رتبه‌بندی تایتان‌های تبدیل‌شونده براساس قدرت

26 January 2021 - 00:33
انیمه Attack on Titan

در این گزارش ما با اطلاعات موجود به رتبه‌بندی تایتان‌های انیمه Attack On Titan براساس قدرتشان می‌پردازیم.

حالا که تایتان پتک جنگی در فصل چهارم این انیمه نمایان شده است، مخاطبان این انیمه تمامی نه تایتان شیفتر را می‌شناسند. فراتر از این، ما حدودا (به جز تایتان بنیادی) تمام آن‌ها‌ را در حال عمل و نمایش قدرت‌ها‌ و توانایی‌ها‌ی مختلف خود دیده‌ایم. بعضی از آن‌ها‌ قدرت جسمی خالصی دارند در حالی که دیگران دارای خلاقیت بالاتری هستند که به آن‌ها‌ برتری می‌دهد.

بنابراین، با داشتن اطلاعاتی از آن‌ها‌ بیایید آن‌ها‌ را براساس سطح قدرت از ضعیف‌ترین به قوی‌ترین رتبه‌بندی کنیم و ببینیم کدام یک بیشترین خرابی را در ادامه فصل آخر خواهد داشت.

تایتان ارابه‌ای (The Cart Titan)
انیمه Attack on Titan

چیزی که قدرت فیزیکی تایتان ارابه‌ای را جبران می‌کند چابکی، سرعت و سودمندی اوست. شکل چهارپای او باعث می‌شود او خیلی سریع و کارآمد حرکت کند که همچنین استقامت زیادی به فک تایتان می‌بخشد. او می‌تواند اسلحه و لوازمی را پشت خود حمل کند، بنابراین هنوز هم می‌تواند به عنوان یک تاکتیک تهاجمی برای ارتش مورد استفاده باشد.

تایتان ارابه‌ای را به یک اسلحه بزرگ مسلح می‌کنند مانند قسمت ۱ فصل چهارم “The Other Side of the Sea” و چیزی به مراتب ترسناک مانند تایتان زره‌پوش بدست می‌آید که فقط کارایی بیشتری دارد. اگرچه او قدرت فیزیکی زیادی ندارد، اما با سایر قابلیت‌ها‌ی خود آن را جبران می‌کند.

تایتان مونث (Female Titan)
انیمه Attack on Titan

اگرچه تایتان مونث مطمئنا یکی از همه کاره‌ترین شیفتر‌ها‌ی نه‌گانه است اما بیشتر به استقامت خود متکی می‌باشد تا قدرت جسمی‌اش. آن چه برای او تعریف شده است، قدرت عضلانی باور نکردنی اوست بدین معنی که در دویدن‌ها‌ی مسافت طولانی یا دو سرعت فوق‌العاده چابک و عالی است.

بزرگ‌ترین دارایی او اما توانایی سخت شدنی شبیه به تایتان زره پوش است. این سخت شدن قسمت اعظمی از بدن را می‌پوشاند و مهم‌تر از همه، در صورت جدا شدن از تایتان، می‌تواند از هدایت‌کننده زمانی که از تایتان جداست مورد استفاده قرار گیرد. او قدرتمندترین تایتان نیست، اما قطعا کابرد‌ها‌ی خود را دارد و یک نیروی بزرگ در ارتش مارلی به حساب می‌آید.

تایتان آرواره‌ای (Jaw Titan)
انیمه Attack on Titan

سریع‌ترین تایتان در میان تایتان‌ها‌ی نه‌گانه است و سختی و سرعت را با هم ترکیب می‌کند. در حالی که فک او مشخصا قدرتمندترین ویژگیش است، سرعتش چیزی است که او را کشنده‌تر می‌کند. اگرچه تکرار پورکو گالیارد با یمیر متفاوت به نظر می‌رسد اما این مهم هیچ تفاوتی در سرعت آن‌ها‌ ایجاد نمی‌کند. وقتی این واقعیت را با آرواره و چنگال‌ها‌ی قدرتمند او ترکیب کنیم، تایتان آرواره‌ای به راحتی تبدیل به دشمنی بسیار قدرتمند می‌شود و واقعا کاملا ترسناک است.

این ترکیب بدین معنی است که تایتان آرواره‌ای می‌تواند با یک گاز بخشی از یک تایتان را بکند و قبل از این که هدف متوجه شود دور شود. تایتان آرواره‌ای در حالی که هنوز از لحاظ جسمی قدرتمند‌ترین نیست، می‌تواند با یک اعمال قدرت فکش روند مبارزه را تغییر دهد.

