دیزنی تولید فیلم Mouse Guard محصول فاکس را کنسل کرد

19 April 2019 - 14:00

پیامدهای ادغام دیزنی/فاکس همچنان ادامه دارد. وس بال (Wes Ball) کارگردان فیلم Mouse Guard «گارد موش‌ها» آماده بود تا این فیلم با بازی اندی سرکیس (Andy Serkis) و توماس برودی سنگستر (Thomas Brodie-Sangster) را به جدیدترین فیلم سینمایی خودش تبدیل کند و قرار بود تولید این اقتباس موشن‌کپچر و انیمیشنی از روی کامیک‌های نوشته‌ی دیوید پیترسون (David Petersen) از ماه آینده آغاز شود و فاکس آن را اکران کند. همه چیز برای این کار مهیا بود، اما ادغام دیزنی/فاکس تمام نقشه‌ها را نقش بر آب کرد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

دیزنی تولید این فیلم را متوقف کرده، اما به تهیه‌کنندگان آن یعنی مت ریوز (Matt Reeves)، راس ریچی (Ross Ritchie) و استفن کریستی (Stephen Christy) اجازه داده آن را در کمپانی دیگری بسازند. هنوز مشخص نیست گروه بازیگران این فیلم که شامل ادریس البا (Idris Elba)، سامسون کایو (Samson Kayo) و جک وایتهال (Jack Whitehall) هستند در آینده همچنان در این پروژه حضور خواهند داشت یا خیر. به دلیل آماده بودن این پروژه، استودیوهای دیگری مایل به ساخت آن هستند، که شامل نتفلیکس هم می‌شود که با ریوز قراردادی تولیدی دارد و اندی سرکیس هم فیلم Mowgli «موگلی» خودش را در آن پخش کرد. همچنین کمپانی پارامونت به ریاست ویک گادفری (Wyck Godfrey) که قبلا سری فیلم‌های The Maze Runner «دونده هزارتو» را به کارگردانی وس بال ساخته به تولید این پروژه تمایل دارد. شخصا فکر می‌کنم Mouse Guard پروژه‌ای عالی برای استودیوی انیمیشن‌سازی لایکا است، که به تازگی انیمیشن Missing Link «لینک گمشده» را اکران کرده است. Mouse Guard که Game of Thrones «تاج و تخت» با حضور موش‌ها توصیف شده می‌تواند پروژه‌ی مناسبی برای لایکا و سبک انیمیشنی خاص آن‌ها باشد، و همچنین به آن‌ها اجازه دهد کاری که تاکنون انجام نداده‌اند یعنی یک فرنچایز را آغاز کنند.

اما دلیل این توقف تولید چیست؟ به نظر می‌آید Mouse Guard شباهت زیادی به آثار جدید دیزنی یعنی The Lion King «شیرشاه» و The Jungle Book «کتاب جنگل» دارد، اما هنوز مشخص نیست چرا این قضیه برای دیزنی مشکل‌ساز خواهد شد. این توقف تولید احتمالا بیشتر به سودآوری مالی پروژه مربوط می‌شود. بودجه‌ی Mouse Guard چیزی در حدود ۱۷۰ میلیون دلار بوده، که برای یک پروژه‌ی جدید که هنوز ارزش خودش را اثبات نکرده رقم بالایی است. به جای آن، فعلا تمرکز دیزنی روی فیلم‌های خانوادگی کم‌بودجه با ریت PG-13 و البته فیلم‌های R مثل Deadpool «ددپول» است. تنها پروژه‌ با بودجه‌ی زیاد که فاکس قرار است آن را تولید کند دنباله‌های Avatar «آواتار» هستند، که فروش چند میلیارد دلاری آن‌ها تضمین شده است. امیدواریم هرچه زودتر یک کمپانی تولید فیلم Mouse Guard را برعهده بگیرد تا این داستان جذاب وارد زباله‌دان تاریخ نشود.

منبع:‌ Collider

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.