ورود به دنیایی خطرناک؛ نقد و بررسی فصل دوم انیمه Yakusoku no Neverland (قسمت اول)

16 January 2021 - 18:00

بعد از مدتی انتظار کشیدن، بالاخره قسمت اول فصل دوم انیمه‌ی شاهکار Yakusoku no Neverland منتشر شد. البته همین قسمت اول کافی بود تا بفهمیم که قرار است یک ماجراجویی بسیار بزرگ در انتظار فراری‌های آسایشگاه گریس فیلد باشد. امروز می‌خواهیم که به نقد و بررسی قسمت اول فصل دوم انیمه Yakusoku no Neverland بپردازیم.

آزادی؛ زیبا اما بی‌رحم

هشدار: این متن حاوی اسپویل بخش زیادی از داستان می‌باشد. پس اگر انیمه Yakusoku no Neverland را تماشا نکرده‌اید، از خواندن ادامه‌ی متن صرف نظر کنید.

آزادی؛ زیبا اما بی‌رحم

همانطور که می‌دانید، فصل اول انیمه Yakusoku no Neverland در لحظه‌ای به پایان رسید که بچه‌های فراری آسایشگاه گریس فیلد، به آن سوی دیوار رسیدند و به داخل جنگل فرار کردند. شروع داستان فصل دوم Yakusoku no Neverland نیز از همان نقطه می‌باشد، اما با شکل و شمایلی بسیار عجیب‌تر!

این‌بار دیگر نشانی از آسایش و آرامی نیست. در همان ابتدای انیمه رِی، اِما و سایر بچه‌ها را مشاهده می‌کنیم ک از دست یک هیولای بسیار بزرگ و عجیب فرار می‌کنند و یک ترس و دلهره‌ی خاصی در چشمان‌شان پیداست. همینجا یک دیالوگ زیبا از اِما بیان می‌شود: آزادی زیباست، اما بی‌رحم. همین که کمی جلوتر می‌رود، یک بک‌اسلش به قبل از آن فاجعه را به ما نشان می‌دهد. در اینجا چهره‌ی هیجان‌زده و خسته‌ی بچه‌ها را مشاهده می‌کنیم که از فرط دویدن و راه رفتن، خسته شده و تمامی آنها مبهوت دنیای بیرون شده‌اند. ایوِت که یکی از بچه‌های کم‌سن حاضر در گروه است، به گل‌ها و تمامی موجودات محیط توجه و آنها را بررسی می‌کند و در این میان یکی از گل‌ها نظر او را بسیار جلب می‌کند، شقایق دریایی. آنها بر طبق کتابی که در آسایشگاه خوانده بودند، فهمیدند که در داخل این گیاه، آب وجود دارد و سعی کردند که بطری‌های خودشان را از آب این گیاه پر کنند تا برای تأمین آب گروه، نیازی به رفتن به چشمه و یا رودخانه نداشته باشند.

ایوِت که یکی از بچه‌های کم‌سن حاضر در گروه است، به گل‌ها و تمامی موجودات محیط توجه و آنها را بررسی می‌کند و در این میان یکی از گل‌ها نظر او را بسیار جلب می‌کند، شقایق دریایی.

شروع داستان فصل دوم انیمه Yakusoku no Neverland، یک شروع مهیج، غیرقابل پیش‌بینی و همچنین ترسناک بود. از همین قسمت اول می‌توان فهمید که راه دور و درازی پیش روی کودکان فراری آسایشگاه است و این مورد را از این جهت می‌توان تشخیص داد که بعد از تعقیب و گریز آن هیولای عظیم، رِی با دو گروه از شیاطین برخورد کرد؛ یکی از آنها که مربوط به آسایشگاه بودند و گروه دیگری که هنوز مشخص نیست که مربوط به کجا هستند و همین بُعد تاریک در داستان، شک و گمان‌های فراوانی را برای مخاطب به وجود می‌آورد. تنها چاره آن است که منتظر قسمت دوم بمانیم تا بفهمیم که گروه دوم شیاطین که رِی را نجات دادند، با چه افرادی در ارتباط هستند و یا برای چه کسانی کار می‌کنند.

نکته‌ی جالب دیگری که در مواجه‌ی رِی و اِما با شیاطین نجات‌دهنده دیده می‌شود، نحوه‌ی بازخورد آنها به اسم ویلیام مینِروا بود. حال ویلیام مینروا کیست؟ نورمن که در فصل اول توسط آسایشگاه قربانی شد، یک موقعیت‌یاب را به عنوان راهنما به رِی داده بود که روی آن، نوشته‌ی W.M حک شده بود و آنها گمان کردند که این موقعیت‌یاب می‌تواند آنها را به ویلیام مینروا برساند. بر اساس گفته‌ی قبلی نورمن، ویلیام مینروا نجات دهنده‌ی آنها می‌باشد و بچه‌ها می‌توانند با خیال راحت از او کمک بخواهند. حال بچه‌ها هنگامی که با شیاطین نجات دهنده مواجه شدند، اسم ویلیام مینروا را جلوی یکی از آنها آوردند و او با تعجب گفت که مینروا؟! نه نمی‌شناسمش و همین تعجب و تغییر سکانس از روی شخصیت‌ها، می‌تواند دلیل‌های مختلفی داشته باشد که در قسمت‌های بعدی می‌توان به آن پی برد.

