باکس‌آفیس هفتگی: مرد عنکبوتی: دور از خانه ابر قدرت بی‌چون و چرای گیشه

7 July 2019 - 22:30

خیلی وقت است که دنباله یک فیلم انتظارات ما را برآورده نکرده‌اند اما این هفته، Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) سونی بزرگ‌ترین افتتاحیه ۶ روزه تاکنون را داشته و صدرنشین گیشه شده و جبران سال گذشته را کرده است. با این‌حال Midsommar محصول A24 افتتاحیه بزرگ سال را داشت اما الان در رده پنجم جدول قرار گرفته است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

مرد عنکبوتی: دور از خانه فیلم اول باکس‌آفیس این هفته است تا ثابت کند که مارول هنوز ابر قدرت است. این فیلم سه‌شنبه گذشته اکران شد و توانست ۹۱ میلیون دلار بفروشد و بعد از سه روز ۹۳ میلیون دلار فروخت تا با شش روز فروش به مجموع فروش ۱۸۵ میلیون دلار دست یابد. این فیلم بزرگترین فروش شش روزه را داشته و بیست و دومین فیلم شش روزه تاریخ شده است. این فیلم پر فروش‌ترین فیلم سه‌شنبه تاریخ شده و دومین افتتاحیه بزرگ را در ۴۶۳۴ سینما داشته است.

نمی‌توان این مقدار را با اکران سه‌شنبه فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه سال ۲۰۱۷ مقایسه کرد اما با گذشت شش روز این فیلم ۳۰ میلیون دلار از فیلم قبلی پیشی گرفته است.

این فیلم امتیاز A سینمااسکور را از منتقدین و مخاطبین گرفت و فعلا امتیاز ۸٫۱ از ۱۰ آی‌ام‌دی‌بی را دارد. ۶۰ درصد از مخاطبین روز اول مرد و ۴۲ درصد زن ۲۵ سال و بالاتر بودند.

در بازار بین‌المللی، دور از خانه در سه بازار هفته گذشته اکران شد و این هفته در همه جا جز ایتالیا اکران می‌شود.

بعد از اکران قدرتمند فیلم در ۶۶ بازار دو فروش ۲۴۴ میلیون دلاری، این هفته به مجموع فروش ۳۹۵ میلیون دلار دست یافته و فروش کل آن ۵۸۰ میلیون دلار شده است. بازار پر فروش فیلم، کره جنوبی است که ۳۳.۸ میلیون دلار فروش داشته است. علاوه بر این، بریتانیا ظرف ۶ روز توانسته ۱۷.۸ میلیون دلار و مکزیک ۱۳.۹ میلیون دلار ظرف ۴ روز بفروشند. این فیلم دوشنبه در استرالیا اکران شد و ۱۲ میلیون دلار فروخت و در روسیه ۹.۶ میلیون دلار فروش داشت. فروش فیلم در چین به مجموع ۱۶۷ میلیون دلار رسیده است.

انیمیشن Toy Story 4 محصول دیزنی و پیکسار، از رده سوم به رده دوم رسیده و ۳۴.۴ میلیون دلار فروش داشته و مجموع فروش داخلی آن ۳۰۰ تا ۳۰۶.۶ میلیون دلار شده است. در بازار بین‌المللی این انیمیشن ۴۳ میلیون دلار این هفته فروخته و به مجموع فروش بین‌المللی ۳۴۳.۴ میلیون دلار و فروش کل ۶۵۰ میلیون دلار دست یافته است.

فیلم Yesterday محصول یونیورسال با افت ۳۷ درصدی مواجه شده و ۱۰.۷۵ میلیون دلار فروخته و به مجموع فروش داخلی ۳۶.۸ میلیون دلار بعد از ۱۰ روز دست یافته است. فیلم Yesterday در بازار بین‌المللی در ۷ سینما جدید اکران شد: فرانسه با ۱.۳ میلیون دلار و اسپانیا با ۱ میلیون دلار.‌ این فیلم به مجموع فروش بین‌المللی ۲۰ میلیون دلار و فروش کل ۵۷ میلیون دلار دست یافته است.

فیلم‌های هفته آینده

هفته آینده شاهد اکران فیلم مهیج Crawl محصول پارامونت و کمدی Stuber محصول فاکس خواهیم بود.

شما خوانندگان عزیز می‌توانید جدول کامل فروش هفتگی را در قسمت زیز مشاهده کنید:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.