تایتان میمونی (Beast Titan)
انیمه Attack on Titan

او دارای حجم عظیمی از ماهیچه‌ها‌ و قدرت پرتاب غیرقابل توقف است، اما مقدار خرابی او با هیکلش تناسب ندارد. ما تا کنون دیده‌ایم که تایتان میمونی با پرتاب اشیا دشمنان خود را کاملا نابود می‌کند. آخرین بار در قسمت ۱ فصل چهارم ” The Other Side of the Sea” ناوگان دریایی متفقین خاومیانه را با پرتاب قطعات بزرگ دیوار خراب شده نابود کرد.

بازوان تایتان میمونی بسیار قدرتمند هستند؛ و این به طور کلی تنها توانایی خطرناک این تایتان می‌باشد. علاوه بر این که می‌تواند الدیان‌ها‌ را با مایع نخاعی به تایتان تبدیل کند. وزن سنگین او هر گونه قدرت بدنی اضافی را محدود می‌کند و حرکت او را کند‌تر می‌سازد. به همین دلیل کاپیتان لوای آکرمن توانست به دزدکی حرکت کرده و تقریبا او را به زانو در آورد.

تایتان زره‌پوش (Armored Titan)
انیمه Attack on Titan

تایتان زره‌پوش یک تایتان بسیار نیرومند است که متاسفانه زره‌ای او را پوشانده و قدرت او را محدود کرده است به گونه‌ای که معایب آن بیشتر از منافعش است. با این وجود او باز هم یک تایتان بسیار قدرتمند است و ترکیبش با یک زره قدرتمند و سنگین، او را به تایتانی تبدیل می‌کند که باید از آن ترسید. ما دیدیم که تایتان زره‌پوش از تمام توانایی خود در دویدن با تمام نیرو به سمت دیوار درونی جزیره پارادایس استفاده کرد و یک سوراخ بزرگ در دیوار ایجاد کرد. زره او در حالی که عضلاتش کار می‌کند از او محافظت می‌کند.

متاسفانه تایتان زره‌پوش مانند تایتان میمونی ناجور و کمی کند است و در نتیجه چندین بار شاهد شکست آن توسط ارن و پیشاهنگان بوده‌ایم. گرچه هنوز هم حرکت کردنش سخت است اما مانعی است که می‌توان با استراتژی از آن عبور کرد.

تایتان حمله (Attack Titan)
انیمه Attack on Titan

تایتان حمله در طول انیمه بیشترین عملکرد را داشته است و قدرت خالص آن را نمی‌توان انکار کرد. گرچه مانند بسیاری از تایتان‌ها‌ هیچ توانایی فیزیکی طبیعی ندارد، اما انگیزه او چیزی است که او را فوق‌العاده قدرتمند می‌کند. عصبانیت و سرکشی او چیزی است که تایتان حمله را به جلو سوق می‌دهد؛ بنابراین منطقی است که همیشه در حال جنگیدن باشد تا این که زمانش تمام شود.

تایتان حمله در درجه اول برای آزادی می‌جنگد. چیزی که تا کنون در انیمه Attack On Titan، مردم الدیان تجربه بسیار کمی از آن داشته اند. تمام موارد ذکر شده بدین معنی است که ما یک جنگنده حدشکن با توانایی‌ها‌ی جسمی کاملا خوب داریم که بسیار سازگار است. دلیلی وجود دارد که تایتان حمله تقریبا از هر مبارزه‌ای جان سالم به در برده است، حتی در برابر دشمنانی که بسیار قدرتمندتر از او هستند.

تایتان پتک جنگی (War Hammer Titan)
انیمه Attack on Titan

تایتان پتک جنگی که اخیرا به تماشاگران انیمه معرفی شده است تا کنون بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد. تایتان پتک جنگی نوعی توانایی سخت‌کردن شبیه به تایتان زره‌پوش یا تایتان مونث دارد با این تفاوت که توانایی او بدون محدودیت است.

هر نوع وسیله، سلاح یا سازه قابل تصوری از روی زره‌ها‌ی سفید و سخت قابل ساخت است. به عنوان مثال در فصل ۴ قسمت ۶ این تایتان در میان موارد دیگر یک پتک قوس‌دار، یک کمان و شلاق ساخت. تا زمانی که دارنده تخیلی خلاقانه‌ای داشته باشد این تایتان می‌تواند مواردی را برای مبارزه با هر تایتان دیگری ایجاد کند. تنها ضعف او را می‌توان به جدا بودن دارنده او از جسم تایتان دانست که او را بسیار آسیب‌پذیر کرده و در معرض حمله قرار می‌دهد؛ همان طور که ارن با کشف مخفیگاه او آن را نشان داد.

تایتان عظیم‌الجثه (Colossal Titan)
انیمه Attack on Titan

دلهره‌آورترین تایتان از میان تایتان‌ها‌ی نه‌گانه تایتان عظیم‌الجثه می‌باشد. اندازه بسیار بزرگ او باعث می‌شود تقریبا زمین را بشکافد. چگونه می‌توان چیزی را که می‌تواند کل محله‌ها‌ را با چند قدم خود با خاک یکسان کند از پا درآورد؟ توانایی او در تولید بخار از بدنش نیز یک تاکتیک دفاعی بسیار عالی است، همانطور که در قسمت ۱۶ فصل ۳ ” Perfect Game” فرمانده پیشاهنگان با او و تایتان میمونی می‌جنگد و قدرت او نمایان می‌شود.