بعد از تعقیب و گریز آن هیولای عظیم، رِی با دو گروه از شیاطین برخورد کرد؛ یکی از آنها که مربوط به آسایشگاه بودند و گروه دیگری که هنوز مشخص نیست که مربوط به کجا هستند و همین بُعد تاریک در داستان، شک و گمان‌های فراوانی را برای مخاطب به وجود می‌آورد.

هنوز برای قضاوت در مورد داستان فصل دوم Yakusoku no Neverland بسیار زود است و مسلما راه پر فراز و نشیبی جلوی این بچه‌های آسایشگاه گریس فیلد هست. به دلیل گسترده بودن بخش‌های داستان، احتمالاً باید انتظار یک فصل دیگر را هم داشته باشیم، هر چند حالا برای حرف زدن در مورد فصل سوم بسیار زود است و باید دید که فصل دوم به کجا ختم می‌شود. به طور خلاصه، داستان فصل دوم انیمه Yakusoku no Neverland شروعی بسیار مهیج، جذاب و غافل‌گیر کننده داشت و در کنار القای حس تعقیب و گریزی که در همان ابتدای انیمه به چشم می‌خورد، یک حس بیگانگی شخصیت‌ها با محیط اطرافشان نیز به مخاطب منتقل می‌شود که این حس بیگانگی از جهت آشنا نبودن بچه‌ها با دنیای بیرون می‌باشد. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم که آیا این روند مهیج و جذاب روایت داستان همچنان ادامه پیدا می‌کند یا خیر.

داستان فصل دوم انیمه Yakusoku no Neverland شروعی بسیار مهیج، جذاب و غافلگیر کننده داشت و در کنار القای حس تعقیب و گریزی که در همان ابتدای انیمه به چشم می‌خورد، یک حس بیگانگی شخصیت‌ها با محیط اطرافشان نیز به مخاطب منتقل می‌شود که این حس بیگانگی از جهت آشنا نبودن بچه‌ها با دنیای بیرون می‌باشد.

از جهت طراحی محیط و فضاسازی، فصل دوم Yakusoku no Neverland تغییرات زیادی را نسبت به فصل اول پشت سر گذاشته  و یک تم دارک بر فضای انیمه حاکم شده ‌است، البته این زمینه‌ی دارک یا تاریک بر کل سکانس‌ها حاکم نیست و فقط در یکسری از مواقع ترسناک و غافل‌گیر کننده این تم بر روی انیمه قرار می‌گیرد وگرنه در سایر مواقع، یک تم خاکستری و یا روشن جای تم تاریک را می‌گیرد. طراحی چهره‌ها و همچنین طراحی محیط اطراف هم پیشرفت زیادی کرده‌اند و کیفیت سکانس‌ها تا حد زیادی بالا رفته است. در کل طراحی و صداگذاری این فصل، تغییرات زیادی را نسبت به فصل قبلی مشمول شده‌ و بر جذابیت هرچه بیشتر انیمه افزوده‌اند.

در این فصل یک تم دارک بر فضای انیمه حاکم شده ‌است، البته این زمینه‌ی دارک یا تاریک بر کل سکانس‌ها حاکم نیست و فقط در یکسری از مواقع ترسناک و غافلگیر کننده این تم بر روی انیمه قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی کلی قسمت اول فصل دوم

به طور کلی، در قسمت اول شاهد کلی اتفاقات و غافلگیری‌ بودیم که احتمال می‌رود این اتفاقات، بیانگر راهی طولانی و پر از فراز و نشیب باشند. به احتمال زیاد همچنان باید انتظار غافلگیری‌های متعدد را داشته باشیم، چون این‌بار بچه‌های آسایشگاه گریس فیلد در یک دنیای آزاد و بی‌رحم رها شده‌اند و هر لحضه ممکن است در معرض حمله و هجوم هیولاها و کارکنان آسایشگاه قرار بگیرند. در این حال هم باید راهی را برای نجات بازماند‌گان در آسایشگاه پیدا کنند که این هم به نوبه‌ی خود یک چالش و رویارویی با اتفاقات بیشتر است. اگر شما هم یکی از دنبال کنند‌گان انیمه Yakusoku no Neverland هستید، خوشحال می‌شویم که نظرات خودتان را در رابطه با این قسمت جدید بیان کنید و همچنین اگر هرگونه انتقاد یا پیشنهادی دارید حتماً در بخش نظرات ذکر کنید.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • اوتاکو سان says:

    اول از همه ممنون از مطالب جالبی که نوشتید
    و دوم
    میتونم به جرئت بگم زیبا ترین و بهترین انیمه ای بود که دیدم
    انواع احساسات و موقعیت ها توی انیمه دیده میشد
    خشم، وحشت، هراس، مهربانی، عشق، فداکاری،و ….
    با اینکه اتفاقات تلخ داستان زیاد بودن، پایان خیلی خوبی داشت .
    همچنین اوپنینگ انیمه در هر دو فصل خیلی جذاب بود
    و به طور خلاصه میتونم بگم که یک شاهکار بود
    البته این دیدگاه شخصیه که تنها انیمه رو دیده و مانگا رو نخونده😉