳٫۳ میلیون دلار دیگر فروش کرد تا به این ترتیب فروش جهانی و کلی انیمیشن به رقمی بالغ بر ۸۵۰ میلیون دلار برسد.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

هفته آینده نیز می‌تواند جالب توجه باشد. شرکت یونیورسال قصد دارد Mamma Mia: Here We Go Again! را در ۳۲۰۰ سالن سینما اکران کند. همچنین با اکران The Equalizer 2 در ۳۰۰۰ سالن سینما توسط سونی، شاهد بازگشت دنزل واشنگتن به پرده‌ی نقره‌ای سینما خواهیم بود. همچنین BH Tilt نیز فیلم Unfriended: Dark Web را در ۱۵۰۰ سالن سینما به نمایش خواهد گذاشت.

منبع: Box Office Mojo

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.