در حالی که مبارزه با قدرت قطعا دشوار است، اما اندازه او باعث کندی حرکاتش می‌شود و این موضوع به افراد سریع زمان زیادی می‌دهد تا خط حمله خود را تنظیم کنند.

تایتان بنیان‌گذار (Founding Titan)
انیمه Attack on Titan

با توجه به آن چه تاکنون از تایتان بنیان‌گذار در انیمه می‌دانیم، قضاوت در مورد قدرت کامل او دشوار است. با این حال در فصل سوم وقتی راد ریس می‌خواست یکی از دیوار‌ها‌ی جزیره پارادایس را خراب کند قدرت او به صورت ضمنی نمایان شد. اگرچه او بیشتر روی شکم خود حرکت می‌کرد می‌توان گفت در حالت ایستاده قامتی دو برابر قامت تایتان عظیم‌الجثه دارد.

در مورد سطح قدرت واقعی او که در توانایی‌ها‌یش نهفته است نمی‌توان تا زمان آشکار شدن رمز و راز او اظهار نظر کرد. ما می‌دانیم که تایتان بنیان‌گذار می‌تواند تایتان‌ها‌ی دیگر را فراخوانی کند مانند نمونه‌ها‌ی عظیم‌الجثه‌ای که سه دیوار را در جزیره پارادایس ساختند؛ اما سوال این جاست که این تایتان تا چه حد می‌تواند کنترل خود را گسترش دهد؟ در مورد تایتان بنیان‌گذار و این که در واقع تا چه حد این انیمه قادر به پاسخگویی است، سوال‌ها‌ی زیادی وجود دارد اما ما می‌دانیم که اگر بتواند ده‌ها‌ میلیون تایتان با اندازه دیوار را کنترل یا تولید کند، خطرناک‌ترین تایتان در میان تمام آن‌ها‌ است.

منبع: cbr

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • حامد says:

    فصل ۴ به شدت بهتر و دارک شده

  • farshadx says:

    به نظرم من Attack Titan
    از همه قویتر هست
    تو فصل قبل نشون داد توانایی دیدن آیند رو داره
    قبل از اینکه پدر ارن تبدیل به Attack Titan اونی که قدرت Attack Titan داره بهش میگه سلام من به ارن و میکاسا و ارمین برسون
    حالا دقیق یادم نیست ولی یه اینجور چیزی گفت زمانی که هیچ کدوم شون هنوز بدنیا نیومده بودن
    و اینکه سالهای زیادی هم جاسوسی مارلیای هارو میکرده و مارلیایهام اصلآ نفهمیدن

    • mahdighazanfari says:

      دقیقا کاملا موافقم.حتی از نظر من تایتان حمله در رو در رو از پتک بهتره.تنهای دلیلی که باعث شکستش شد در قسمت ۶ فصل ۴ دیدیم که مارلی با پاک همزمان به ارن حمله کردن.ولی در رو در رو اگر ارن به پتک حمله کنه قطعا و راحت خوردش میکنه

  • نیما نصرالهی says:

    تایتان رد ریس اصن تایتان بنیان گذار نبود. خالص بود. هیچ ربطی نداشتن به هم
    کلا یه بار نشون دادن اونم تو خاطرت گریشا یگر که فریدا ریس استفاده کرد. گریشا هم خوردش
    دست ارنه الان

  • امیر says:

    راد ریس تایتان اندازه ی تایتان عظیم الجثه نه دوبرابرش وقتی بلند شد فقط سرش دیده می شد تازه اون یک تایتان کاملا خالص بود تو که هیچی نمی دونی چی میگی

  • پرهام says:

    رود ریس خواست خودکشی کنه خودشو تبدیل به تایتان خالص کرد و اندازه اش اگر صاف بایستد ۱۷۰ متر است یعنی بیش از سه برابر تایتان عظیم الجثه و چون خون سلطنتی داشت وقتی خودشو تبدیل به تایتان خالص کرد به طور وحشتناکی بزرگ بود البته انیمه حمله به تایتان یه سوالی که باقی میذاره اینه که زن اول گریشا یگر که خون سلطنتی داشت چرا تبدیل به یک تایتان خیلی گنده مانند رود ریس نشد؟

    • Parsa says:

      نه اشتباه متوجه شدی چون سرم رو درست تزریق نکرد اونقدر بزرگ بود

    • ارشا says:

      چون که مادر زیگ سرنگ رفت داخل دستش ولی رودریس بد تبدیل شد مایع نخاعی رو زبون زد