نومی راپاس نقش اصلی اقتباس جدید هملت به کارگردانی علی عباسی خواهد بود

17 December 2020 - 21:30
Noomi Rapace

نومی راپاس (Noomi Rapace)، ایفاگر نقش اصلی اقتباس جدید از نمایش هملت به کارگردانی علی عباسی (Ali Abbasi) خواهد بود. این فیلم همکاری دیگری میان عباسی و کمپانی تهیه‌کننده‌ی عناوینی چون The Wife و Melancholia یعنی Meta Film است که در سال ۲۰۱۸ دیگر اثر او یعنی فیلم نامزد اسکاری Border که در کن نیز موفق ظاهر شد را تهیه‌کرده بود. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

نویسنده‌ی ایسلندی شُن (Sjón) که نویسندگی فیلم The Northman را نیز بر عهده دارد، نویسنده‌ی فیلم‌نامه‌ی این اثر که استاین ملدگارد مدسن (Stine Meldgaard Madsen) از سریال نتفلیکسی Borgen برای Meta Film تهیه‌کنندگی آن را انجام خواهد داد، است. فیلم‌برداری این عنوان که طی همکاری با کمپانی Boom Films تولید می‌شود، در پاییز ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

عباسی، فیلم‌ساز سوئدی ایرانی دانمارکی گفت:

شکسپیر داستان «هملت» را از ما دزدید، اکنون وقتش است که نسخه‌ی دیوانه‌وار و خونین خودمان را از آن بسازیم طوری که تنش در قبر بلرزد.

او در آخر، جمله‌ی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ یعنی «Make America Great Again» را باکمی تغییر و به شوخی بیان کرد:

Let’s make Hamlet great again

Ali Abbasi

علی عباسی

راپاس، ستاره‌ی فیلم‌های Prometheus و The Girl With The Dragon Tattoo اضافه کرد:

هملت یک پروژه‌ی رؤیایی است و به خالص‌ترین و انفجاری‌ترین شکل ممکن ساخته خواهد شد. از وقتی بازیگر شدم آرزو و امید حضور در چنین پروژه‌ای را داشتم. من بسیار روی این پروژه که هم محتوای جذابی دارد و هم تیمی خلاق آن را محاصره کرده‌اند، حساب باز می‌کنم. علی، شن و Meta برای من در خلاق‌ترین سطح ممکن قرار دارند. آن‌ها واقعاً درزمینه‌های مختلفی که درشان فعالیت می‌کنند شجاع و متحول کننده هستند. همکاری با گروهی از چنین آدم‌هایی برای ساخت و ارائه‌ی اثری به دنیا که داستانی دانمارکی با درون‌مایه‌هایی از فرهنگ اسکاندیناوی در خود دارد، یک رؤیا است.

عباسی در مدرسه‌ی فیلم دانمارک آموزش دیده است و اولین اثرش را در سال ۲۰۱۸ با فیلم Shelley ساخت؛ فیلمی که برای حضور در بخش «پانوراما»ی فستیوال فیلم برلین انتخاب شد. دومین فیلم او، Border در همان سال برنده‌ی بخش «نوعی نگاه» در فستیوال فیلم کن شد.

منبع: Deadline

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.