فیلمبرداری Mouse Guard از کارگردان Maze Runner اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود

22 October 2018 - 15:08

کمپانی فاکس (Fox) و وس بال (Wes Ball) سرگرم آماده‌سازی مراحل مقدماتی برای آغاز فیلمبرداری فیلم Mouse Guard براساس کتاب مصور در اوایل سال ۲۰۱۹ هستند. بال با ساخت فیلم Maze Runner محصول کمپانی فاکس در سال ۲۰۱۴ اولین تجربه‌ی کارگردانی خود را رقم زد و نهایتا سکان هدایت باقی فیلم‌های این سه‌گانه را بر عهده گرفت (که در مجموع ۹۴۹ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد). بال در سپتامبر سال ۲۰۱۷ به ساخت فیلم Mouse Guard علاقه‌مند شد یعنی درست چند ماه قبل از اکران آخرین فیلم از سه‌گانه‌ی Maze Runner. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

کتاب مصور Mouse Guard توسط دیوید پترسن (David Petersen) آفریده شد و از سال ۲۰۰۶ به صورت ماهیانه منتشر می‌شود. داستان این کتاب مصور در قرون وسطیِ یک دنیای آلترناتیو به وقوع می‌پیوندد و یک انجمن برادری موش‌ها به رهبری یک موش ملقب به موش نگهبان (The Mouse Guard) را دنبال می‌کند. کار این انجمن محافظت از دیگر موش‌ها در برابر شکارچیانی‌ است که در پی آسیب رساندن به آن‌ها هستند. فیلمنامه‌ی اقتباسی از این کتاب مصور توسط دی. دبلیو. هارپر (D. W. Harper) نوشته شده است.

مطابق با گزارش هالیوود ریپورتر (The Hollywood Reporter) کمپانی فاکس و وس بال هم‌اکنون سرگرم آماده‌سازی مراحل آغازین برای شروع فیلمبرداری Mouse Guard در ژانویه‌ی ۲۰۱۹ در شهر لس‌آنجلس هستند. این فیلم بودجه‌ای ۱۵۰ میلیون دلاری خواهد داشت و از فناوری موشن-کپچر (Motion Capture) و سی‌جی‌آی (CGI) برای جان بخشیدن به موش‌های خودآگاهش استفاده خواهد کرد. از این لحاظ Mouse Guard بسیار شبیه به Planet of the Apes «سیاره‌ی میمون‌ها» ساخته خواهد شد.

کتاب مصور پترسن غالبا برای تمام سنین مناسب است اما با این وجود بیش‌تر تمایل دارد تا وارد قلمروی احساسی پخته‌تری شود و قهرمانانش را با مخاطراتی کشنده مواجه کند. در عین حال اقتباس از Mouse Guard بعید است که به اندازه‌ی Maze Runner و «سیاره‌ی میمون‌ها» وارد قلمروهای تیره‌وتار شود خصوصا که درون‌مایه‌ی آن آثار درباره‌ی واقعیات جنگ و انقلاب بوده است. بیش‌تر به نظر می‌رسد که از حیث لحن، این اثر به مجموعه‌فیلم Star Wars «جنگ ستارگان» نزدیک شود.

این امکان وجود داردکه کمپانی دیزنی (Disney) قرارداد خود با کمپانی فاکس را پیش از آغاز فیلمبرداری Mouse Guard نهایی کند. کمپانی فاکس آشکارا Mouse Guard را دارای پتانسیل تبدیل شدن به یک فرنچایز می‌بیند (با توجه به بودجه‌ی سنگین‌اش) و منطقی‌ست که این محصول از طریق کمپانی فاکس اکران شود. با توجه به تمام پروژه‌هایی که در حال حاضر در کمپانی فاکس در دستور کار قرار دارد باید دید که آیا Mouse Guard از این قرارداد تأثیر می‌پذیرد یا خیر.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.